Ga naar inhoud


AlphaCrypt 3.08, een hele verbetering!!


grunnsat

Aanbevolen berichten

Ik heb vanmiddag bij mijn buurman de AlphaCrypt via de satelliet kunnen voorzien van de 3.08 firmware.

 

Deze firmware blijkt duidelijk een verbetering in combinatie met de Topfield 5200PVRc. Ik ben nog aan het testen, maar wat nu in ieder geval goed werkt is een opname starten, en dan weg zappen naar een andere zender. De opname blijft goed doorgaan, en dat was vroeger wel anders.

 

Een opname op de achtergrond starten ging nog niet goed, ik kreeg de "You're not entitled to view this program" melding. Ik ben nog aan het experimenteren met de instellingen van de AlphaCrypt, dus wellicht dat ik dit probleem er ook nog uit krijg.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Citaat:
Ik heb vanmiddag bij mijn buurman de AlphaCrypt via de satelliet kunnen voorzien van de 3.08 firmware.

Deze firmware blijkt duidelijk een verbetering in combinatie met de Topfield 5200PVRc.


Eindelijk weer leven in de brouwerij. Nu nog kijken dat we die update naar 3.08 zsm op internet beschikbaar krijgen. Zal eens mailen naar Mascom met dit verzoek.

Laat het zsm weten en ik zal dit forum maar weer eens actiever gaan volgen...

Er is nog hoop...!?!?

Peter.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is het een goed idee om een nieuw topic te openen genaamd:

"Bevindingen Topfield 5200PVRc + AlphaCrypt 3.08"

 

Dan kan ook meteen de aanstaande 5200PVRc firmware update in dat nieuwe topic worden meegenomen in de analyses zodra die uitkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima,

 

Wil jij dit doen...?? Ik heb mijn e-mail aan Mascom al de deur uit en zal meteen melden als ik reactie heb.

 

Kun je trouwens nog iets uitleggen over die melding die je krijgt bij het starten van een opname op de achtergrond. Deze was er voorheen toch niet hè?

 

Peter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Kun je trouwens nog iets uitleggen over die melding die je krijgt bij het starten van een opname op de achtergrond. Deze was er voorheen toch niet hè?

 

Deze melding krijg je te zien als je een opname gaat afspelen. Om de één of andere reden kan hij de opname niet decoderen. Dat kan hij blijkbaar wel als je de opname start terwijl je kijkt, en daarna wegzapt. Maar bij een opname van een gecodeerde zender die op de achtergrond start gaat het nog steeds fout, ook als je direct daarna afspeelt. Een opname op de achtergrond van een niet-gecodeerde zender gaat wel goed.

 

Ik heb de AlphaCrypt nu op Multi/Dynamic staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik mijn AlphaCrypt wil updaten is het dan voldoende om hem in een satelliet ontvanger (dreambox) te stoppen en te wachten of moet er meer gebeuren? Anders ga ik vanavond even bij een vriend van me langs, wil 3.08 er wel in hebben, eens kijken of het beter is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
De firmware release 3.08 voor de AlphaCrypt is nu ook hier te downloaden.


Je bent me dus net voor ArChie, kreeg vanmiddag net een mailtje van Herr Gruber van Mascom dat deze release nu op het net staat.

Voor degenen die in de Duits les vroeger goed hebben opgelet hier de feature list van versie 3.08:

AlphaCrypt 3.08 Classic / TC / Light / easy.TV (OTA vom 28.04.2006)
Feature List:

- Verschlüsselungen: AlphaCrypt, Irdeto1+2 und BetaCrypt-kompatibel, Philips
CryptoWorks,Telenor Conax, V-Code-System kompatibel.
- Bugfix 3.07 TwinCard Module : TC und easy.TV
- Kabel und Satellitentauglich
- Softwareaktualisierung über PC oder Satellit.
- Multikanalentschlüsselung möglich. Für Kopfstationsbetrieb und für
Festplattenreceiver benutzbar. Als Option einstellbar: CA-PMT erzwingen. Es
werden bis zu 8 PMTs und insgesamt 14 Komponenten unterstützt,
unterbrechungsfreies Hinzufügen und Entfernen von Services wird unterstützt.
- Real-time Betriebssystem gegenüber Versionen 1.xx
- Anpassung an weitere STB´s.
- Modulinterne Jugendschutz Einstellungen getrennt zwischen Deutschland und
übrigen Ländern.
- Jugendschutz für CryptoWorks System getrennt, da im CA-System enthalten.
- Jugendschutz für Conax System getrennt, da im CA-System enthalten.
- Jugendschutz auf mehreren Kanälen ohne EIT-Information möglich.
- Jugendschutz bei Mediendiensten aus dem deutschsprachigen Raum, werden mit
FSK 18 bewertet. Freigabe nur durch Smartkarten PIN.
- Betrieb des Moduls jetzt auch auf vorgesperrten Kanälen möglich, PIN-Eingabe
des Gerätes wird ggf. an die Smartkarte weitergeleitet (wird von einigen
Receivern benötigt).
- On Screen Meldungen für Smartcard können wahlweise ein / aus oder auf
10Sekunden begrenzt eingestellt werden. Dies dient zum Beispiel dem Betrieb
zweier Module in einem Gerät mit unterschiedlichen Smartkarten, es können
somit die störenden Meldungen des jeweils nicht entschlüsselnden Moduls
unterdrückt werden.

Veel leesplezier en ik ga meteen aan de slag met updaten en testen natuurlijk.

Jullie horen snel.

Peter.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan natuurlijk zijn dat je geen laptop met PCMCIA slot hebt, daarom hier even een heel korte handleiding;

 

1. Je stopt de AlphaCrypt (zonder kaartje) in het CI slot van een satelliet ontvanger.

2. Je kiest op Astra de ORF (Oostenrijkse TV zender): 12.693 GHz H, Symbolrate 22.000, FEC 5/6

3. Je gaat naar het menu van de Alphacrypt, en kiest daar voor update.

4. Als het goed is ziet de Alphacrypt nu de V3.08 staan.

5. Kies voor "Search transponder" (niet voor manual PID).

6. De update gaat nu lopen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb even kort ook getest met de 5200PVRc en de AlphaCrypt met fw 3.08.

 

Citaat:
Ik ben nog aan het testen, maar wat nu in ieder geval goed werkt is een opname starten, en dan weg zappen naar een andere zender. De opname blijft goed doorgaan, en dat was vroeger wel anders.

 

Heb ik net ook gedaan (effe kort). De opname is welliswaar af te spelen, maar vertoont toch regelmatig haperingen...!!?!?!

 

Citaat:
Een opname op de achtergrond starten ging nog niet goed, ik kreeg de "You're not entitled to view this program" melding. Ik ben nog aan het experimenteren met de instellingen van de AlphaCrypt, dus wellicht dat ik dit probleem er ook nog uit krijg.

 

Heb ik ook geprobeerd, maar ik krijg dan alleen een "bevroren" beeld maar niet die melding die jij noemt...

 

Krijg trouwens nooit een melding...?!?!?

 

Nog tips?

 

Peter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een rare vraag, maar in hoeverre is jullie hardware configuratie gelijk? En dan doel ik met name op de gebruikte harde schijf. In een test van de Elanvision EV-8000s satelliet PVR (op een site waar ik hier kennelijk niet naar toe mag linken) wordt het volgende aangegeven over het gebruik van harde schijven in dat apparaat:

 

Citaat:
Als nadeel kunnen we verder noemen dat de Elanvision EV-8000s zeer selectief is met harde schijven die in de ontvanger geplaatst worden. Zo is bekend dat hij problemen geeft als HDD van merken als Maxtor en Western Digital (bepaalde series) in de ontvanger geplaatst worden. Het beste resultaat geeft bij ons de speciale AV HDD serie van het Koreaanse merk Samsung. Problemen die door een niet goed ondersteunde HDD kunnen ontstaan zijn stotterende opnames in time shifting en van opgenomen programma's.

Misschien is de harde schijf dus ook wel een van de veroorzakers van alle ellende.

 

Tweede vraag, met welke provider hebben jullie te maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Krijg trouwens nooit een melding...?!?!?

 

Zet de Topfield eens uit (via de afstandsbediening) en dan weer aan. Op dat moment krijg ik die melding ook, behalve bij Ned 1 en een paar 'vrije' regionale kanalen. Echter bij het eerste gecodeerde kanaal krijg ik dan die melding gedurende een paar seconden. Daarna krijg ik gewoon beeld.

 

Ik heb TVhome als provider, en momenteel gebruik ik een 250GB Samsung schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

grunnsat:

 

Mijn harde schijf: Samsung SP0802N

Mijn provider: TVHome (Essent)

 

In het eerste geloof ik niet echt. De provider zou wel nog verschil kunnen maken.

 

Peter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...