Ga naar inhoud


Opzet HDTV ontvangst met PLI en Newcamd zender Euro1080


verkerkbr

Aanbevolen berichten

Goede morgen,

 

het lukt maar niet om mijn Dreambox 7000S te laten werken met de Irdeto smartcard van HDTV zender Euro1080.

 

De FTA uitzendingen zijn goed te ontvangen. Ben juist overgeschakeld naar PLI Emerald en de Newcamd kaartserver. Werkt overigens buitengewoon goed ten opzichte van Dream software.

 

Ik heb nu tijdelijk een smartcard van Euro1080 beschikbaar om een en ander uit te proberen.

 

Met een Irdeto Cam module werkt het niet. Canal+ kaart met Newcamd werkt prima en mijn tv opnames via computer werken nu perfect en geheel storingvrij.

 

Het lukt alleen niet om de Euro1080 Irdeto kaart aan de praat te krijgen. Is er iemand dat kan aangeven hoe dit moet worden ingesteld ?

 

Kom er niet uit.

 

 

Met vriendelijke groet uit een zonnig Zeeland,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites


Geen een nu op de markt zijnde Dreambox kan HDTV weergeven. Hoe ben je van plan te controleren of het signaal wel/niet wordt gedecodeerd, opnemen en afspelen op de PC?

 

Groet!

JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de vraag goed had gelezen, had je kunnen zien dat FTA wel lukt en dus kunnen concluderen dat de vraagsteller wel via zijn dreambox HDTV kan kijken. De dreambox kan dit namelijk via de netwerkuitgang naar een geschikte PC. Jij verward eventjes weergave via scart e.d. en dat is inderdaad iets wat niet kan.

Helaas heb ik geen ervaring met een kaartje voor Euro1080, maar het FTA deel lukt(e) prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste JeDeJe,

 

Dreambox 7000 doet Mpeg 2 TS. Deze stroom kan via de ethernet aansluiting naar een PC worden geleid.

 

Dan zijn er twee mogelijkheden. Opnemen van deze stroom en later afspelen ofwel direct vertonen van het tv beeld op het computer beeldscherm.

 

Een en ander vergt wel een wat krachtig systeem en een goede kwaliteit monitor.

 

Via de browser kun je op afstand ook nog de zenders veranderen. Zodoende kunnen andere computers in je huis of elders via het netwek ook de tv programma's bekijken en de radio beluisteren. Echter niet allemaal tegelijk !

 

In Mplayer of VLC kies je voor afspelen URL met bijbehorende codes voor de zender en dan speelt de Mpeg2 stroom uit de Dreambox rechtstreeks af op je computer beeldscherm.

 

Bij het kiezen van een andere zender moet je eerst de media player afzetten, andere zender kiezen en daarna media player weer starten met betreffende URL van de zender. In PlI is dit erg eenvoudig. Je kiest voor Video capture en dan start de media-player vanzelf op met de juiste URL zender gegevens.

 

Euro1080 zendt FTA allerlei videoclips en steden-impressie uit. Echter de reguliere uitzendingen worden achter encryptie kaart van Irdeto geplaatst. En dit werkt hier helaas (nog) niet.

 

Voor HDTV ontvangst is echter een optimale instelling van de computer noodzakelijk. Gebruik hier AMD64 met Mandriva Linux systeem. Kan natuurlijk ook op Windows. Dit laatste vraagt enige aanpassingen.

 

Het werkt prima met schitterende beelden op mijn 32" Philips 1900x1200 breedbeeld monitor. Werkt overigens ook prachtig met een minder hoge resolutie.

 

In Windows opletten dat de mediaplayer standaard geen Mpeg 2 TS stroom afspeelt. VLC doet dit wel.

 

Het plan is echter, dat men in Europa Mpeg 4 (elders in de wereld is dit veelal Mpeg2) als standaard gaat gebruiken, dat kan de huidige Dreambox helaas niet aan. Ook de wat oudere generaties van Sat ontvangers overigens ook niet. En Europa doet het net weer even anders dan elders.

 

De Belgische zender Euro1080 blijft voorlopig nog in Mpeg2 uitzenden. Misschien is daarna inmiddels de Dreambox 8000 beschikbaar met een Mpeg4 optie. Jammer dat Euro1080 recentelijk naar een andere satelliet is verplaatst. Astra 1D. Dit vergt dan weer een uitbreiding of aanpassing van de schotel.

 

Mocht je hiervoor belangstelling hebben, dan kan ik wat HDTV opnames op een DVD zetten en kun je bekijken of het goed werkt op je computer systeem.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk! Dat ga ik vanavond dan eens even uitproberen.

 

Wist niet dat dit met live streams van de DB naar de PC mogelijk was, vandaar m'n opmerking over opnemen/afspelen.

 

Overigens kan ik deze HD uitzendingen al wel zien via m'n Skystar2 kaartje.

 

Groet!

JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk met regelmaat via mij pro sony multiscan 21 inch naar HD TV.

Jammer dat er in de diverse setting voor de Dream geen appart HD boeket bestaat. Mocht iemand deze settings weten graag als bijlage..

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Mensen houd er rekening mee dat de 7025 wel degelijk hdtv kan weergeven. Maar dan alleen mpeg2 en ook geen dvb-s2 signaal en dat gewoon allemaal via scart. Dus zeg niet dat er geen dreambox is die geen hdtv aan kan.


Nou dat is zeer zeker nieuws dan voor mij ja, blijkbaar ook voor Dream-Multimedia want er wordt op hun website met geen woord over gerept.

Groet!
JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe ziet dat er in de praktijk op je TV uit? Wat zorgt voor de downscaling (hardware/software)? Heeft er inmiddels iemand een oplossing voor de topic starter ? We dwalen wat af :-).

 

Nog even bij onze vrienden van IHAD gekeken, maar niets nuttigs kunnen vinden.

 

Groet!

JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een gewone Irdeto CAM in de Dreambox gaat gaat gewoon m'n officiele EURO1080/HD1 kaart open. Via MGCAMD en de kaart in m'n NEWCS server werkt ook. Hou er wel rekening mee dat als je de kaar teen maand niet hebt gebruikt het soms 1 uur kan duren voor je beeld krijgt. Als de kaart dan eenmaal werkt en je hebt een uur niet gekeken, ook dan moet de kaart weer eenrst tot leven komen. Bij de meeste kanalen is dit iets wat eens paar maand gebeurd, bij EURo1080 volgens mij ieder 10 minuten. Ik weet dit namelijk, want als ik via m'n SKYSTAR2 probeer te kijken, dan moet ik de Dreambox gebruiken om m'n kaar actief te krijgen. Ga je in je NEWCS server kijken dan vliegen de EMM updates om je oren.

 

Mocht je een freeCAM gebruiken, vergeet dan niet de blokker uit te zetten. Mocht het nog steeds niet werken, dan is het mogelijk dat je kaart gewoon niet geactiveerd is bij de belgen. Ze hebben daar een database waarmee ze soms zelfs voor een land de boel uitzetten (gebeurde op HD2 tijdens de olympics voor de Nederlanders). Zijn je gegevens dus niet goed, dan is hij geblokkeerd voorlopig.

 

O ja, en hou er ook rekening mee dat de interne lezer van de dreambox WEL problemen heeft met de kaart lezen. Is een 6 Mhz kaart. Moet m'n Mastera namelijk ook in een andere stand zetten dan m'n reader voor de SECA kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Via PLi en Dreamview en een AMD atlon 3400+ gaat het perfect!!! Maar wel via je PC


Ok, via Pli en Dreamview stream je de beelden naar de pc.
Als ik nu de LCD tv aansluit op de vga of dvi aansluiting aansluit, zie ik dan het HDTV weer gewoon op de tv of heb ik het mis?

Greetz,
Spiderman

DM800HD ~ OpenPLi

DM7000 ~ OpenPLi

DM500C ~ OpenPLi

WafeFrontier T55

13* - 19,2* - 23,5* - 28,2*

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als deze LCD TV te gebruiken is als monitor op je computer, lijkt mij dit zonder meer mogelijk.

 

Formaat van HDTV is breedbeeld en met resolutie van 720x576 1280x720 1920x1080. Moet zo kunnen werken. Werkt hier ook op verschillende systemen en ook via het netwerk.

 

Echter HDTV "beeldenstorm" is fors van omvang en derhalve moet alles wel optimaal zijn ingesteld.

 

Helaas nog steeds geen passende oplossing voor mijn Euro1080 kaartprobleem.

 

Groet,

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...