Ga naar inhoud


Destination Port wijzigt automatisch. Hoe kan dat?


Aanbevolen berichten

Ik ben aan het testen met een programmaatje voor m'n werk en monitor al het netwerkverkeer aan beide kanten van de test.

 

Nu zie ik dat aan de zender kant de source port 10004 is en de destination port ook 10004 is.

Bij de ontvanger zie ik dat de source port nog steeds 10004 is maar de destination port variabel is. Deze port MOET 10004 zijn anders werkt het programmaatje niet.

 

Aan beide kanten staan ALLE poorten geopend en is de firewall uit.

Overigens gaat het wel goed als ik binnen een bepaalde tijd weer iets verzend (ongeveer 3 minuten), maar als ik langer wacht dus niet meer.

 

Heeft iemand enig idee wie wat en waarom de poort automatisch wijzigt? En nog belangrijker, hoe is dit aan te passen.

 

Pat

Inventors are crazy until they invent something.

Then they are geniuses.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zo werkt het meestal met tcp server/client verbindingen. Alleen de server heeft een vaste poort, en de client gebruikt een willekeurige poort die hij door het besturingssysteem krijgt toegewezen.

De client maakt verbinding met de server op de vaste poort, en de server reageert weer over diezelfde tcp verbinding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een progje voor beheer van de producten die wij verkopen wat hier verder niet van belang is. De ingestelde poort in het programma is toegewezen op de genoemde poortnummers.

 

is er een manier om de poort vast te leggen Maze?

 

Pat

Inventors are crazy until they invent something.

Then they are geniuses.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet als de software zelf de zaken weizigt, de enige manier om dat op te lossen is aan beiden zijde de zaak op een uniek intern IP adres zetten en deze via mapping(proxy) te hangen aan een (externe) vaste poort.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat wil je dan bereiken? Het heeft geen nut dit te wijzigen, en het is ook niet mogelijk.

Bij tcp verbindingen hoeft de client geen poorten open te zetten als er een router tussenzit, en in een firewall kun je instellen dat de bestemmingspoort toe wordt gestaan of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...