Ga naar inhoud


DM 500s - geen verbinding via nullmodem kabel?


Gast

Aanbevolen berichten

Heb de goede software geladen voor het updaten van de images van een dreambox 500S maar kan geen verbinding maken met de nulmodemkabel, war doe ik eigenlijk verkeerd. zou mij iemand kunnen vertellen hoe ik juist de aansluiting moet maken want in hert boekje is het in de engelse taal en daar ben ik niet goed in. Graag een helpende hand.

Dank u

Link naar reactie
Delen op andere sites


en als dat niet wil (dat heb ik geregeld bij de "oude" van m'n pa (met Philips-tuner)), gebruik dan dreamup 2.18.

 

belangrijkste is : zaak aansluiten, vink weghalen bij "use network" (afhankelijk van versie dreamup) en dan op connect drukken. hierna pas de spanning op het apparaat zetten (wordt vaak andersom gedaan nl.)

 

meer info in het Duits en Engels (helaas) op www.dm500.de

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb volgens de regels gedaan voor kunnen verbinding te maken met de dreambox en pc, het groene lichtje blijft constant branden, als ik op de knop van de afstandbediening of dreambox druk om te proberen in werking te stellen kan ik deze niet aan de praat krijgen. Als ik druk dan blijft het groen lichtje branden en maakt geen enkele beweging. Ben nog geen stap verder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer het volgende :

 

Trek de stekker eruit , en steek deze er weer in .

 

Hou de Standby knop ingedrukt en wacht tot het groene lichtje knippert .

 

Laat dan pas de Stanby knop los .

Link naar reactie
Delen op andere sites

moet niet met ab of knopje op dreambox.

stekker uit de dm500 trekken op de pc dreamup starten, stekker van de dm500 in het stopcontact steken en dan moet het gaan

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je wel een nulmodemkabel en geen seriele kabel ?

je zou de eerste niet zijn..

 

Was ook eens een topic over de 500 die niet wou. bleek de scartkabel te zijn, dus verzeker je ervan dat het een nulmodemkabel is ..desnoods meet hem door.

 

poortinstellingen ook goed staan ? is ook nog een optie

Dreambox DM500S==Triax 88cm dish==Geotrack H-120 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel waarschijnlijk ligt dit aan de versie wat al eerder genoemd is dat hij geen connectie wil maken.

Als je nu bij b.v. de officiele site van de dreambox even dreamup download dan zal het hoogstwaarschijnlijk wel voor je gaan werken.

Ik heb eenzelfde probleem gehad en begreep er geen jota van, toch maar even andere versie gedownload en waarrempel hij wilde nu wel connecten.

Ik hoop dat dit ook voor jou geldt.

 

Succes ermee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...