Ga naar inhoud


[4000PVR] DVD Recorder koppelen aan Topfield 4000PVR


Singha1969

Aanbevolen berichten

Sinds een paar dagen heb ik een DVD-recorder met harde schijf. Ik heb echter een probleemje met de aansluitingen tussen de DVD-recorder en mijn Topfield 4000 PVR. De Topfield heeft 2 Scart-aansluitingen. Ik ben in de veronderstelling dat één Scart-uitgang, de bovenste, dient om mijn Topfield aan mijn TV te koppelen. De andere, de onderste, heb ik gekoppeld met mijn DVD-speler. Ook op mijn DVD-speler zijn 2 Scart-aansluitingen. Ook hier heb ik er eentje met de TV gekoppeld. De andere is dus aangesloten met de onderste Scart-aansluiting van de Topfield. Als ik TV kijk kan ik gewoon via mijn EXT1 mijn Topfield benaderen. Als ik een DVD-tje wil kijken zet ik hem op EXT2. Nu wil ik echter op mijn DVD-recorder een programma opnemen dat dus via mijn Topfield binnenkomt. Op mijn DVD-recorder kies ik nu een AV-ingang om de Topfield te 'benaderen'. Het probleem is nu dat ik alleen het geluid hoor, maar geen beeld krijg. Als ik nu echter in mijn Topfield de scart die naar mijn TV loopt verbind met mijn DVD-recorder, krijg ik wel beeld. Het signaal van mijn Topfield loopt dan via de DVD-recorder naar de TV. Ik heb dan dus geen 'directe' verbinding meer tussen Topfield en TV. Dit vind ik echter niet echt geweldig omdat dit toch invloed heeft op de beeldkwaliteit. Weet iemand waarom de communicatie tussen mijn 2e scart (video-aansluiting) van mijn Topfield en mijn DVD-recorder niet goed verloopt? Welk nut heeft deze 2e scart-aansluiting op mijn Topfield eigenlijk? Is dit een uitgang of een ingang? Moet ik mijn Topfield met een andere kabel verbinden met mijn DVD-recorder?

Topfield 4000 PVR + Visiosat Bisat G3; Topfield 5000 CI + Triax 88 draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo,

 

Op de 2e scart van de Topfield zit geen RGB signaal.

Staat Ext 2 van je TV toevallig op RGB?

De instellingen van je TV, Topfield en DVD moet je wel op elkaar afstemmen.

DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse,

Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V,

Monitor Audio Gold 200 4G

Link naar reactie
Delen op andere sites

Topfield RGB-uit (tuner) naar je DVD HD-recorder in (RGB, meestal line2 of 3) en je scart op de DVD HD-recorder welke altijd RGB, vervolgens naar je RGB-input op je TV.

Staat je DVD HD recorder uit, wordt RGB doorgelust (Bij Sony line 3). Staat je DVD HD-recorder aan zet hem standaard op line 2 of 3.

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inderdaad ook de Topfield scart 1 naar mijn DVD recorder, en vanuit de DVD recorder naar de TV. Ik zie geen enkel verschil tussen deze manier van aansluiten, of de rechtstreekse manier van TF -> TV. Omdat je nu de RGB signalen kunt gebruiken heb je het best mogelijke beeld op je DVD.

 

Overigens, mijn TV is een Panasonic 82 cm CRT 4:3, en ik ben een perfectionist, dus als ik geen verschil zie, dan moet het wel erg goed zijn...

 

De 2e scart op je Topfield is geschikt voor de aloude videorecorder, zo'n ding wat we heel vroeger gebruikten....

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de topfield rechstreeks via scart naar ext1 van de TV, de DVDrec heb ik ook weer rechtstreeks naar ext2 van de TV, er is dus geen rechtstreekse verbinding tussen TF en DVDrec, als ik iets van de TF wil opnemen (komt zelden voor want de TF heeft zelf een harddisk) dan kan ik op de DVD rec het kanaal van ext1 instellen, dat is dus als het ware gewoon een tv kanaal, ik zie geen kwaliteitsverlies optreden, ervan uitgaande dat je de opname in hoge resolutie zet.

 

succes

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...