Ga naar inhoud


Stab of Geotrack ?


mercre

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik zou graag nog een draaibare schotel bijzetten met een diseq motor. Nu is er de stab motor,maar die is nog al eens defect. Is de Jaeger Geotrack geen beter alternatief ? Ik twijfel welke diseq motor te kopen. Of zijn er nog betere alternatieven op de markt. Suggesties welkom. Alvast bedankt voor jullie reakties!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mijn mening is dat de geotrack motor een betere motor is, minder speling, op de motor zelf te bedienen en weinig uitval, stabs willen nog wel eens vastlopen of helemaal niet meer werken.

JD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is allebei 'bagger'. Koop liever een Jaeger SG99 met een V-box of Aston DS100! Okee, je bent iets meer geld (een kleine 100 euro) kwijt, maar dan heb je ook iets goeds!!

 

Succes,

Nico

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bagger?

Ahum... de Geotrack wordt OVERIGENS wel gemaakt door Jaeger... kijk maar op hun website...

Bagger? Hoe kun je dat nu zeggen? Probleem is dat veel mensen er een te grote schotel, hoog en droog in de wind mee zetten!

Maar mijn voorkeur heeft de Geotrack.

 

Als je het toch weten wou....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet het toch met MR. Bean eens zijn vrees ik.

Noem mij maar ouderwets, maar geef mij maar een goede ouderwetse degelijke hufterig zware polarmount in combinatie met een 36 volt DC actuatormotor.

Er staat zo'n ding al vanaf 1991 boven de nok van mijn huis uit. Stormen zat meegemaakt, nog nooit iets aan gedaan.

Is nu wel aan vervanging toe, maar dat meer vanwege roestvorming op de arm van de actuatormotor.

Als ik alle problemen van afgebroken tandwieltjes en speling lees bij diseqc motoren hoef ik al niet meer.

 

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ennn, niet geheel onbelangrijk. Een ouderwetse 36 volt actuator is veeeeel sneller dan een DiSEqC motortje. Ik 'jens' mijn installatie met de SG99 van Jaeger in 15 seconden(!) van 43E (Turksat) naar 43W (Panamsat)! Grandioos!

 

En dat vind ik die investering van 100 Euro extra meer dan waard!!!

 

Groet,

Nico

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mr Bean

 

Sorry hoor maar ik viel even over het woord 'bagger'. De vraag was in 1e instantie of een Stab of Geotrack beter was. Dat er beter oplossingen zijn die duurder zijn, tja...

Natuurlijk moet men volledig voorgelicht worden, dat is ook weer zo, maar er zijn maar weinig ontvangers die een niet-DiSEqC motor aankunnen. De standaard wordt toch wel min of meer DiSEqC.

Tuurlijk, polar mount met actuator enz. enz. is beter, maar op de vraag Stab of Geotrack...

 

Rustig aan he?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn voorkeur was uitgegaan naar een Stab.De motor zit er nu al een paar maanden op en heeft al heel wat windstoten meegemaakt.Heb helemaal geen problemen gehad.De motor is heel gemakkelijk te monteren en af te stellen.De meeste satellieten zijn voorgeprogrameerd in de motor en met een digisat pro meter goed te besturen bij het afstellen.Na een paar seconden gaat de motor weer in de stand staan van de gekozen satelliet.Standaard staat op positie 1 de hotbird en de motor gebruikt dit ook als ijkpunt.Ik voel alleen speling op de motor van een kleine 1-2mm als de satelliet tuner uitstaat.Zodra de tuner aangaat is de speling weg.Bij harde wind en windstoten stelt de motor zichzelf met pulsjes wat bij.Trek je met brute kracht toch de schotel door zijn moment dan reset hij zichzelf door eerst op de hotbird te gaan en vanuit daar de pulsen weer te tellen.

 

Van de Geotrack weet ik verder weinig want 1 draaibare schotel is genoeg.

 

<small>[ 08-06-2002, 02:43: Bericht gewijzigd door: Homo Sapiens ]</small>

Link naar reactie
Delen op andere sites

@peterke en anderen,

 

Nog even een kleine aanvulling. Het aansluiten van een niet-DiSEqC motor op een ontvanger met ingebouwde DiSEqC motorsturing is helemaal geen probleem! Hiervoor zijn interface kastjes in de handel, zoals bijv. de Aston Satseeker DS100, de Jaeger V-box of de Humax Satcruiser. Zo'n interface zet de DiSEqC pulsjes -afkomstig uit je ontvanger- om in 36volt aansturing. Ik werk hier met een Humax 5400 + Aston Satseeker + Jaeger SG99. Werkt werkelijk grandioos. Een Jaeger SG99 kost bijna net zo veel als een Stab of een Geotrack. De enige extra investering die je moet doen is de hierbovengenoemde interface (ongeveer 100 Euro).

 

Groet,

Nico

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...