Ga naar inhoud


dreambox7020 cardreader werkt niet


Gast

Aanbevolen berichten

ik heb een dreambox 7020 met originele image en matrix cam en cd kaart

maar zodra ik de kaart erin steek word de dreambox langzaam en krijg ik geen beeld kaart werkt wel op andere dreambox

 

wie kan mij helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
ik heb een dreambox 7020 met originele image en matrix cam en cd kaart
maar zodra ik de kaart erin steek word de dreambox langzaam en krijg ik geen beeld kaart werkt wel op andere dreambox

wie kan mij helpen?


frodonimo,

Gooi eerst de matrix cam maar in de hoek, deze heb je helemaal niet nodig. Sterker nog een CI module werkt niet echt in de dreambox en heeft ook totaal geen meerwaarde.

Raadpleeg www.dm7020.de voor de flash-methode. Programmatje is ook te verkrijgen via www.dreamboxworld.com.

Flash er eens Pli emarald of gemini 2.90 erin. Dit zijn alternatieve images, waarin diverse mogelijkheden in zitten, die niet in een orginele image zit. Deze images kun je hier op sat4all vinden, maar ook op www.dreamboxworld.com

Vervolgens sluit je dreambox aan op het internet. Het liefst via een router/switch. Geef je dreambox een vast IP nummer in je computer netwerk. Vul via menu /setup/ expert setup de juiste netwerkgegevens in.

Gebruik het programma dreamboxedit om settingslijst in de dreambox te zetten. Dat gaat via netwerk.

Via de blauwe knop op je afstandsbediening kun je dan een emu ( emulator ) downloaden ( via internet ) en installeren. Gebruik bijv. de emu newcamd hiervoor. Dus newcamd downloaden en de newcamd config. Deze kun je simpel downloaden en installeren via de blauwe knop ab dreambox.

Smartcard met de chip naar beneden in je interne reader stoppen.

Start via de blauwe knop de emu newcamd op en de cardserver en je hebt beeld op de nederlandse zenders.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...