Ga naar inhoud


[5510PVR] Op zoek naar een draadloze verbinding


Gast

Aanbevolen berichten

Was opzoek naar uitleg over draadloze verbinding met de topfield 5510pvr

en vond dit:

 

http://www.icetv.com.au/support/howto/howtoiceguide4topfieldnetgear.pdf

 

Verder heb ik op sat4all wel wat gelezen hier over, maar dit is volgens mijn wel interesant voor meerder mensen, volgens mijn moet het toch niet zo moeilijk zijn dit allmaal voor elkaar te krijgen, er wordt hier gesproken over een Netgear router, volgens mijn maakt het niet uit welke router je gebruikt

maar het lijkt mijn wel iets om hier meer over te gaan lezen op sat4all nu

we steeds meer draadloos gaan werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is inderdaad niet moeilijk als je de instructies goed volgt, maar het werkt niet zomaar met iedere router.

 

Om te beginnen heb je een router met minimaal 1 USB poort nodig om de Topfield op aan te sluiten (waarschijnlijk zelfs een 2e voor een USB stick)

Dan heb je aangepaste Firmware nodig met een driver zodat je netwerk de op de USB poort aangesloten Topfield kan zien) of firmware waar je de driver, ftdp-topfield en/of puppy, in kan laden.

 

Ik gebruik zelf een Asus WL-500G Deluxe met Oleg firmware, werkt perfect.

Topfield TP5000PVR

Visiosat Bisatellite G3

Aston 1.07 (CD smartcard)

Dragon 4.1

Astra 1,2 en Hotbird

Firmware 5.13.62 aXeL - PɆSTU (Aug 8 2007)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus jij zegt dat als je een router zal kopen ongeacht het merk het zou moeten

werken ,mits het twee USB poorten heeft, maar werkt die dan ook met de firmware

van Oleg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, de Oleg firmware is alleen geschikt voor de Asus.

Voor zover gezien heb is de Asus de enige router waarvoor aangepaste firmware beschikbaar is.

 

De ICE oplossing die jij in je eerste post noemt is volgens mij een betaalde oplossing voor de Australische markt, ik heb op nog geen enkel forum gezien dat die in Europa gebruikt wordt.

 

Kijk hier een voor meer info over de Asus oplossing.

Topfield TP5000PVR

Visiosat Bisatellite G3

Aston 1.07 (CD smartcard)

Dragon 4.1

Astra 1,2 en Hotbird

Firmware 5.13.62 aXeL - PɆSTU (Aug 8 2007)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik jou was zal ik gewoon voor de asus router gaan dit werkt prima een heel stabiel, ik gebruik het nu al maanden zonder enige problemen.

Je kunt zelf je firmware draadloos upgraden.

 

Ik zal als ik wat meer tijd heb een nieuwe beschrijving maken met ipkg hoe je de asus met de topfield verbind.

 

Verder kun je ook een usb-hub aan de asus hangen, een web ftp server draaien, webcam aan sluiten, usb-hardeschijf aansluiten, memorystick enz enz

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik zal als ik wat meer tijd heb een nieuwe beschrijving maken met ipkg hoe je de asus met de topfield verbind.

Verder kun je ook een usb-hub aan de asus hangen, een web ftp server draaien, webcam aan sluiten, usb-hardeschijf aansluiten, memorystick enz enz


Misschien kunnen we dit nog een stap verder trekken. Aangezien de Asus router in essentie gewoon een Linux computertje is kan je hier nog veel meer leuke dingen doen. Toen ik eenmaal mijn Topfield had aangesloten en gewent was aan het idee dat ik niet meer met mijn laptop naar de Topfield hoefde om daar ergens een USB kabel achter vandaan te vissen, wilde ik als snel een oplossing die ook zou werken zonder dat ik eerst de Topfield aan moest gaan zetten.

Ik had (en heb) geen Linux kennis dus het heeft mij een aantal dagen gekost voor ik dit voor elkaar had. Ik heb nu een bat file op mijn PC die nadat alle EPG informatie opgehaald, samengevoegd, zendernamen aangepast etc is controleert of de Topfield aanstaat en dan de bestanden er direct naar toestuurt. Als de Topfield niet aan staat worden de bestanden naar de USB stick in Asus gekopieerd, de Asus controleert iedere 15min of de Topfield aanstaat en verplaatst de bestanden en maakt hier zelfs keurig melding van in de Systeem log.

Misschien een idee om ook dit soort scripts en ideeën met elkaar te delen.

Topfield TP5000PVR

Visiosat Bisatellite G3

Aston 1.07 (CD smartcard)

Dragon 4.1

Astra 1,2 en Hotbird

Firmware 5.13.62 aXeL - PɆSTU (Aug 8 2007)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben zelf ook geen echte Linux kenner is voor mij ook nieuw, maar red me er al aardig mee. Ik weet niet hoeveel vraag er naar is, maar mij lijkt het wel leuk.

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...