Ga naar inhoud


draadloos tv/audio signaal


Gast

Aanbevolen berichten

hey we hebben pas een nieuwe 92" lcd televisie gekocht en ik wordt helemaal gek van het geruis op het scherm. nou hebben we een sat met dreambox in de keuken staan, is het nou mogelijk om met 2 van die apparaatjes het signaal van de dreambox naar de televisie te brengen en het toch nog haarscherp te houden? of heb je dan weer signaalverlies net zoals in de kabel?

 

groetjes angelo

Link naar reactie
Delen op andere sites


en iemand al ervaring met het systeem van devolo? wat het signaal zeg maar via het 230 netwerk transporteerd van stopcontact naar stopcontact?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik een marmitek draadloos setje, en dit geeft een betere kwaliteit dan een coax kabel, over de afstand die ik anders met een kabel had moeten overbruggen.

Voor huis,tuin en keukengebruik zijn ze uitermate geschikt.

Maar waar jij hem voor wilt gebruiken, op zon grote tv, is het denk ik niet de juiste oplossing, alhoewel je wel degelijk een ruisvrij signaal kunt verkrijgen met zo´n setje. Achterhalen waar de ruis vandaan komt en dat oplossen lijkt me beter.

Trek een ononderbroken en kwalitatief goede kabel naar je tv.

split hem niet, en hang er niets tussen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens naar de Oneforall SV-1720 set.

Dit is een setje vergelijkbaar met die van marmitek, met het verschil dat het RGB signaal draadloos maakt.

 

In theorie zou dit volgens mij een prima plaatje moeten geven. Echter geen ervaring mee.

 

http://www.oneforall.nl/english/products/soundvision/sv1720.htm

DB500s met gemini, enorm ruk uitgerichtte 100cm triax op een moteck motortje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Interessante Thread, Ik zoek nl ook zoiets. Mijn situatie:

 

Ik heb een DTS reciever (A/V) waar al mijn digitale bronnen op aangesloten zijn:

Computer, Dreambox, Xbox en DVD speler. Het mooie is dat alles via de DTS reciever loopt. Ik heb dus 1 uitgang (S-Video) welke ik gebruik voor mijn TV en schakel dus via de reciever.

 

Ik wil deze reciever op een vaste plek in mijn nieuwe huis plaatsen, onafhankelijk van de plaats van de TV en projector/beamer. Een A/V Transiever zou ideaal zijn. Maar ik wil GEEN concessie doen aan de kwaliteit. Deze moet minimaal S-video zijn.

 

Dus aan mijn TV een ontvanger en aan de beamer een ontvanger. De zender zal dan aan de DTS reciever hangen.

 

De commerciele oplossing die eerder genoemd staat in deze draad klinkt interessant, heeft iemand al ervaring met een dergelijke oplossing? Lijkt me toch een situatie/set-up die iemand al moet gebruiken....

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...