Ga naar inhoud


Ik wil me bureaublad graag terug , hulp (met dank aan ega)


aanj

Aanbevolen berichten

Je zegt zelf dat je best wat weet van computers, dan zou je dus ook moeten weten dat verschillende accounts dít soort problemen wel oplost. Heeft namelijk alles te maken met persoonlijke instellingen van wat betreft de explorer of de desktop, en die zijn accountgebonden. Als je dus gewoon een extra account aanmakt kan dit probleem niet meer voorkomen.

 

Oh, daarnaast heeft het Windows Schrijfherstel ook wel nut hoor, voornamelijk dat alleen geïnstalleerde programma's en instellingen worden teruggezet, maar je documenten niet. Aangezien het onderdeel is van het OS kan een virus het idd stilleggen, maar met een schijfimage knal je direct ook al je documenten en downloads weg. Het is wat dat betreft een paardenmiddel.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je moet dus ook nooit je downloads , documenten email etc , op je windows partitie terecht laten komen !

Windows is alleen om te werken , data hoort op een aparte partitie .

Kun je het makkelijker backuppen ook , en alles blijft staan na een image herstel.

Helaas is dat heel moeilijk als je met MS producten werkt , met tweakui kun een hoop maar niet alles .

Probeer je mail maar eens ergens anders terecht te laten komen .

En jij zegt dat als er op een account een virus ( eentje die alle exe bestanden aan pakt bijv . ) of spyware (toolbars )binnen komt de andere accounts vrij blijven ?

Dan hoef ik dus geen antivirus programma te gebruiken , gewoon de account wissen en alles weg , dat is nogal wat gemakkelijker dan mijn defenities uptodate houden .

Als er bij mij iets fout gaat heb ik ( meestal ) binnen 15 min alles weer in orde met behoud van alle data .

Zelfs hd crash heb ik dacht ik redelijk onder controle , raid stripe + mirror , 4 schijven ( je leert van je fouten ).

Terwijl ik regelmatig uren ( niet overdreven !) aan het ploeteren ben om data te redden van systemen met een standaard Windows installatie , en accounts maken het alleen nog moeilijker , dam moet je nog meer zoeken .

Die met duizenden besmette exe files was echt leuk !!! met dank aan msn , overigens had deze systeem herstel aan staan maar hier was niets meer mee te doen .

Ik heb al de computers van familie e.d. redelijk ingericht , tot dat er weer eens een bijv incredimail geinstalleerd heeft en ik de boel weer eens moet redden .

Laatste tijd maak ik veel gebruik van een opstart cd met veel programma's voor geinstalleerd (MINIPE) , zal wel heeeeel illegaal zijn , maar werkt voortreffelijk .

 

Helaas weet nog steeds niet de specifieke oplossing voor mijn probleem zodat ik

het in de toekomst nog steeds met de botte bijl moet oplossen .

 

( DenBerg onder DeHang ? zit ik 5 km oostelijk , Wa.... )

 

ad

Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Je moet dus ook nooit je downloads , documenten email etc , op je windows partitie terecht laten komen !
Windows is alleen om te werken , data hoort op een aparte partitie .
Kun je het makkelijker backuppen ook , en alles blijft staan na een image herstel.
Helaas is dat heel moeilijk als je met MS producten werkt , met tweakui kun een hoop maar niet alles .
Probeer je mail maar eens ergens anders terecht te laten komen .


Is best goed mogelijk, bij ons op het werk staat alles ook op een schijf die op een server hangt, windows ziet die als X:\ en alles wordt daar op gezet, kan dus ook met een andere partitie, kost alleen wat werk.

Citaat:

En jij zegt dat als er op een account een virus ( eentje die alle exe bestanden aan pakt bijv . ) of spyware (toolbars )binnen komt de andere accounts vrij blijven ?


Dat zeg ik niet volgens mij, maar voor sommige toolbars geld dat wel. Als ik instel dat ik de Google toolbar wil in mijn account 'x', dan wordt die niet bij iemand anders aangezet.

Verder kom je vooral erg bang over voor al het slechts op internet. Ik kan met alle eerlijkheid zeggen dat ik in die bijna 5 jaar dat wij nu ADSL hebben pas één keer een virus heb gehad op onze gezamenlijke pc en pas 2 keer zware spyware. Gezond verstand en huisgenoten leren hoe er mee om te gaan (geef ze geen vis, maar leer ze vissen) helpt ook een hoop, al mijn eigen computers zijn tot op de dag van vandaag schoon. En daar doe ik helemaal geen gekke dingen voor. Ik heb op mijn laptop (waar ook andere opzitten) wel een gast account.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien wordt ik bij meer computers geroepen ( zeg tegenwoordig ook wel eens nee ).

Maar spyware zit op de meeste computers , degenen die problemen veroorzaken heb ik zo 10x per jaar ( bijv door xs4all geblokkeerd "je hebt een trojan" , virussen "zware" heb ik zo 5x per jaar , hd crashes , gewiste bestanden , lompe monteurs , "het werkt niet meer" zo'n 10 x per jaar ( niet op mijn eigen computer).

 

Ad

Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...