Ga naar inhoud


Opnemen van ene zender en kijken naar andere zender


Dreambox7000

Aanbevolen berichten


Dat kan met o.a. Mgcam. Dit alleen zenders op de zelfde transponder. Oja, wel effe in common interface vinkje zetten bij 'can handle two services'o.i.d.

DM7025: OpenPli |VU+ DUO: OpenPli

WaveFrontierT55(5e, 13e, 19e, 23e, 28e, 1w)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik heb verschillende Emu's geinstalleerd maar kan nog steeds niet opnemen en kijken naar een andere zender, moet ik iets in de CCcam.cfg veranderen zo ja wat moet ik daar veranderen of wat moet ik anders doen om dit goed te laten werken.

 

Wacht op uitleg

Dreambox 7000S, USB-Stick 2GB, Gemini 4.6, CCcam 2.0.11, Camd3.902

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is jou definitie van 'andere zender'?

 

Met een enkele tuner is dat beperkt tot zenders die op de zelfde transponder zitten, doorgaans maar een handje vol. Werkt dat ook niet?

 

CU,

WanWizard

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee dat werkt ook niet, hij komt altijd met de melding dat er iets wordt opgenomen en als ik doorga breekt ie het opnemen af.

 

Inderdaad met 1 receiver opnemen van bv Ned1 en kijken van Ned2.

Kun je niet bepaalde zenders toevoegen aan die lijst.

Dreambox 7000S, USB-Stick 2GB, Gemini 4.6, CCcam 2.0.11, Camd3.902

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
nee dat werkt ook niet, hij komt altijd met de melding dat er iets wordt opgenomen en als ik doorga breekt ie het opnemen af.

Inderdaad met 1 receiver opnemen van bv Ned1 en kijken van Ned2.
Kun je niet bepaalde zenders toevoegen aan die lijst.


Aan welke lijst toevoegen?
Je kan niet zenders van de ene transponder moven naar de andere, als je dat bedoelt ;-)

Als je de 'multiple services' optie aan hebt staan, zou het moeten werken als je bijv op pauze drukt op ned1, en dan met pijltje naar rechts naar ned2 gaat.
De opname op ned1 blijft dan gewoon doorgaan.

Met pijltje omlaag zie je de lijst met zenders die op dezelfde transponder zitten, waar je doorheen kunt scrollen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
kan je dit ook doen met een 5620?

uiteraard, je zult wel een externe HDD moeten gebruiken! (dmv CIFS)

Uiteraard NIET!
Een 5620 heeft net als de 500 maar één demuxer, en die heb je zowel voor kijken als voor opnemen nodig. Daarom kun je met de 500/5620 ook niet timeshiften.

Als je dit zou willen veranderen, zou je de demux van de opnamestream in software moeten gaan doen. Die is nl. niet tijdkritisch mbt synchronisatie.
Maar dan moet je de hele transponderstream (dus niet alleen het kanaal dat je moet hebben) door de processor heen jagen, en ik ben bang dat-ie daar toch niet krachtig genoeg voor is...

Greetz, Lion.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het gisteren geprobeerd met mijn 5620 en ik ben tot de conclusie gekomen dat je wel kan zappen als je een fta kanaal aan het opnemen bent.

Hoe is dat dan wel mogelijk?? en een nederlandse kanaal die niet fta is, is niet mogelijk? ik heb gisteren bv opgenomen van bvn en kon gewoon zappen naar andere kanalen die dezelfde provider hebben. Weet iemand een oplossing om dit probleem op te lossen of is dat er simpelweg niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm, als je BVN kunt opnemen en dan zappen naar een ander kanaal en de opname blijft dan gewoon goed doorlopen, dan zit ik er gruwelijk naast.

Dan zou het logischerwijze ook met gecodeerde kanalen moeten kunnen als de cam dat aankan.

 

Heb je in het 'Dream'-menu in het 'Setup' menu ook een 'Common Interface' menu?

En staat daar 'Can handle two services' in aan?

Zo niet, dan weet Enigma niet dat je cam meer dan een kanaal tegelijk aankan, en kun je niet zappen als je een gecodeerd kanaal aan het opnemen bent.

 

Maar ik ben dus erg benieuwd als je naar een ander kanaal zapt tijdens het opnemen (of het opgenomen kanaal nu FTA of gecodeerd is) met een 5620, of dan die opname goed door blijft lopen.

Als dat zo is, dan zal ik mijn ideeën over wat met de 5620 mogelijk is flink bij moeten stellen.

 

Greetz, Lion.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...