Ga naar inhoud


Loewe niet scherp


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

 

vraagje namens mijn vader.

hij heeft een nieuwe Loewe tv, type A32.

alhoewel wij digitaal kijken in het Westalnd en er een digitale tuner ingebouwd zit in de Loewe is het beeld bij snelle beelden zoals voetbal niet om aan te zien, zwaar teleurstellend.

onze vraag, als wij een schotel nemen, is het beeld dan beduidend beter of is het de investering niet waard??

 

hartelijk dank voor jullie reaktie

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het nadeel van een LCD is dat het beeld nogal "smeert".

Plasma´s hebben hier minder of geen last van.

Ik zou verder eens kijken of alle zogenaamde beeldverbeteraars UIT staan.

Dus: digitale ruisonderdrukking: NEE

Scherpteinstelling: MINIMUM

Dus alles wat je uit kan zetten: -uit zetten-

 

Via een satelliet ontvanger zal het beeld niet veel beter worden tenzij je de HDTV eigenschappen van die Loewe wilt gaan benutten op zenders die in HDTV uitzenden.

 

Je vader heeft het 4:3 beeld toch niet uitgezoomed zodat het op 16:9 past hé..? Daar wordt het beeld zeker niet beter van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In HD gaat het zelfs nog slechter met het beeld, lees de test van de consumentenbond er maar op na! Is een bekend euvel van Digitaal, is niet geschikt voor voetbal!

Alleen een nieuwe CRT heeft die problemen niet en heeft hun voorkeur voorlopig, tot er echte HD tv's komen en er echt en volledig HD signaal wordt verzonden!

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
vraagje namens mijn vader.
hij heeft een nieuwe Loewe tv, type A32.
alhoewel wij digitaal kijken in het Westalnd en er een digitale tuner ingebouwd zit in de Loewe is het beeld bij snelle beelden zoals voetbal niet om aan te zien, zwaar teleurstellend.
onze vraag, als wij een schotel nemen, is het beeld dan beduidend beter of is het de investering niet waard??

Ik test momenteel ook met een Loewe LCD met de ingebouwde DVB-C tuner en een losse Samsung DCB-9401R SDTV ontvanger. Beide ontvangers geven min of meer hetzelfde resultaat te zien en dat valt inderdaad wat tegen. Bij de het ene digitale kanaal heb je overigens meer problemen dan bij het andere. Hang ik de Samsung aan een 4:3 CRT TV dan is het beeld perfect. Vanavond heb ik als test eens het automatische beeld aanpassen uitgeschakeld zodat panorama, zoom en cinema niet meer gekozen kunnen worden en de TV alleen nog maar 4:3 of 16:9 ondersteunt. Als je dan een 4:3 digitale uitzending op 4:3 grootte bekijkt is het beeld een stuk rustiger met beduidend minder blokvorming. Nadeel zijn dan wel die zwarte balken aan de zijkant, maar de TV hoeft er tenminste geen informatie bij te verzinnen om het beeld beelvullend te krijgen. Uitzendingen die wel in 16:9 formaaat zijn en het 16:9 signaal meezenden worden automatisch beeldvullend weergegeven. De Nederlandse publieke en commercieele omroepen vergeten dat signaal nog wel eens, maar je herkent zo'n uitzending snel genoeg aan het kleine "4:3" formaat en dan kan je altijd handmatig nog overschakelen naar 16:9 formaat. Experimenteer er eens mee zou ik zeggen.

Overstappen op satelliet heeft volgens mij niet veel zin aangezien de kabelbedrijven tegenwoordig veel van hun digitale kanalen rechtstreeks van de satelliet plukken en ongewijzigd op de kabel doorgeven. Als de digitale kanalen via de kabel dus slecht zijn dan zullen dezelfde digitale kanalen via de satelliet niet beter zijn (al zal dit wel weer een welles nietes discussie over de digitale kwaliteit gaan opleveren).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...