Ga naar inhoud


newcamd en versleutelde kanalen


pieter532

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik maak gebruik van de emu newcamd 6.10b (op DM500; Pli Emerald). Hiermee kijk ik in combinatie met een CD kaartje (via lokaal cardsharing) naar de NL kanalen. Als ik naar een kanaal schakel waar illegale sleutels voor zijn dan sluit het newcamd proces af.

 

Ik heb de volgende test gedaan. Ik zet NED1 op en kan TV kijken. Met het commmando 'ps' zie ik het newcamd proces (diverse overigens). Schakel ik om naar een kanaal waar ik illegale sleutels op mijn DM500 heb staan sluit newcamd af (geen newcamd proces meer actief). Als ik handmatig nu het newcamd proces opstart, start deze op, en sluit vervolgens weer af. Ik krijg geen (fout)meldingen.

 

Heeft iemand een idee hoe dit kan? En hoe ik dit kan oplossen?

 

Alvast bedankt.

 

Pieter

[VU+ Uno 4k SE 8.3] [VU+ ZERO 4k OpenPli 8.3] [ET7000 OpenPli 8.x]

[Cahors BiG BiSAT - 1.9E, 9E, 13E, 19.2E, 23.5E, 28.2E & 5W]

[Diseqc switch - 2x Edison 10/1] [Diseqc switch - 1x Maximum 4/1]

[1.9E & 9E - 2x LNB Alps Twin] [13E, 23.5E & 28.2E - 3x LNB Evo Quad] [19.2E - LNB Alps Quad] [5W - LNB Inverto Black Ultra Twin]

Link naar reactie
Delen op andere sites


Lijkt erop dat je keyfiles corrupt zijn en dat newcamd daarop crashed. Beste wat je kan doen is vanuit een terminal sessie (telnet of ssh) newcamd starten zodat je de logging ziet. Daarna zappen naar het betreffende kanaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het opstarten vanuit een terminal sessie geeft newcamd wel melding van parse errors. Echter het proces blijft draaien (onder bv NED1).

 

Antwoord op je reactie (shoenix). Ik heb dat ook gedaan, newcamd opgestart en zappen naar het betreffende kanaal. Geen melding op mijn telnet sessie.

 

Heeft newcamd logbestanden waar ik misschien meer info kan vinden?

 

Pieter

[VU+ Uno 4k SE 8.3] [VU+ ZERO 4k OpenPli 8.3] [ET7000 OpenPli 8.x]

[Cahors BiG BiSAT - 1.9E, 9E, 13E, 19.2E, 23.5E, 28.2E & 5W]

[Diseqc switch - 2x Edison 10/1] [Diseqc switch - 1x Maximum 4/1]

[1.9E & 9E - 2x LNB Alps Twin] [13E, 23.5E & 28.2E - 3x LNB Evo Quad] [19.2E - LNB Alps Quad] [5W - LNB Inverto Black Ultra Twin]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien heb je sticky softcams geconfigureerd, en probeert je box een andere softcam te starten op het moment dat je naar zo'n kanaal zapt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij stuurt standaard zn log naar stdout. Misschien dat je in de config de debugging nog kan opschroeven.

 

Probeer anders eens een schone keyset (ofwel /var/scce backuppen, leeggooien en nieuwe keyset plaatsen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Misschien heb je sticky softcams geconfigureerd, en probeert je box een andere softcam te starten op het moment dat je naar zo'n kanaal zapt.


Ik heb 't zelfde probleem met Newcamd-6.10(B) als standaard emu in Pli Emerald op m'n 7000S, voor de Premiere zenders gebruik ik mgcamd... als emu, is dat dan een "sticky softcam"? Ik zal deze eens verwijderen om te zien of daarmee het (mijn) probleem is opgelost.

Groet!
JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een emu is hetzelfde als een softcam.

Als je voor bepaalde kanalen een andere emu hebt aangegeven dan voor andere, heet dat een sticky softcam, omdat die als het ware aan die kanalen blijft 'plakken' (stick).

Als er iets fout zit in de instellingen van de sticky cams, kan het dus gebeuren dat voor een bepaalde set kanalen de standaard cam wordt afgesloten, maar de cam die voor die kanalen als 'sticky' staat ingesteld niet gestart wordt.

 

Greetz, Lion.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK helder, dan lijkt me dat daar mijn probleem ligt.

 

Zoals gezegd ik zal (vanavond) mgcamd verwijderen en hier laten weten wat 't effect is.

 

Groet!

JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na het verwijderen van mgcamd als "sticky" is bij het probleem verdwenen.

 

Groet!

JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...