Ga naar inhoud


[5000PVR] Kijken tijdens 2 timeropnamen -> zwart beeld


Jorgen

Aanbevolen berichten

Gisteren zat ik gezellig naar SBS6 te kijken voor Nederland - Mexico. Omdat ik niets van de wedstrijd wilde missen had ik van te voren 2 timers in gesteld: RTL4 (GTST) en RTL5 (CSI:NY en Prison Break). Hierbij zouden de opname tijden elkaar een stukje overlappen. Beide RTL-zenders had ik ingesteld op dezelfde tuner, zodat ik de voetbal op SBS6 kon volgen terwijl de tweede tuner beide RTL uitzendingen opnam.

 

Tot zover de goede bedoelingen. Toen ik naar SBS6 keek, vóórdat de 1e timer aanging, ging alles prima. En ook toen enkele minuten voor 20 uur de 1e timer inschakelde om met de andere tuner GTST op RTL4 op te nemen ging het nog steeds goed. Toen daarna de 2e timer in werking trad om RTL5 op te nemen viel het beeld op SBS6 weg. Ik kreeg verschillende meldingen: op SBS6 "u abonnement voor dit kanaal is ongeldig" en op de 2 RTL's: "geen of gecodeerde uitzending" (of precies andersom). Na circa 10 minuten heb ik de opname van RTL4 handmatig gestopt omdat ik wist dat GTST toen afgelopen was. Op dat moment sprong het zwarte beeld van SBS6 zomaar weer terug naar de uitzending, waarna ik, tijdens en na de resterende opname van RTL5, gewoon weer voetbal kijken kon.

 

Het moet toch mogelijk zijn om 3 dingen tegelijk te doen met de Topfield 5000PVR? 1 live en 2 opnemen, of 1 opname afspelen en 2 opnemen? Iemand een idee wat er nu fout ging?

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb het ook even geprobeerd, opnames starten op RTL4 en RTL5 op tuner 2. Daarna via programmalijst naar SBS6 op tuner 1. En hier dus zwart beeld.

 

Als je de opnames verdeelt over de tuners, dus RTL4 op T1 en RTL5 op T2, kun je ook niet naar SBS6 kijken. In de programmalijst is SBS6 uitgegrijst.

 

Ik denk dus dat wat jij wou niet mogelijk is. Of dat het een bug in de firmware is.

TMS SRP-2410 (fw. 29-09-2011), 500GB HD, Aston CAM 1.03 (fw.2.26)

Ontvangst van: Astra1, 2 en 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Hierbij zouden de opname tijden elkaar een stukje overlappen.

 

Op dit moment gaat de TF de 2de tuner gebruiken (die jij gebruikt om naar voetbal te kijken) om het kanaal op te nemen.

Je kan 2 dingen opnemen tegelijk (gebruikt 2 tuners) en dan 1 opname afkijken erbij. Het afkijken gebruikt geen tuner, dat leest hij van de harde schijf en dat hoeft alleen maar omgezet te worden naar hapklaar beeld voor de tv.

 

Wat jij wilde, 1 live en twee opnemen zou 3 tuners vereisen en de TF heeft er maar 2, vandaar ook dat er vreemde meldingen kwamen.

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is het wel degelijk mogelijk 2 zenders op te nemen en 1 andere te bekijken.

Echter is dat wel op dezelfde transponder als een van de opnamekanalen.

Dus niet mogelijk NED1 en NED2 op te nemen en WDR te kijken.

Maar wel naar NED3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als je dus 2 opnames op dezelfde tuner doet, hier dus RTL4 en RTL5, kun je via de programmalijst nog wel naar SBS6. Deze is dus niet uitgegrijst. Als je de opnames verdeelt over de 2 tuners, is dat wel het geval. Lijkt mij dus een bug in de firmware.

TMS SRP-2410 (fw. 29-09-2011), 500GB HD, Aston CAM 1.03 (fw.2.26)

Ontvangst van: Astra1, 2 en 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net even geprobeerd RTL 4 en 5 opnemen...SBS 6 is dan uitgegrijst.

Daarna bewust even gekeken naar de tuner en RTL 4 en 5 via tuner 1 laten opnemen en dan omschakelen naar tuner 2 alwaar ik SBS 6 selecteerde die nu niet uitgegrijst was.

Echter toen ik het selecteerde kreeg ik geen beeld op SBS 6.

Ik voorzie hier de beide tuners van de 5510pvr van het Astra signaal d.m.v een splitter.

Ik weet niet hoe jullie (en Jorgen) dat hebben staan maar mischien zit hier ook wel het verschil in dat het niet wil.

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij zit het zo:

 

Tuner 1 en tuner 2 zitten beide met een aparte coaxkabel aangesloten op mijn Twin LNB. Na het zenders zoeken is de hele lijst gecopieerd naar beide tuners.

 

Neem ik 2 programma's op (van 2 transponders), dan zijn alle zenders buiten die transponders "uitgegrijst".

 

Neem ik dus 2 zenders op met de zelfde tuner, omdat ze binnen de zelfde transponder liggen, dan zijn alle zenders beschikbaar. SBS deed het in die situatie niet, terwijl hij wel beschikbaar hoorde te zijn. (De opname kan namelijk gewoon gecodeerd opgenomen worden, terwijl de overgebleven tuner gebruik maakt van de smartcard.)

 

Ik heb het nu nog even als volgt getest:

 

SBS en Veronica opnemen (beide handmatig gestart) via tuner 1. Daar beide zenders op dezelfde transponder zitten, is de hele zenderlijst beschikbaar.

 

Ned 3 (andere transponder) werkt niet.

RTL 4 (opnieuw andere transponder) werkt niet.

ARD (andere transponder, en zonder codering) werkt wel.

Net 5 (zelfde transponder, wel codering) werkt wel. (eerst niet, na herstart wel)

Willekeurige opname afspelen (al gedecodeerd) werkt wel.

Willekeurige opname afspelen (nog gecodeerd) werkt wel.

 

Het verhaal dat je dus 2 dingen kunt opnemen en een derde kunt kijken, mits binnen 1 van de 2 transponders gaat dus bij mij maar gedeeltelijk op.

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al met al ligt het dus aan jouw "configuratie". Ik heb Visiosat met 3 LNB's twee splitters, twee kabels naar mijn 5000pvr, en dat werkt nu eenmaal anders dan één LNB met een enkele kabel naar dezelfde 5000pvr waarop je de coax doorlust van tuner 1 naar tuner 2. Is volgens mij dus geen bug.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Bij mij zit het zo:

Tuner 1 en tuner 2 zitten beide met een aparte coaxkabel aangesloten op mijn Twin LNB. Na het zenders zoeken is de hele lijst gecopieerd naar beide tuners.


Niks geen doorlussen! 1 twin lnb, 1e kabel naar tuner 1, 2e kabel naar tuner 2 Lijkt me dus geen configuratie probleem.

Vergeef me als ik het de eerste keer onduidelijk beschreven heb, ik hoop dat je me nu beter begrijpt.

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedenk me net het volgende:

 

Neem de volgende basissituatie:

 

1 x TF5000PVR

1 x CD kaart en Mediaguard Cam

1 x Twin LNB, met elke tuner een eigen verbinding naar de Twin LNB (dus uitgang 1 - kabel - tuner 1 | uitgang 2, andere kabel - tuner 2)

Laatst nieuwe firmware.

 

Situatie A)

 

2 opnamen vinden tegelijkertijd plaats:

Tuner 1 neemt Nederland 1 op (transponder 12515)

Tuner 2 neemt RTL 4 op (transponder 12344)

 

Kijk en afspeelmogelijkheden:

Alle zenders die niet op transponder 12344 en 12515 liggen zijn grijs en niet te bekijken.

Alle zenders binnen deze transponders zijn oproepbaar (niet grijs) en bekijkbaar.

Gedecodeerde, of coderingsvrije opnamen zijn afspeelbaar.

 

Situatie B)

 

2 opnamen vinden tegelijkertijd plaats:

Tuner 1 neemt Nederland 1 op (transponder 12515)

Tuner 1 neemt Nederland 2 op (transponder 12515)

 

Kijk en afspeelmogelijkheden:

Alle zenders op transponder 12515 zijn oproepbaar en bekijkbaar.

Alle zenders buiten transponder 12515 zijn oproepbaar, maar niet bekijkbaar.

Gecodeerde, gedecodeerde en coderingsvrije opnamen zijn afspeelbaar.

 

 

Iemand die de logica van bovenstaande volgen kan? (Zie ook mijn "test" enkele posts hierboven.) Hoe kan het zijn dat wanneer je gebruik maakt van 2 transponders (en dus 2 tuners) voor het opnemen, je uiteindelijk méér mogelijkheden hebt, dan wanneer je maar gebruik maakt van 1 transponder (en dus 1 tuner, zodat de andere nog vrij is)? Als ik nu gebruik had gemaakt van 2 tuners in beide situaties, dan is het logisch. Maar dat is het hem nu net, dat is namelijk niet zo! Een opname op de zelfde transponder kun je doen op de zelfde tuner. Net zoals dat je een programma kunt kijken met de zelfde tuner die ook opneemt als de zenders op een gelijke transponder zitten. (Vandaar ook dat je met een opname op 2 transponders een 3e programma bekijken kunt op 1 van die 2 transponders. Zo'n tuner kan dan 2 dingen tegelijk.) Nogmaals, wie het snapt mag het zeggen.

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Als ik twee opnames start van b.v. SBS6 en een opname van NET5 beide van tuner 1 (handmatig of met een timer), en wil dan kijken naar een gecodeerde zender op tuner 2 krijg ik een zwart beeld en na enkele seconden incorrecte kaart. Ongecodeerde zenders kan ik wel kijken op tuner 2. Het zelfde heb ik als de opnames op tuner 2 zet en wil kijken op tuner 1. Als ik Descremable muiltiple services AAN zet, en start de opnames op tuner 1 en ga kijken op tuner 2 krijg ik nog steeds een zwart beeld, maar als ik dan op de rode knop (PIP) op ab druk krijg ik wel beeld van tuner 2 in het kleine beeld. Als dan op de Sat knop druk om de beelden om te schakelen krijg ik wel beeld alleen zijn van af dat moment zijn de twee opnames vernield.

 

Ik bedenk me in deze situatie dat de cam niet van de tuner met de twee opnames wordt omgeschakeld naar de tuner waar ik op wil kijken. Dit lijkt me een bug, weten ze bij Topfield er al van?

 

Dit heb ik met firmware van 13 sep 2005, 2 maart 2006 en 13 julli 2006. Er zijn geen tap’s geladen (opgestart met de 0 van ab ingedrukt). Tuner 2 is gescheiden en aangesloten op een twin LNB.

VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0

VU+ Duo, OpenPLI.

Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin.

iPad met Dreambox live.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Het lijkt er dus op dat dit een zeer vreemd en vervelend probleem is. De situatie heeft zich op dit moment niet meer voorgedaan, omdat ik toevalligerwijs geen 2 programma's van dezelfde transponder met 1 tuner opgenomen heb.

 

Ik heb ze er bij Topfield niet over gemaild. Misschien mag ik Sigma vriendelijk verzoeken zijn contacten aldaar aan te spreken? Wellicht dat dat sneller en beter werkt.

 

 

NB. Wat jij zegt over de 0 indrukken tijdens het opstarten, om taps niet te laden, had ik nog nooit gehoord. Dat ga ik onthouden. :0

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...