Ga naar inhoud


[5000PVR] Hoe werkt opnemen van teruggespoelde live opname?


Jorgen

Aanbevolen berichten

Gisteren tijdens de wedstrijd Nederland - Mexico spoelde ik een stuk terug (timeshift staat aan) tijdens de live-uitzending. Toen ik op het moment was wat ik nogmaals wilde zien (ik meen dat het een uur terug was), probeerde ik dat op te nemen. Op dat moment bevroor het beeld, maar ging het ook ineens weer verder. De tijd index veranderde naar circa een half uur.

 

Het leek in eerste instantie of er niets opgenomen was en ook door en terugspoelen werkte niet goed meer. Later, toen ik de pogingen om te doorgronden hoe dit zat al had opgegeven, zag ik een bestand van een half uur op mijn HD staan. Ik heb dit bestand niet meer gekeken, omdat ik door de problemen met de tijdverschuiving het betreffende moment al gemist had.

 

Tijdens het schuiven/spoelen in de live uitzending zag ik voor het eerst iets heel bijzonders: Onder de "play-balk"/"minutenbalk" kwam in het klein een venstertje dat liet zien waar ik zat in de live uitzending. (Dit zie je nooit bij het spoelen in opnamen.)

 

Kan iemand mij vertellen in welke gevallen je dit extra beeldvenster ziet?

En weet iemand hoe het nu precies werkt met dat opnemen als je een live uitzending terug hebt gespoeld?

 

 

Ik weet het niet geheel zeker meer, maar het kan zijn dat ik dit probeerde tijdens een opname op een andere zender. (Zie voor wat daar gebeurde dit topic: "timer en kijken topic" het gebeurde sowieso wel op het moment dat ik overal beeld had (en dus niet toen ik het beeld verloor, zoals ik in het andere topic beschrijf.))

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Gisteren tijdens de wedstrijd Nederland - Mexico spoelde ik een stuk terug (timeshift staat aan) tijdens de live-uitzending. Toen ik op het moment was wat ik nogmaals wilde zien (ik meen dat het een uur terug was), probeerde ik dat op te nemen. Op dat moment bevroor het beeld, maar ging het ook ineens weer verder. De tijd index veranderde naar circa een half uur.

 

Timeshifting werkt tot maximaal 1 uur terug. Het laatste uur staat dan op je harde schijf, mits je het laatste uur ook constant op dezelfde zender hebt gestaan.

Op dat moment zou je gewoon de opname knop in moeten kunnen drukken en het geheel wordt opgenomen.

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neemt hij dan net zolang op, totdat ik weer op stop druk, óf neemt hij automatisch het hele stuk op vanaf het teruggespoelde deel tot aan het live moment?

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanaf het teruggespoelde deel neemt hij dan op.

Hij neemt, als je op de rode knop gedrukt hebt een 2 uur op, tenzij je eerder op de stopknop drukt en het bevestigd dat je het stoppen wilt.

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK. Wel vreemd dat bij mij het beeld bleef hangen en er ineens in de tijd gesprongen werd. Maar ja, ik zat ook een beetje te klooien door tijdens die "bevriezing" op knoppen te duwen.

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt zelfs teruggaan met timeshift, op opnemen drukken, dan zie je dat x-tijd achterloopt met het "live" maar als je dan op stop drukt schakel je weer over naar "live" zonder dat de opname stopt.

Als je dan kijkt loopt de opname al vanaf de tijd dat je op opname drukte.

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Melle & Henk,

 

Zoals jullie het vertellen, klinkt het geweldig. Ik hoop dan ook dat het de volgende keer niet vastloopt.

 

Over dat versnellen: mag je ook op play drukken en dan met de volume+ knop doorspoelen? (Om naar een eindpunt voor je opname te gaan?)

 

Wat Melle zegt over op stop drukken: dan zou hij dus altijd de complete tijd opnemen, ook als je per ongeluk tijdens timeshift op opnemen drukt, maar eigenlijk annuleren wilt?

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer het maar eens.

Ga een tijd op een zender staan met timeshift aan.

Laat het een 15 minuten lopen en ga dan terug een 10 minuten ofzo en druk op de rode opnameknop.

Hij zal nu een 2 uren gaan opnemen (standaardinstelling).

Druk maar eens op stop en hij zal overschakelen naar "live" weer, maar als je dan even kijkt zie je dat de opname nog wel loopt.

Toen ik het laatst beschreef heb ik het hier zelf ook nog even gedaan (om zeker te weten dat het werkte en dat ik geen poep praatte of me vergiste) en het werkt hier wel.

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag het ja. Eigenlijk zou het (voor mij persoonlijk) wel fijn zijn als je op stop drukte en het ook echt stop was. Toch heeft deze optie ook zijn charme. Waar ik trouwens echt over te spreken ben is dat schermpje als je spoelt in de timeshift. Ik vind het erg handig om te zien waar ik "ben". Dat zou ook wel toegevoegd mogen worden in een opname.

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jorgen, kleine toevoeging, toen ik nog met aston im mijn 5000pvr draaide, had ik ook allerlei rottigheid met timeshift en dan opnemen. En meer rottigheid.

 

Sinds ik die aston in de open haard heb gegooid en met een Xcam draai, is dat probleem totaal verdwenen.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik een gewone Mediaguard Cam. Ik heb geen idee in hoeverre die Cam van effect is op de timeshift.

 

Ik vind het vooralsnog wel een heel handige functie, maar het stoppen van de opname (wat blijkbaar niet op een door mij gewenst punt kan) had wel iets handiger gekund. Misschien iets voor in een volgende firmwareversie?

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mediaguard Cam die draaid zeker niet goed in een Topfield dat is al heel lang bekent

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar had ik al van gehoord Sigma, en vooralsnog had ik er weinig problemen mee. (Of het probleem in opname-probleem wat ik beschrijf in een ander topic, moet daaraan gerelateerd zijn.)

 

In elk geval, ik zie dat jij een Aston gebruikt. Kan jij dan tijdens de timeshift meer dan ik?

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...