Ga naar inhoud


nul modem kabel zelfde als serieel ?


jalza

Aanbevolen berichten

Hoi ik krijg eind van de week mijn maxplus ,die is te update met een RS-232C

 

Transfer rate 115Kbps, 9 pin D-sub type kabel ,is dit nu nul modem of serieel of weer wat anders ,want hij moet nl naar usb aansluiting op mij laptop.

de een schrijft over serieel of com kabel de ander over nul modem ,wat is het nou en wat moet ik hebben.is de bedrading het zelfde in serieel en nul modem ,of is dit de zelfde kabel.

Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerd
Dreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd
2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm

Arriva 102 mini voor onderweg.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nope!

 

Nulmodem ziet er als volg uit:

 

Pen 2 > Pen 3

Pen 3 > Pen 2

Pen 5 > Pen 5

 

Serieel is 1 op 1!

 

En om data te versturen hangt van het apparaat af! Sommige hebben namelijk die schakelingen intern!

 

Gr Ronald

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Transfer rate 115Kbps, 9 pin D-sub type kabel ,is dit nu nul modem of serieel of weer wat anders

 

Serieel wil alleen maar zeggen dat de bitjes achter elkaar aan over de verbinding gaan (zoals b.v. bij RS-232), en niet tegelijk zoals bij een parallelle kabel (printer bijv.).

 

Bij een null-modem kabel worden de transmit en receive verbindingen gekruist, evenals een aantal status verbindingen. Bij een standaard kabel zijn die verbindingen één op één doorgezet. Een standaard null-modem kabel heeft twee female stekers, een standaard één op één kabel een male en een female steker. Afwijkingen hierop bestaan ook natuurlijk.

 

Als je een null-modem kabel koopt, vraag dan om een volledig bezette kabel! Mijn Yamaha receiver bijvoorbeeld heeft ook een RS-232 aansluiting. Met de eerste null-modem kabel die ik kocht bleek die niet te werken omdat een aantal status signalen (RTS & CTS) niet aangesloten waren, en het communicatie protocol had die nodig voor de hardware flow control. Het simpele kabeltje uit de voorafgaande post is voor mij dus onbruikbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja maar is er ook iemand die weet welke ik nou voor de maxplus moet hebben

Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerd
Dreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd
2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm

Arriva 102 mini voor onderweg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
ja maar is er ook iemand die weet welke ik nou voor de maxplus moet hebben


Een nulmodem kabel twee keer female dus, die van mij is een gekochte kabel in een computershop en is gegoten dus geen idee of het een eenvoudige is of een volbezette, maar het werkt op alle ontvangers en progjes om zenderlijsten in te zetten.

Die van mij is van het merk "ednet" en er staat op,
Voor datatransport verbinding tussen 2PCs of pc en noteboek.
Verbinding via seriele poort.
Aansluitingen:D-Sub 9 pol bus/ D-sub 9 pol bus.

GR xyxthumbs.gif
Link naar reactie
Delen op andere sites

dank je Aart 44 nou kom ik ergens ,maar ik moet van de maxplus naar de laptop ,dus van female via nul modem naar usb ,ik zag deze kabel op het net zou ik daar dan de nul modem op aan moeten sluiten.

[color:"red"] Ook wanneer u geen seriële poort meer heeft biedt deze converter kabel uitkomst!

Deze USB naar seriëlel converter stelt u in staat om een serieel apparaat aan te sluiten op de USB poort van uw computer. Ideaal voor bijvoorbeeld seriële PDA, GPS (electronische zakagenda), dockingstations, GSM modems etc.

Aansluiting: 9-polig male [/color]

ivm reclame kan ik geen link geven.

Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerd
Dreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd
2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm

Arriva 102 mini voor onderweg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aansluiting: 9-polig male

 

Daar zit een male op kun je toch een female insteken maar ik ben geen kabelexpert, dus graag reakties van iemand die het zeker weet.

 

GR xyxthumbs.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

@grunnsat

 

Weet je toevallig wat ik voor kabel heb,

 

Citaat:
Aansluitingen:D-Sub 9 pol bus/ D-sub 9 pol bus.

 

Zelf heb ik een idee dat het een volbezette kabel is.

 

GR xyxthumbs.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Weet je toevallig wat ik voor kabel heb,

 

Dat kan ik niet uit de benaming van de kabel afleiden. Je kunt er eigenljk maar op één manier achterkomen, en dat is doormeten met een universeel meter (ohm meter). Je neemt dan het schema van de kabel, en kijkt welke pinnen doorverbonden moeten zijn. Dan meet je op die pinnen, en als je over alle pinnen resultaat hebt, dan weet je of de kabel compleet bedraad is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen bedankt voor de antwoorden xyxthumbs.gif,ik ga mij dus een usb naar serieel aanschaffen en een nulmodem kabel dus en dan zou het moeten lukken . cool.gif

Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerd
Dreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd
2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm

Arriva 102 mini voor onderweg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...