Ga naar inhoud


inclined satelliet ontvangst


Gast

Aanbevolen berichten

Ik wil graag weten hoe inclined satelliet ontvangst in zijn werk gaat, ik weet dat ik een extra motor met stuur eenheid nodig heb<BR>Hoe bevestig je dat dan allemaal enz.<BR>Staan er misschien ergens foto's hoe je dat moet doen?<P>ik heb een 1 meter met 18"actuator<BR>en een pace mss500 met positioner<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk dat je ontvangstinstallatie daar niet geschikt voor is.<BR>Minimaal schotel van 1.80 cm en dan nog een ontvanger met b.v twee motoraansturingen of je moet met een manuele zitten trimmen.<BR>Maar met je huidige spullen zal je geen resultaat hebben denk ik.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk inderdaad dat het geen nut heeft voor je gezien de ontvanger die je hebt. Als je iets van een Chaperal of Echostar ontvanger had en je bent geintresseerd in inclined ontvangst dan het het inderdaad met een iets groter schotel misschien wel enige nut gehad. Ik weet dat er een bepaalde zaak in Nederland is die vroeger in de analoge tijd er complete set voor had om een chaparal schotelset goed te kunnen aanpassen. Was overigens een vrij dure investering voor slechts een beperkt aantal satellieten. Tegenwoordig loont deze extra kosten nog minder als het gaat om digitale ontvangst. je moet dan echt continu bijdraaien om geen blokkerig beeld over te houden.<P>Satwatcher<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, dit continue bijsturen is niet te doen. je zal toch een goede inclined orbit tracker nodig hebben om nog enigszins beeld te hebben. een schotel van 2 a 3 meter is een aanrader, 2 meter beter vanwege de iets grotere openingshoek. verder een zeer goede ku band, en nog betere c band lnb nodig. al met al een dure hobby. verder zal je toch een goede treshold extender nodig hebben, die zeker voor c band een geweldige sr heeft. in de echostar lt8700 zit zo'n ding, ook de chapparal monterey 300 ?? schijnt zo'n ding te zitten. een losse extender kost al snel F350.--, althans een goede. Al met al dus een zeer dure hobby. zelf heb ik dit dus ook niet werkend. de schotel is het probleem niet, die zijn gebruikt nog wel te koop (van een kabelkopstation), de motoren om te sturen kan je ook zonder probleem op de kop tikken. draaibaar maken van de schotel gaat ook prima, mits je kan lassen. tot zover is het mij ook prima gelukt. een echostar lt8700 kan je ook overal op de kop tikken (voor weinig). Maar dan, een goede dual feedhorn (C + KU), waar vind je zo'n ding betaalbaar, en dan als even kan ook nog met lnb's ?? Dit is helaas nog niet eens het grootste probleem. ga eens een 3 meter soepbordje plaatsen. gravertje in de achtertuin om een gaatje ter grootte van een klein zwembad te graven, een 3 meter bordje kan wat wind vangen. hierna betonmixertje in de achtertuin om een half metertje beton te storten. niet nodig te vertellen dat het weekend ervoor ik me een ongeluk heb lopen sjouwen aan betonijzer, en een klein kapitaal heb uitgegeven aan landbouwplastic. allemaal nodig om een solide vloertje voor het schoteltje te maken. Oh ja die betonmixer is ook niet helemaal gratis, kost toch zo'n F180.-- per kuub beton. 's avonds beton beetje vlinderen, 's ochtends vroeg je nest uit (op zaterdag) om beton nog even echt superglad te vlinderen, en dan na een week de ankers erin boren, en de voet plaatsen. zondag soepbordje erop, staalwerk aan de voorkant erop, lnb's monteren, coaxje eraan, ontvanger erop, en jawel hoor, BEELD !! zelfs veel beeld, knetterharde signalen, feest !! Maandachochtend man van de gemeente aan de deur die voor vogelverschrikker speelt, iedereen bang, drama's hier. een schoteltje mag, zelfs een hele familie, van klein tot groot, maar een reus van een schotel, nou nee dus. Hmpffff. of mijnheer amateur is, nou,, jawel dus. licentie ?, en ik vragen waarvoor. nou amateurlicentie dus. Die heb ik dus niet. Dan dus ook geen schotel in de tuin ! ben wel ooit radio piraat geweest. heb zelfs nog wel een bewijs van slecht gedrag (strafblad wegens overtreding telegrafie, en telefoonwet uit 1889), maar helaas, de schotel moest er dus wel uit.<BR>einde oefening dus.<BR>mooi k*t allemaal, heeft een bom duiten gekost, resultaat nul.<BR>kijk dus eerst of je een vergunning nodig hebt om een schotel te plaatsen, en ga dan langzaam onderdelen sparen. zo is het te doen.<BR>prutsie.<BR><P>------------------<BR>

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb zon chaparral inclined orbit tracker <BR>dat stelt echt geen ruk voor<BR>het zijn maar 2 relais in een kastje en dat voor 250 piek en dat tracking gebeuren stelt ook niks voor hij kijkt om de 10 min of het signaal sterker kan dus schotel omhoog en omlaag en dat een paar keer net zoiets al autotune van je schotel gek word je ervan elke 10 min beeld weg via een geheim menu kun je wel de tijd verandren maar je begrijpt al het staat uit en ik doe het met de hand een tweede moter is wel handig als je schotel niet perfect staat en wat kost nou zo'n 8 inch actuator dus als je je bedenkt weet ik wel hoe het moet<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel belang, ik hoef ook al die poes pas er niet bij, en ik gebruike hem nu nog alleen maar voor analoog, digitaal komt later wel<P>gewoon een actuator met een simple aansturing die ik gewoon ff binnen met de afstands bediening of met een knop op dat kastje ( of een oude ontvanger met positioer hier weer voor gebruiken)<BR>En dan gewoon eens lekker hobbyen en kijken wat ik dan uit de lucht kan plukken wat ik anders niet of af en toe kan zien nu.<P>dus laat maar eens horen welke aanpassingen ik moet doen, en als het me wat lijktr dan plaats ik wel een oproep op vraag en aanbod voor wat 2e hands spulletjes<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is ontvangst van instabiele satellieten,deze zitten niet helemaal in de juiste baan meer<BR> d.w.z.<BR>deze worden niet meer goed op hun plaats gehouden door de stuur raketjes om brandstof te sparen zodat ze nog wat langer mee kunnen.<BR>als je dus je schotel ook nog verticaal kan bewegen kan je de satelliet dus volgen en hem toch nog ontvangen<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...