Ga naar inhoud


Geluid Op Nokia Ontvanger Niet Goed!


Gast

Aanbevolen berichten

Als ik schotel ga kijken en er komt maar iets bas in het programma wat ik aan het kijken ben dan begint het geluid te kraken en rare geluiden te maken. Ik heb ook al het volume van de schotel uitgezet maar dat maakt niks uit. Weet iemand waar dit aan kan liggen ik heb een nokia ontvanger ligt het aan het software of moet ik hem anders instellen of zo?<P>------------------<BR>Do Not Underestamed The Power Of -=MANIAC=-

Link naar reactie
Delen op andere sites


Need more input.<BR>nokia aangesloten op ? (tv/versterker)<BR>nokia aangesloten via ? <BR>versterkeringang ???? gebruikt ??<BR>TV. ingang ???? gebruikt ?<P>De uigang van de nokia is namelijk gestandariseerd, de ingang van je tv ook, de ingang van je versterker ook. de enige voor mij nu denkbare mogelijkheid is dat je het geluid van je nokia op de ingang van een versterker hebt geplugd, die eigenlijk voor een platenspeler (zo'n antiek ding met zwarte schijven) met md element bedoeld is. vanwege de pre-emphasis (speciale manier van versterken) klappen de konussen van je woofers waarschijnlijk zowat aan de voorkant eruit. de lage tonen worden nl. veel zwaarder versterkt dan de hoge op deze soort ingang. is het niet dit probleem, dan zie regel 1, Need more input.<BR>prutsie.<BR><P>------------------<BR>

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit probleem komt me bekend voor.<P>Diverse tv's (meestal Philips) maar ook anderen die dezelfde ingangsic's gebruiken hebben dit. Ze raken overstuurt als ze meer dan 0,7 of 1,0 Vtt krijgen.<P>Je zal merken dat het ophoud als je het volume op de receiver duidelijk verminderd.<P>Ik heb al bergen receivers (alle merken) maar ook tv's ter reparatie hiervoor gekregen. Zou handig zijn als standaard ook echt standaard zou zijn.<P>Meestal soldeer ik in de scartkabel 4 weerstandjes bij de tv plug. 2 van 1K in serie en 2 parallel over de ingang van de tv. Meestal is alles dan opgelost<P>Succes<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een philips tv.<BR>En ik heb er 2 versterkers achter zitten.<BR>1 speciale die daar op aangepast is en boven nog een andere zon oud ding.<P>dus het kan aan de versterker liggen en aan de tv.<P>en als ik het geluid op de reciever zachter zet dat maakt niks uit dan blijf ik vervormd and raar geluid houden. zelf als ik het geluid op de reciever helemaal uit zet. klinkt raar maar ik heb het geprobeerd.<P>Maar bedankt voor de info dan kan ik in ieder geval gaan zoeken waar het probleem ligt.<P>------------------<BR>Do Not Underestamed The Power Of -=MANIAC=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...