Ga naar inhoud


[5510] Gloeiend Heet


Sanderdg

Aanbevolen berichten

Ik ben sinds kort in het bezit van een topfield 5510. Ik heb er zelf een HD ingezet (Maxtor, 300gb) Als ik hem een tijdje aan heb staan dan wordt deze gloeiend heet. Het harde schijf gedeelte (midden voor) wordt normaal warm, maar linksachter (bij de voeding) wordt deze echt heet, bijna niet om aan te pakken. Is dit normaal? Ik weet wel dat voedingen warm worden, maar zo warm, tot op de behuizing?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb ook pas een TF5000 Masterpiece, deze wordt ook zeer warm als de harde schijf aan het werk is. Vraag me ook af of dit wel goed is? Ik heb timeshift nu uit staan, dit scheelt in warmteontwikkeling.

Topfield 5000PVR 250Gb Masterpiece Zilver met koeling, Twin LNB, ArchSat 80cm schotel, Aston 1.07 (FW 2.17)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem z'n pc fannetje, effe inbouwen is zo gebeurt en scheelt (veel) warmte, zelfs de lokale dealer kan dit voor een luttele bijdrage. En je hoeft niets te boren aan koelgaten, de lucht verplaatsing via de standaard grillen in de deksel is genoeg.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Zo werkt ie bij mij, gebruik 2 oude fans uit een afgedankte pc een 5v dc voedinkje (ook te zien op de foto) en een oude klerenhanger in 2 stukken geknipt en verbogen zodat ze tussen de toppy en de video eronder passen en dan haaks ombuigen en aan de andere kant hang je de fan, heb bovendien als geluidsisolatie een paar 'rubbermanchetjes ' over de kleerhanger getrokken

 

cool.jpg

 

op deze foto heb ik er even eentje tussen uitgetrokken zie je misschien iets beter hoe ik dat gedaan heb

 

cool2.jpg

 

werkt perfect! èèn koelt de HD en de andere de cammetjes en heel makkellijk te verwijderen/veranderen/vervangen.

 

Groet

Jaap

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik heb op basis van dit topic effe gevoeld en ik ben geschrokken! Dat ik nog geen brand heb gehad. Ik dus effe naar de computerzaak, die gaf me een verdeelstekkertje om de stroom bij de harddiskaansluiting af te tappen, daar zitten vier stekkertjes aan, twee witte en twee zwarte, de witte geeft minder power, de fannetjes draaien daar een stuk langzamer op. Bij de zwarte gaat ie echt tekeer, het lijkt wel een stofzuiger. Dus voor de witte gekozen.

 

vervolgens een grote fan voor boven de CI en een kleintje voor boven de voeding, links van de harddisk, met tie raps vastgezet en de lucht late zuigen uit de topfield, resultaat viel tegen, toen de fannetjes eruit gehaald, de voedingsdraad naar buiten geleid, vervolgens de fannetjes op de TF gelegd, de lucht wordt nu dus uit de TF gezogen, resultaat: koelt echt goed maar het foeilelijk, 2 van die zwarte fannetjes op een prachtig zilverkleurig apparaat, dus alle suggesties welkom.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
kijk een hoe warm de hd wordt met dit prog
als de hd te warm wordt krijg je problemen met je hd


Ik het programma geinstalleerd. Ik neem aan dat op de 2e pagina van het programma 'raw' de actuele waarde is? Heb de tf nu (koud) aangezet en staat op 37 graden. Kan dit kloppen en weet iemand wat de max temperatuur mag zijn voor de HDD?

Topfield 5000PVR 250Gb Masterpiece Zilver met koeling, Twin LNB, ArchSat 80cm schotel, Aston 1.07 (FW 2.17)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...