Ga naar inhoud


[Pioneer] Pioneer DBR-S120nl wil ik weer orgineel maken


Gast

Aanbevolen berichten

Hoi

 

Ik heb een Pioneer DBR-S120nl sat reciever waar ik graag weer de orginele firmware in wil hebben

Op de print staat BNP1354

Wie zou mij daar aub aan kunnen helpen

En is deze via paralle en sir kabel er in te zetten met het programmaatje pionero

Ik zou heel blij zijn als iemand mij kan helpen

 

Robbie

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Robbie

 

Ja, natuurlijk kan dat. Alhoewel ik me ten zeerste afvraag waarom je dat zou willen doen. Een firmware van deze site erin zetten gaat op dezelfde manier en je hebt er veel meer plezier van.

 

Welke FW (firmware) heb je nu in je decoder zitten, en werkt deze naar behoren of wil je de nieuwste FW erin zetten.

Hier in dit forum staan verschillende zeer goede FW's. Die zet je met pionero in je decoder (gebruik hiervoor een oude 25-pins kabel van een extern modem en een goede rs232 kabel. beide niet te lang nemen). Dan kies je een kanalenlijst om die met MES (Mediasat Editor Studio) in je decoder te proggen, wel eerst de sleutels in deze lijst zetten. Dit kan met een downloadprogramma.

Gebruik wel de nieuwste Firmware en het nieuwste downloadprogramma, anders werkt het niet (meer).

 

Als er vragen zijn over de werkwijze zullen die hier wel beantwoord worden. Let overigens wel op de boardregels zoals die hier gelden.

 

 

succes

 

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...