Ga naar inhoud


probleem in ontvangst van 4 zenders rest doet het prima... huh?


Gast

Aanbevolen berichten

Hoi mensen,

 

Hopelijk is er iemand die mij met het volgende probleem kan helpen. ik kijk sinds enkele weken via de schotel. ik heb daarbij de philips dsr 2210, mijn signaal is goed (groen tegen de 4 aan). Ik kan de publieke zenders zonder problemen ontvangen, ook de zenders van rtl zijn geen probleem. Ik kan alleen niet naar sbs,net5,veronica,nick/talpa kijken en ook BVN doet het minimaal. Wat is hier het probleem? Er verschijnen bij deze zenders blokjes in het beeld en af en toe gaat het beeld op zwart en verschijnt hier een rood rondje. Toch is de signaalsterkte bij deze zenders nog steeds groen. Ik ben, ik geef het maar toe haha, een beginner. De schotel en de coax waren al aanwezig toen ik hier kwam wonen, ik heb de LNB en de decoder vervangen...

Link naar reactie
Delen op andere sites


In principe kan het ook aan een beschadigde of ingedrukte coax of slecht aangezette of losgekomen f connectoren liggen. Ook DiSEqC switches en motoren en de LNB kunnen dit probleem veroorzaken. Op deze frequenties kunnen door oneffenheden in de impedantie van de signaalweg van de LNB naar de ontvanger vrij scherpe filters ontstaan die één frequentiebandje verzwakken. Probeer daarom stapsgewijze de onderdelen uit te schakelen, DiSEqC switches en motoren even overbruggen, connectoren goed bekijken of opnieuw aanzetten, indien mogelijk even met een losse andere coax delen van de verbinding overbruggen. Vooral als het probleem in de kabel van een motor of switch naar de LNB blijkt te liggen wil het iets inkorten of verlengen van dit kabeltje soms helpen.

Probeer zo weinig mogelijk connectoren in de verbinding te houden en als je er van die platte stukjes in hebt om onder een draairaam door binnen te komen schakel die er dan even tussenuit.

 

Succes Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik heb daarbij de philips dsr 2210, mijn signaal is goed (groen tegen de 4 aan). Ik kan de publieke zenders zonder problemen ontvangen, ook de zenders van rtl zijn geen probleem. Ik kan alleen niet naar sbs,net5,veronica,nick/talpa kijken en ook BVN doet het minimaal.


Ik heb dit laatst ook eens gehad met dezelfde zenders die jij noemt, toen bleek toch het uitrichten van de schotel de oorzaak te zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet bij het bijdraaien ook omhoog en omlaag niet.

De laatste keer dat ik moest corrigeren, liet ik alles eerst vastzitten en heb ik de schotel een beetje in alle richtingen geduwd waarbij m'n meissie keek of er iets verbeterde. Dan weet je alvast welke richting je op moet gaan draaien. Voordat je bij het loshalen te ver doorschiet. Het kan namelijk echt een fractie zijn wat je nog moet aanpassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...