Ga naar inhoud


opstarten emu op commandolijn


abu_ilya

Aanbevolen berichten

Als je nogal driftig experimenteert met een Dreambox durft ie wel eens te "hangen". De power knop aan en uitzetten om herop te starten is nogal een langzaam proces. Heel vaak kan je echter nog inloggen op de Dreambox met ssh of telnet. Ik zou nu graag op de linux commando lijn mijn emu terug willen starten. Ik heb geprobeerd met volgend commando:

/usr/bin/pcamd_3869 -loadkeys /var/keys/camd3.keys

 

maar dit lukt niet, ik krijg de melding:

 

/tmp/camd.socket: Connection refused

 

Is hier toevallig een "commandolijnmens" die weet hoe het wel kan?

 

dank bij voorbaat

abu_ilya

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
waarschijnlijk zijn er nog camd3 processen actief, deze moet je eerst killen.... kijk of ze er nog zijn met ps -ef | grep camd3 oid...

Als ik die processen eerst kill dan krijg ik ook een foutmelding:
/tmp/camd.socket: No such file or directory

de vraag is dus wat is de propere manier om een cam te starten, stoppen of te herstarten op de commandolijn?

abu_ilya
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
wis /tmp/camd.socket eens. die wordt vanzelf wel weer aangemaakt.



merDe

helpt niet want als je dat doet krijg je weer:
/tmp/camd.socket: No such file or directory

abu_ilya


Maar waar komt die foutmelding vandaan? Het lijkt mij eerlijk gezegd een melding van enigma.
De bewuste socketnaam is een (verouderd) adres wat gebruikt werd om pmt info van enigma naar de softcams te sturen.

Omdat er nog steeds softcams zijn die hier gebruik van maken, blijft enigma bij elke zap proberen een connectie te openen naar dit adres.

En dat zou wel eens deze foutmelding kunnen veroorzaken, als er niemand luistert op dat adres.

Van de softcam zelf zou ik deze melding niet verwachten, als camd3 nog van /tmp/camd.socket gebruik maakt, zal hij een bind proberen te doen op dat adres, en dat kan eigenlijk nooit deze foutmelding opleveren.

Dus, even resumee, waar en wanneer krijg je nu precies die foutmelding?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Volgens mij is het geheugen van de box vol. Teveel bestanden in de /var


Lijkt mij eerlijk gezegd niet hoor, bij normaal opstarten met het standaard script van de image gaat het immers wel goed.

En voor het binden van een unix domain socket zijn maar een paar bytes flash nodig, dat kost hem de kop niet ;-)

Ik zou als ik je was even kijken in het opstart script wat je image gebruikt, en dan die commando's handmatig uitvoeren op de commandline.
Of het startscript aanroepen, scheelt weer typewerk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
waarschijnlijk zijn er nog camd3 processen actief, deze moet je eerst killen.... kijk of ze er nog zijn met ps -ef | grep camd3 oid...

Als ik die processen eerst kill dan krijg ik ook een foutmelding:
/tmp/camd.socket: No such file or directory

de vraag is dus wat is de propere manier om een cam te starten, stoppen of te herstarten op de commandolijn?

abu_ilya


Heb je ook al een kill -9 geprobeert?

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
Citaat:
waarschijnlijk zijn er nog camd3 processen actief, deze moet je eerst killen.... kijk of ze er nog zijn met ps -ef | grep camd3 oid...

Als ik die processen eerst kill dan krijg ik ook een foutmelding:
/tmp/camd.socket: No such file or directory

de vraag is dus wat is de propere manier om een cam te starten, stoppen of te herstarten op de commandolijn?

abu_ilya


Heb je ook al een kill -9 geprobeert?

mvg

Hoeft niet als een gewone kill volstaat om een proces te killen, daar ligt het niet aan

abu_ilya
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
waarschijnlijk zijn er nog camd3 processen actief, deze moet je eerst killen.... kijk of ze er nog zijn met ps -ef | grep camd3 oid...


werkt alleen als je ps -ef | grep camd_3 intypt

Groet, HTip

 

SAT: VU+ Ultimo - Open PLI 3.0 - Triax 78cm - Inverto Triple LNB

HT: Marantz, ALR Jordan, Velodyne, JVC, Stewart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:


En dat zou wel eens deze foutmelding kunnen veroorzaken, als er niemand luistert op dat adres.

Van de softcam zelf zou ik deze melding niet verwachten, als camd3 nog van /tmp/camd.socket gebruik maakt, zal hij een bind proberen te doen op dat adres, en dat kan eigenlijk nooit deze foutmelding opleveren.

Dus, even resumee, waar en wanneer krijg je nu precies die foutmelding?


Even resumeren:
De bedoeling is cam3 op een nette manier te stoppen en te herstarten vanaf de commandolijn.
Ik log in op de dreambox, kijk welke processen er lopen, kill die processen en geef vervolgens het commando:
/usr/bin/pcamd_3869 /usr/bin/pcamd_3869 -loadkeys /var/keys/camd3.keys
en krijg de melding:
/tmp/camd.socket: No such file or directory

Intussen heb ik een manier gevonden die wel werkt:
/usr/bin/pcamd_3869 -kill
gevolgd door:
camd_3869

abu_ilya
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens in /usr/script (alias /var/script), daar vind je de scripts die worden gebruikt in het blue panel om cams te stoppen/starten.

 

Bijvoorbeeld, camd3 (3.869) stoppen en starten;

/usr/script/camd3869_cam.sh stop

/usr/script/camd3869_cam.sh start

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...