Ga naar inhoud


Release 1.10 Images


DBdrug

Aanbevolen berichten

Wat me omvalt is dat er dat er nog maar 1 image is (DaVinci 5.8) die gebasseerd is op de originele 1.10 firmware release voor de DM7000. Dit terwijl toen de 1.09d beta uitkwam (en ook de images daarvoor) hier juist vrij snel allerlei images op waren gebasseerd.

 

Wat is hier de reden van? Te weinig nieuwe features in de 1.10??

Zag in een changelog dat er iets was gefixt met booten, maar zijn er echt geen meer veranderingen? Lijkt me namelijk dan onwaarschijnlijk dat dit dan echt een nieuwe release is en niet bv. 1.09e ofzo.

 

Wie weet hier iets zinnigs over te zeggen?

Of verwacht ik nieuwe images gewoon te snel?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Nee, de frontprocessor wordt niet aangepast bij de 1.10

Ah, OK. Ik meende laatst wat gelezen te hebben dat DMM nu eindelijk met een frontprocessor-update de opstartproblemen opgelost had.
Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb, wellicht op sat4all of IHAD, maar dit zit dus nog niet in de nieuwe 1.10.
Ben benieuwd wanneer ze er dan wel mee komen!

Greetz, Lion.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe drivers en een oplossing voor een/het bootprobleem (waar ik inderdaad last van heb als box meeneem naar m'n boot, moet dan altijd 4x opniew opstarten voordat 'ie doorstart) lijken me toch een goede reden voor nieuwe images gebasseerd op de 1.10!

 

Maar dAF2000 denk daar blijkbaar anders over. Mij toch niet helemaal duidelijk waarom. De 1.09d is ook nooit uit beta stadium geraakt!

 

Zal de DaVinci 5.8 eens proberen en kijken of bootprobleem dan over is en wellicht is netwerksnelheid ook beter. Of weet iemand dit te vertellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De images die zeggen op 1.1.0 gebasseerd te zijn kunnen volgens mij alleen deze problemen oplossen door de head.ko en de linux kernel en modules uit de r1.1.0 image te halen. Er zijn namelijk nog geen nieuwe dreamfiles/dreamdrivers uit (waarin de dream kernel patches staan die de eventuele boot problemen oplossen).

 

Sommige images hebben ook zelf nog kernel wijzigen toegevoegd. In dat geval kan je dus alleen maar een image uitbrengen met de nieuwe head.ko. En voorzover ik kan zien merk ik geen verschil met de vorige versie.

DM7000, noname 58 cm bord met SM3D12 rotor, 46GB 2.5in hitachi hdd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...