Ga naar inhoud


Het grote canaal digitaal update topic


HTip

Aanbevolen berichten

Iedere 1e dag van de maand is het weer zo ver... We proberen met z'n allen de fel begeerde update van canal digitaal binnen te krijgen. Ik doe precies hetzelfde, maar om de een of andere reden lukt het de een wel en de andere niet.

 

Het lijkt mij een goed idee om hier voor alle EMU's de werkende configuraties te posten en de manier waarop je kan zien of de kaart is geupdate.

 

Aftrap. Mijn werkende configuratie, waarmee ik iedere maand zonder problemen de update binnen krijg.

 

Newcamd 6.xx

 

Configuratie instellen

  • Download via image Newcamd-Cardserver 6.xx (In Gemini gaat dat via Blue Panel, optie 2, download, emu)
  • Download configbestanden uit bijlage
  • Zet bestanden via FTP in /var/tuxbox/config/newcamd
  • verander indien nodig de rechten van de bestanden
  • start via image newcamd-cardserver 6.xx
  • zet zender op Nederland 1
  • Laat zender net zo lang aan staan tot update binnen is
  • controleer regelmatig of update binnen is
Veranderen van rechten
  • start telnet
  • ga naar /var/tuxbox/config/newcamd
  • type: chmod 755 cardserv.cfg
  • type: chmod 755 newcamd.conf
Geldigheid kaart controleren

Wat ik altijd doe is het volgende:

  • log in op dreambox met telnet
  • type: nc localhost 14001
als het goed ziet de output er zo uit:

root@dm7020:~# nc localhost 14001

 

Entitlements for cws 0100, card 1/0 on port 10001

-------------------------------------------------

0000 SECA -inactive- 0000000000000000 f0

006a CANALDIGITAAL 2006-08-31 000000000000001c f0, 5c, 5d, 51, 5e

006b OPERATOR 2 -inactive- 0000000000000000 f0, f2, f3

006c OPERATOR 3 -inactive- 0000000000000000 f0, f2, f3

006d OPERATOR 4 -inactive- 0000000000000000 f0, f2, f3

 

Succes

1181186-newcamd_config.zip

Groet, HTip

 

SAT: VU+ Ultimo - Open PLI 3.0 - Triax 78cm - Inverto Triple LNB

HT: Marantz, ALR Jordan, Velodyne, JVC, Stewart

Link naar reactie
Delen op andere sites


Leuk idee, maar ik denk niet nuttig. Een beetje image (ik kan alleen voor PLi spreken) zorgt ervoor dat de configs hoe dan ook al goed zijn voor updates.

 

Zo heb ik ook nog geen update gekregen via CCcam (die ook zonder config werkt, dus dat kan 't niet zijn) en een ander uit 't PLi team met dezelfde CCcam weer wel. 't Probleem zit daarom volgens mij niet in de configs maar meer aan de dobbelsteen die ze bij CanalDigitaal gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Een beetje image (ik kan alleen voor PLi spreken) zorgt ervoor dat de configs hoe dan ook al goed zijn voor updates.


Ben ik helemaal met je eens. Praktijk is echter dat er iedere maand weer dezelfde vragen worden gesteld en dat maakt het forum er niet overzichtelijker op.

In offtopic zijn voor bepaalde sporten ook dit soort topics, zodat er niet voor elk nieuwtje een nieuw topic wordt geopend. Ik ben van mening dat dit bij veel meer onderwerpen zou kunnen (vooral in het Dreambox forum).

Groet, HTip

 

SAT: VU+ Ultimo - Open PLI 3.0 - Triax 78cm - Inverto Triple LNB

HT: Marantz, ALR Jordan, Velodyne, JVC, Stewart

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier met PLi emerald (maar ook met gemini) keurig iedere 1e v.d. maand de update binnen dmv newcamd 6.xx. Ik verander helemaal niets, gewoon de versie uit de download en iedere 1e van de maand heb ik binnen 20 minuten de update binnen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal heel goede methodes, maar waarom blijven er dan op dit moment 2 topics actueel? Volgende maand zul je zien, zijn er weer een paar. En zo kan je nog wel even doorgaan...

 

Misschien moeten we het topic uitbreiden met alle vragen die over dit onderwerp gaan.

Groet, HTip

 

SAT: VU+ Ultimo - Open PLI 3.0 - Triax 78cm - Inverto Triple LNB

HT: Marantz, ALR Jordan, Velodyne, JVC, Stewart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok de volgende vraag:

 

Ik heb geen setopbox pakket meer en betaal dus niks meer aan canaal digitaal en zou met mijn kaart dua alleen NL1,2 en 3 moeten kunnen ontvangen, Nu blijft mijn kaar op 31-6-06 staan en wil met geen mogelijkheid meer updaten, heractivatie via internet lukt wel, maar cccam, gbox 2.25 en Newcamd bakken er niks van.

 

Nu geeft de DB aan dat nl1,2 en 3 nu in het Vlaanderen pakket zitten, en na een zenderscan kan i idd geen andere posities voor deze zenders vinden, hoe moet ik nu nl1,2 en 3 FTV gaan kijken?!?

VisioSat G4 + SPAUN + 4x Alps LNB > DM7020 HD (DMM OE 2.0)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je het probleem al voorgelegd aan canal digitaal of heb je alleen heractivatie gebruikt?

 

Ik heb het basispakket, dus ik heb dit probleem niet. Misschien dat iemand anders kan helpen?

 

Post je configuratie van Newcamd hier eens...

Groet, HTip

 

SAT: VU+ Ultimo - Open PLI 3.0 - Triax 78cm - Inverto Triple LNB

HT: Marantz, ALR Jordan, Velodyne, JVC, Stewart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...