Ga naar inhoud


1 zender is plotsklap verdwenen.


Gast anton2e

Aanbevolen berichten

Ik heb een TV met DVB-C tuner en gebruik dus niet het kastje van UPC. Dit werkt(e) voortreffelijk, alle zender (zowel digitaal alsook analoog) zitten nu in het geheugen en zijn prima te bekijken.

 

Echter, van de ene op de andere dag is 1 zender (Talpa) niet meer te ontvangen. Ik heb de instellingen gecontroleerd maar die staan allemaal nog hetzelfde. Ook de "metertjes" die gevoeligheid/sterkte/enzo aangeven staan net zoals bij alle andere zenders. Toch is er geen beeld.

 

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dan zal het Talpa kanaal wel gecodeerd zijn. Met je TV met ingebouwde DVB-C tuner kan je alleen ongecodeerde kanalen, ook wel Free-To-Air (FTA) kanalen genoemd, ontvangen. Blijkbaar heeft UPC besloten om het kanaal alsnog te gaan coderen. Ook is het mogelijk dat het Talpa kanaal misschien een andere frequentie heeft toegewezen gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij UPC is Talpa (nog steeds) ongecodeerd. Sterker nog, verleden week zijn er bij weer 2 zenders de codering eraf gehaald (STV en TGRT). Nu dus 41 ongecodeerde zenders.

 

Ik zou zeggen; probeer hem eens opnieuw in te scannen.

DM7020HD, DM500HD, ziggo, sat13/19,2/23,5/28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik kan beoordelen zijn alle kanalen bij UPC ongecodeert. Ik zal opnieuw scannen vraag me alleen af hoe zoiets nu eigenlijk kan gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Voor zover ik kan beoordelen zijn alle kanalen bij UPC ongecodeert.


Dat lijk me sterk maar misschien weet je meer dan wij, graag meer info
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
Voor zover ik kan beoordelen zijn alle kanalen bij UPC ongecodeert.


Dat lijk me sterk maar misschien weet je meer dan wij, graag meer info


Als men het over de analoge zenders heeft; deze worden inderdaad digitaal "ongecodeerd" doorgegeven.

Dus alles wat men normaal gesproken analoog kan ontvangen, is gewoon vrij te zien via een digitale ontvanger.

groeten,
sultan

Maak van je hobby je werk, dan hoef je nooit meer te werken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is UPC ongedoceert want ik heb geen box, ook geen smartcard en toch ontvang ik alle digitale (dikke 40) op mijn TV welke een DVB-C/T tuner heeft. Zelfs geen Conaxmodule zit er in!

 

Mijn enige probleem is dat Talpa sedert enkele dagen opeens verdwenen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Volgens mij is UPC ongedoceert want ik heb geen box, ook geen smartcard en toch ontvang ik alle digitale (dikke 40) op mijn TV welke een DVB-C/T tuner heeft. Zelfs geen Conaxmodule zit er in!

Mijn enige probleem is dat Talpa sedert enkele dagen opeens verdwenen is.

Dit is maar een gedeelte van het totale digitale pakket. Wat jij "gratis" kan ontvangen zijn de zenders die ook analoog doorgegeven worden. Hier betaal je al voor, dus waarom zou je daar nog een kaartje voor moeten hebben?

de rest van het pakket moet je dus echt wel voor betalen(betaalzenders zoals film 1,2,3 bepaalde buitenlandse zenders etc etc)

In totaal zijn er dus meer dan 100 zenders beschikbaar, waarvan een 40-tal FTC.

groeten,
sultan

Maak van je hobby je werk, dan hoef je nooit meer te werken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is maar een gedeelte van het totale digitale pakket. Wat jij "gratis" kan ontvangen zijn de zenders die ook analoog doorgegeven worden. Hier betaal je al voor, dus waarom zou je daar nog een kaartje voor moeten hebben?

 

 

 

Er zijn ongeveer een stuk of 30 kanalen ook analoog. Dus er zijn er 10 extra te bekijken FTC, die niet analoog doorgegeven worden....

DM7020HD, DM500HD, ziggo, sat13/19,2/23,5/28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...