huger Geplaatst: 9 juli 2006 Geplaatst: 9 juli 2006 Ik heb even een vraag ik wil NewcamD installeren op een 7020, normaal met een internet aansluiting is dit 30 sec werk, maar op mijn werk lukt dit helaas niet, dus het moet handmatig. Hoe installeer ik dit? en waar precies? Alvast bedankt, Maarten
Gast Geplaatst: 10 juli 2006 Geplaatst: 10 juli 2006 De tarball met de emu naar /tmp copieren en dan via blue panel maneel installeren
huger Geplaatst: 10 juli 2006 Auteur Geplaatst: 10 juli 2006 Graag even iets eenvoudiger, wat is tarball??? Ik download bv NewcamD ,dit bestaat uit bv meerdere directories en files. Wat moet ik dan naar Tmp ftp-en? Groeten, Maarten
dAF2000 Geplaatst: 10 juli 2006 Geplaatst: 10 juli 2006 Om welke image gaat 't? Voor PLi kan ik je 't zo vertellen...
Tonskidutch Geplaatst: 10 juli 2006 Geplaatst: 10 juli 2006 de laatste berichten gaan veelal over Gemini bij onze vragensteller. of er moet zeer recent een wissel geweest zijn. denk eraan bij gemini altijd drie bestanden op je dreambox laden als je middels de download (onder blauwe knop) werkt cam cam.config cam.keys indien nog nodig cheers Liberty Anette Askvik
huger Geplaatst: 11 juli 2006 Auteur Geplaatst: 11 juli 2006 Gemini 3.00, sorry was ik vergeten te vermelden. Gr. Maarten
abu_ilya Geplaatst: 12 juli 2006 Geplaatst: 12 juli 2006 Citaat: Graag even iets eenvoudiger, wat is tarball??? Ik download bv NewcamD ,dit bestaat uit bv meerdere directories en files. Wat moet ik dan naar Tmp ftp-en? Groeten, Maarten download de newcamd bvb van i-have-a-dreambox forum, daar staan de emu's inderdaad als tarballs (linux jargon voor een archief van files), de tarball heeft bvb als naam: newcamd_6.10b_060512.tar.bz2 vervolgens copieer je die naar je dreambox onder /tmp (je kan daarvoor inderdaad ftp gebruiken maar ook winscp wat veiliger is omdat men dan geen niet versleutelde passwords op het netwerk laat circuleren) Als je nu naar het blue panel van gemini gaat en je kiest voor manual install zal de tarball uitgepakt worden (alle files worden dan in de juiste directories gezet) en naderhand wordt de tarball zelf ook verwijderd. hope this helps abu_iya
DaDo Geplaatst: 12 juli 2006 Geplaatst: 12 juli 2006 :-) 'k Had hetzelfde probleem ! Bij is dat ondertussen gelukt om een handmatige install uit te voeren van NewcamD ... Maar hoe kan ik die nu gebruiken ? Als ik via Gemini Wizard kijk staat hij in de lijst met geïnstalleerde Plugins. In de decoder vind ik er niets van terug ? Moet ik verder nog iets doen om dit te doen werken ? Greetings, DaDo
abu_ilya Geplaatst: 12 juli 2006 Geplaatst: 12 juli 2006 Citaat: :-) 'k Had hetzelfde probleem ! Bij is dat ondertussen gelukt om een handmatige install uit te voeren van NewcamD ... Maar hoe kan ik die nu gebruiken ? Als ik via Gemini Wizard kijk staat hij in de lijst met geïnstalleerde Plugins. In de decoder vind ik er niets van terug ? Moet ik verder nog iets doen om dit te doen werken ? Greetings, DaDo druk gewoon op de blauwe knop, dan verschijnt het "blue panel", bovenaan zie je de gebruikte cam, je kan een andere cam kiezen met de pijltjes toetsen naar links en naa rechts abu_ilya
DaDo Geplaatst: 12 juli 2006 Geplaatst: 12 juli 2006 Had ik geprobeerd maar NewcamD staat er niet tussen ... Enkel Common Interface ? 't Is wel mijn eerste DreamBox config. Ik kan dus iets vergeten zijn ... :-)
Ome Merde Geplaatst: 12 juli 2006 Geplaatst: 12 juli 2006 plaats eerst deze newcamd tarball middels FTP in /tmp en voer dan een manual install uit vanuit het bluepanel. vervolgens FTP je de tarball uit de volgende bijlage (zie hieronder) naar /tmp en install je deze op de zelfde manier als de emu. nu zou newcamd + config in je dreambox moeten staan en deze moet nu ook zichtbaar zijn in je emu-list. eventueel de config naar wens configureren (staat in /var/tuxbox/config/newcamd als ik het goed heb). ajetoo, merDe deze ruimte is te huur
Ome Merde Geplaatst: 12 juli 2006 Geplaatst: 12 juli 2006 configfile in de bijlage merDe deze ruimte is te huur
huger Geplaatst: 12 juli 2006 Auteur Geplaatst: 12 juli 2006 Hartelijk dank, als ik op mijn werk ben ga ik het proberen, hier thuis heb ik gewoon internet dus simpel, op mijn werk hebben ze XP aardig dichtgetimmert dus dat lukt helaas niet , vandaar de vraag dus. Gr. Maarten
DaDo Geplaatst: 12 juli 2006 Geplaatst: 12 juli 2006 Ik heb alles gedaan zoals hierboven beschreven ... Alles lukt. In Gemini Wizard zie ik alles staan : NewCamD, NewCamD Server, NewCamD Spider, NewCamD Config, enz ... Maar ik kan hem nog steeds niet kiezen als Cam in de Blue Panel met de pijltjes toetsen ? Ik ben nu Gemini 1.7 aan het uploaden ... Ik ga dan nogmaals proberen. Greetings, DaDo
Ome Merde Geplaatst: 13 juli 2006 Geplaatst: 13 juli 2006 Gemini 1.70 ? Dit topic ging over een DM-7020S (enigma1). Hiervoor bestaat geen recent 1.70 image, die is er alleen voor de 7025 (enigma2) waar newcamd (nog) niet op werkt. bespaar je de moeite dus ... merDe deze ruimte is te huur
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen