Ga naar inhoud


beeldgrootte 4/3 16:9 bij TV vlaanderen zenders


jvasabra

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb net een abo voor TV Vlaanderen en heb het volgende probleem. Bij de ontvangst van één ( het eerste net van VRT)en ketnet/canvas is het beeld vervormd, ttz als de uitzending in 16:9 is heb ik normaal twee zwarte balken op het scherm bij kabelontvangst, nu bij satellietontvangst zijn deze er niet en is het beeld volledig gevuld, maar het is " te groot" ,dus mis is steeds een paar stukken van de ondertitels bij ondertitelde progammas en die zijn er nogal wat op de Belgische zenders. Ook zijn de personen " uitgerekt" , de verhoudingen kloppen niet .

Is dit een probleem bij TV Vlaanderen of kan ik daar op mijn installatie iets aan verhelpen.

Overigens vind ik dat het soms een "eeuwigheid" duurt vooraleer het zwarte scherm met de vermelding scrambled overgaat in normaal beeld , soms tot meer dan twee minuten ??? Ook eigen aan TV Vlaanderen of is dat altijd zo bij scrambled programmas. Tot nu toe had ik alleen een digitale FTA onvanger waar dit probleem zich nooit stelde.

Nu al bedankt,

Jacques

COMAG SECA2CI , COMAG FTA SL65;

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit is hier al meermaals behandelt,zie "betaal tv" hier meest last van op vtm en k2,en ontvanger staat op letterbox.

Dit is iets wat ZIJ(TVV)nog moeten verhelpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...