Ga naar inhoud


instellingen van de rotor voor de DM500-s


BboyGate

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik wil graag de dreambox aansluiten op een draaibare rotor. alleen omdat ik het niet helemaal snap hoop ik dat jullie mij kunnen helpen.

 

Ik heb een dm500-s met gemini3.00 erop. nu heb ik in instellingen bij satteliet configuratie op 'meerdere sattelieten via diseqc rotor' staan, daaronder staan alle sattelieten die allemaal dezelfde waarden hebben.

 

vervolgens bij rotor configuratie zie ik staan een vakje die gevinkt is met Gebruik gotoXX functie

daaronder kan ik waardes opgeven bij lengtegraad en breedtegraad.

 

Kan iemand mij vertellen wat ik moet invoeren en waar ik moet invoeren en wat het betekent? kan ik dit misschien ergens ook lezen? want loop al lang te zoeken..

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op het moment dat jij daar de voor jou geldende waardes invult, dan weet de rotor en je dm hoeveel graden hij moet draaien als je hem naar een gepaalde sat stuurt.

Dus, uitrichten, waardes invullen, kijken maar.

 

In welke plaats komt de schotel te hangen?

 

evt kan je de waardes halen uit je tomtom(gps positie)(mocht je die hebben)

Vastberaden, geen arrogantie!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
... nu heb ik in instellingen bij satteliet configuratie op 'meerdere sattelieten via diseqc rotor' staan, daaronder staan alle sattelieten die allemaal dezelfde waarden hebben.


Zet er een draaibare zenderlijst in (bestand "satellites.xml" wordt aangepast), daarna selecteer weer voor"meerdere sattelieten via diseqc rotor"

marcel


http://www.sat4all.com/ubbthreads/showfl...;fpart=1#675763 (thanks prutsie)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jep ik zie meerdere sattelieten erin staan..

 

stuk of 30 dacht ik..

 

nu is de rotor aangesloten op de humax waar die wel goed werkt. de schotel is nu gericht naar turksat.

stel ik geef de juiste waarde in de rotor instellingen van de dreambox. ik sluit de coax vervolgens aan op de dreambox, weet de dreambox dan gelijk dat hij op 42graden staat? want ben bang dat ik dan alles kwijt ben

Link naar reactie
Delen op andere sites

niet te vergeten: veel DM500tjes doen het niet met een roter (te weinig voltage om 't aan te sturen..) dus mocht het niet werken dan kan het ook aan je DM liggen.. ik moest iig mijn 500 omruilen voor een 7020 voor dat mijn rotor wou lullen (maarja ik had de eerste model 500 dus wie weet werkt het tegenwoordig beter?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...