Ga naar inhoud

kaartlezers in 7000? hoe terug te vinden?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hoi, hoe vind ik de kaart terug in de kaartlezers van de dream7000 (menu)vind nergens terug, of staan die niet in de software van pi image?

Geplaatst:

heb je wel een cardserver geinstalleerd ?

blue -> emulatoren -> cardserver

als je CCcam als emulator gebruikt dan heb je geen cardserver nodig, die zit bij CCcam ingebouwd.

Hierna de kaartgegevens opvragen :

blue -> emulatoren -> geel

kun je meteen de kaart-vervaldatums nakijken.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Geplaatst:

hoi, j.c

neen ik denk dat er geen cardserver in staat, geen softcam en cardserver, dit zal dus het probleem zijn, waar haal ik die?is er trouwens nog een recente image voor de 7000 te vinden?

alvast bedankt

groeten uit brugge

Geplaatst:

Pli?

Blauwe knop, daarna "Software Management", "Downloads", "Softcams / Cardservers".

Laatste menu in Emerald is volgens mij van 8 Juli. Bij jou niet? Zorg dan dat automatic menu downloads aanstaat, ga uit het menu en er weer terug in.

CU,

WanWizard

Geplaatst:

@ wanwizzerd,

in softcam setup vind ik terug: default softcam,daar staat niets in (none), bij cardserver idem, denk dus dat er geen geinstalleerd staat.

alvast bedankt

Geplaatst:

Eerst de pli of gemini image installeren, netwerk instellingen goed zetten en dan de cams of pluginns downloaden via de blauwe knop.

Met de originele soft heb je geen mogelijkheden om bv de kaart uit te lezen.

succes.

Dreambox DM500HD met 1 TB externe hardeschijf en een DM600 met 120GB harde schijf op een wavefrontier met astra 1,2 en 3.

Geplaatst:

hoi, het is pli als image die erop staat, maar blijkbaar zonder cam soft,waar vind ik die terug? of is er iemand uit de kuststreek waar ik met mijn dream kan langskomen?

gegroet

Geplaatst:

wélke pli ? Zorg dat er Emerald opstaat (de laatste). En heb je een internet verbinding ? Dan kan je de cams/cardservers gewoon downloaden :

blauw -> software management -> cams/cardservers

na installatie de cam/cardserver aktiveren in het emulatoren menu.

piece of cake :-)

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Geplaatst:

hoi, waar haal ik dan de laatste?staat die op sjerom?of een link?

bedankt

ps software versie 1.0.9.23.12.2005

Geplaatst:

hoi, intussen ontdekt en de download gestart, echter stopt op 65% en doet geen reet meer

Restarten?

ja , bij de tweede maal is het gelukt,

gegroet

Geplaatst:

ok j.c. heb dit allemaal voor elkaar gekregen,nu waqcht ik op de update van de kaart, (staat nog als nieuw)of moet er nog iets ingesteld worden?

gegroet

Geplaatst:
Citaat:
hoi, het is pli als image die erop staat, maar blijkbaar zonder cam soft,waar vind ik die terug?

Dat vroeg je eerder ook al, en toen heb ik je ook al van antwoord voorzien...

CU,
WanWizard
Geplaatst:

flop, je bent wél BIJZONDER karig met uw gegevens, eh ! Wélke CAM staat er op, en wélke cardserver ? Kun je de kaartgegevens nu lezen (gele knop) ? Op welke datum staat de geldigheid van uw kaart ? TVV of Canaal Digitaal ? Aangezien ge in Brugge zit neem ik aan TVV.

Ik weet dat de updates van TVV binnenkomen via CCcam 1.2.1, geen idee wat de aktivatiepuls betreft. Ik heb ook al goede dingen gelezen over Newcamd 6.x met Cardserver. Nog iets wat we vergeten zijn te vermelden : ge moet niet alleen de CAM's en Cardserver's downloaden, maar ook hun configuratiebestanden. Staan in dezelfde download-lijst als de CAM's en Cardservers.

Ik zou zeggen : probeer eerst eens met CCcam, en als dit niet werkt met de combinatie Newcamd/Cardserver. En overigens is er hier nog een uitgebreide thread met meldingen wat wél en niet werkt met TVV kaarten.

Suxxes.

Geplaatst:

sorry ,softcam is cccam1.2.1 ,kaartserver niet,kaart is van can.dig.

via de gele knop kan ik nu wel de kaart uitlezen , maar die staat nog steeds op 1990(is nieuwe kaart, nog maar net geactiveerd,maar nog geen update gekregen)

Geplaatst:
Citaat:
sorry ,softcam is cccam1.2.1 ,kaartserver niet,kaart is van can.dig.
via de gele knop kan ik nu wel de kaart uitlezen , maar die staat nog steeds op 1990(is nieuwe kaart, nog maar net geactiveerd,maar nog geen update gekregen)

Een nieuwe CanalDigitaal kaart blijft de eerste dagen nadat je hem geactiveerd hebt (via de website) op 1990 staan, viel mij laatst op.

Dus als je beeld hebt, is het goed. Pas na een week ofzo sturen ze opeens een nieuwere datum.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen