Ga naar inhoud

[500S] hoe dreambox "doorlussen" voor beeld op andere TV ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo ik heb 2db500 beneden staan achter een lcdtv met dure scartkabels voor optimaal beeld.

nu heb ik boven nog een gewone tv staan achter de kabel.

Alleen heb ik de kabel opgezegt en wil toch boven kunnen kijken.

Ik heb het eerst geprobeert via een wireless setje alleen dat levert niet het juiste resultaat. zowel beneden beeldverlies als boven.

Wat raden jullie aan en waar kan ik het kopen (liefst ergens omgeving arnhem)

Het belangrijkste is dus dat ik beneden geen enkel beeldverlies heb omdat een lcdtv er nog wel erg gevoelig voor is.

alvast bedankt.

Geplaatst:

Kijk eens bij het bekende elektronica postorderbedrijf daar heb heb je op dit moment gratis verzendkosten bij bestellingen via internet en een ruime keuze in wat je zoekt.

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)
Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |

Geplaatst:

Koppel een video-recorder met scart aan de DM500.

Dan een scart uitgang van de VIDEO RECORDER naar je TV

Dan kun je ook de normale coax uitgang van je video recorder gebruiken om de TV boven aan te sluiten.

"Es gibt keine verzweifelte Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen" - H.W. Guderian

Geplaatst:
Citaat:
Koppel een video-recorder met scart aan de DM500.
Dan een scart uitgang van de VIDEO RECORDER naar je TV
Dan kun je ook de normale coax uitgang van je video recorder gebruiken om de TV boven aan te sluiten.

Zo doe ik het op het moment ook. Maar er moet toch een betere oplossing zijn. Ik zou die video recorder wel kwijt willen, want we gebruiken 'm toch nooit meer. Helemaal fraai zou zijn als via de coax het signaal van de afstandbediening "terug" kon komen vanuit de slaapkamer.

Bestaat zoiets eigenlijk?
Geplaatst:

Ik heb achter 1 dbox een dvdrecorder.

Dus als ik het goed begrijp kan ik daar een coax kabel aansluiten die naar de muur laten gaan en dan boven waar de coax uitkomt het signaal weer oppakken?

Dat had ik nog niet geprobeert zal het gelijk gaan doen.

Nadeel is dan wel dat je 2 apparaten aan moet hebben en geen afstandbediening hebt. of is hier ook een oplossing voor?

Geplaatst:

je kunt de RF modulator ook gewoon uit de oude video recorder demonteren. Video recorder kun je daarna wel weggooien (wat zou je er nog mee willen doen?). Met een beetje geluk kun je een composiet signaal direct op de modulator aansluiten. En dus via een coax doorgeven.

Je kunt ook gewoon zo'n draadloos systeem kopen bij dat bekende electronica postorder bedrijf. Er zijn systemen die een scart ingang hebben. En dan draadloos het signaal verzenden. Die systemen kunnen ook het IR signaal terugzenden. Een alles-in-een oplossing dus. Kost niet overdreven veel. Je kunt het in ieder geval niet zelf voor voor dat bedrag maken.

Zoek maar eens op "draadloze signaaloverdracht" op de website van dat postorder bedrijf.

Greetz, Tuxxie

GigaBlue UHD UE 4K, Visiosat schotel, ASTRA 1, ASTRA 2, ASTRA 3 en Hotbird.
Opnames op Debian 9 DIY NAS server, 4TByte RAID1

Geplaatst:

koop een modulator die hier voor gemaakt is (zelf van feq. te verwisselen)

Deze vindt je bij electronica speciaal zaak voor ongeveer 30 euro!

Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD

Dreambox DM600 PVR

TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB

Geplaatst:

Helaas is het geluid dan mono. Een rf-modultor met stereo kost meteen een stuk meer.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Geplaatst:

draadloos heb ik geprobeert alleen werkte dit niet voor mij.

ik had zowel boven als beneden slecht beeld.

boven was het helemaal niet om aan te zien.

• 5 weken later...
Geplaatst:
Citaat:

<knip>
Helemaal fraai zou zijn als via de coax het signaal van de afstandbediening "terug" kon komen vanuit de slaapkamer.

Bestaat zoiets eigenlijk?

Beetje late reactie, maar dat komt omdat ik vandaag pas zoiets ben tegengekomen en gekocht heb. Voor stereo RF modulatie én infrarood retourzender/-ontvanger moet je deze hebben:

http://www.marmitek.nl/nl/catalogus/product.php?subgroep=4&product=270

Beeldkwaliteit werkelijk fantastisch, beter dan de draadloze variant die ik had van Marmitek.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen