Ga naar inhoud


draaibaar


Gast

Aanbevolen berichten

bobje monteer eerst je mount. Monteer daarna je schotel aan je mount.(je actuator of motor wat je ook wil noemen heb je al aan je mount gemonteerd).<BR>Schuif je motor net zo ver tot dat je mount recht staat,dus niet beetje links of rechts gezakt maar lood recht.<BR>Als je zo ver bent stem je ontvanger op Sirus.<BR>LET OP: nu ga je zoeken naar Sirus draai nu je mount heen en weer .Gebruik hier niet je motor maar je handen.Als je nog niet heb gevonden wat je zoekt kijk naar je graden van je schotel en zet hem paar graden lager zoek op nieuw zo als boven staat .Nog niet zet hem weer paar graden hoger en weer zoeken .Als je gevonden hebt kan je met je motor andere satelliten zoeken. Het kan zo zijn dat je iets fijn moet stellen.<BR>IK HOOP DAT IK JE GEHOLPEN HEB.<BR> SUCCES<BR><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is niet zo makkelijk om goed te beschrijven, hoe je azimuth (zuiden), elevatie en inclinatie goed afstelt.<BR>Ik heb een link waar jij dat goed kan zien. Het is weliswaar voor een grote prime focus, maar het principe blijft gelijk. <A HREF="http://www.geo-orbit.org/sizepgs/tuningp4.html" TARGET=_blank>http://www.geo-orbit.org/sizepgs/tuningp4.html</A> <BR><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je je niou verveelt van het weekeinde weet ik nog een leuk klusje voor je.<BR>(volgend weekeinde mag ook als je dit weekeinde nietkan);-)<P>Bob<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bobje begin vooral op tijd wink.gif<P>Plat dak klinkt als ideaal beging omdat je daar goed bij schotel mount kunt.<P>Verder is het handig om af te stellen met analoge ontvanger en een TV in zichtbereik of iemand om je te helpen. <P>Tot slot proberen ook de lastiger zenders zoals Fox en pi6alk op 16E goed te doen. Ligt vaak aan de verdraaing van de LNB in de houder.<P>Succes, zal wel tijd vergen om echt goed te krijgen......<BR><p>[This message has been edited by Bart (edited 26 October 2000).]

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...