Ga naar inhoud


Probleem, Lan verbinding hapert om de zoveel tijd.


4-stimpy

Aanbevolen berichten

Mijn configuratie is als volgt.

 

E-tech adsl modem router met daar op aangesloten:

PC huiskamer/Dreambox 7000s/Linksys WRT54G.

 

Op de Linksys zijn dan weer aangesloten:

PC Boven/Laptop (draadloos)

 

Deze configuratie werkte altijd perfect toen ik de linksys bij de PC Beneden had staan en dus een korte kabel had tussen de E-Tech en de linksys.

 

Maar doordat ik wat meer bereik wilde heb ik de router naar boven verplaatst zodat ik daar straks een waveguide aan kan hangen(proberen). Het is sowiezo beter de router zo hoog mogelijk te hebben staan. hey bereik is dan ook nu reeds verbeterd.

 

Maar nu komt het probleem, als ik nu op de PC beneden aan het internetten ben dan heb ik regelmatig dat hij ineens de pagina niet meer kan vinden. Geef ik dan even een herstel commando op de lanverbinding, dan gaat hij weer.

 

Op het moment dat ik de verbinding kwijt ben dan is de verbinding ook weg tussen de E-tech en de Linksys.

Want dan moet ik ook op de laptog de verbinding herstellen.

Als ik dat heb gedaan dan gaat het weer een tijdje goed, en dan zo ineens gebeurt het weer.

 

Wat zou het kunnen zijn. Ik vermoed zeld dat de kabel lengte hier mee te maken heeft. Dat daardoor er even een communicatie fout op treed tussen de twee routers.

Is daar misschien een instelling voor waar je de communicatie tijd in kan stellen?

 

Verder weet ik niet precies of ik er nu een crosover kabel tussen heb of niet, maar omdat hij het verder wel doet lijkt mij daar het probleem sowiezo niet in te zitten.

 

Heeft iemand suggesties? Ik hoor het graag.

Dreambox 800 HD PLI

Dreambox 7000s (PLI)

80cm triax

Multihouder 19.2, 28.2, 23.5, 13 alps

Netwerk met Synology ds209 met 2 x 1,5 tb in raid1

Link naar reactie
Delen op andere sites


ja, ik bedoel inderdaad utp.(misschien heb ik het forumdeel niet helemaal subtiel gekozen)

 

Ik dacht ook dat het niet veel uit zou maken, maar er is toch echt nu een probleem die ik eerst niet had.

Dreambox 800 HD PLI

Dreambox 7000s (PLI)

80cm triax

Multihouder 19.2, 28.2, 23.5, 13 alps

Netwerk met Synology ds209 met 2 x 1,5 tb in raid1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...