Ga naar inhoud


Storing door draaibare schotel ?


Pionewbie

Aanbevolen berichten

Ik las ergens dat iemand storing op zijn radio / tv had als de schotel van de buren draaide. Die schotel stond op ± 2,5 meter afstand.

 

Kan dit?

Is de motor van een draaibare schotel uitgerust met een gelijkstroommotor met koolborstels, die door vonkvorming storing geeft.

Kan zo'n klein licht motortje eigenlijk wel zoveel storing geven.

Als dat wel zo is, zit er dan geen ontstoringscondensator of zo in?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 2,5m afstand en een radio en TV op een antenne i.p.v de kabel dan kan ik mij best storing van die motor voorstellen.

Als de buurman zijn tv en radio op de kabel aangesloten heeft moet hij zijn bedrading nakijken, of de motor stoort werkelijk te veel. Of de motor intern ontstoord is hangt af van het type motor. In de meeste gevallen zal er wel een r/c netwerkje over zitten, maar dat is zeker niet voldoende als de collector vuil en ingesleten is. Het beste is even testen met een FM en een middengolf radiootje in de buurt van de motor als deze draait.

 

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Die schotel stond op ± 2,5 meter afstand.

Staat die schotel dan in de keuken van je buren of in de slaapkamer..?

Ik kan me voorstellen dat de buren zich dan aan de mechanische herrie ergeren. Maar elektronische storing lijkt me overdreven. Of luisteren ze nog naar Radio Veronica op de middengolf..?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt mij onzin dat een draaibare schotel storen kan op kabel. de schotel zend geen signaal uit, maar vangt dit op. Zoals al eerder gezegd is, die persoon kan beter een monteur laten langskomen. Ik neem aan dat het om UPC gaat? En is het analoog of digitaal? Niet dat dat uitmaakt. Maar toch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...