Ga naar inhoud


CPU snel 100%, weigering webcam windows messenger live


Gast Johnny is good

Aanbevolen berichten

Sindskort heb ik op een oude computer (Epox moederbord, 512 mb, AMK K6-2 CPU) Windows XP draaien. De CPU gaat tijdens opstarten naar de 100 % en blijft daar lang hang hangen. Uiteindelijk komt hij tot rust en zakt hij tot circa 10%. Nu wil ik met windows messenger Live mijn webcam activeren. De CPU gaat vervolgens gelijk naar de 100 %, komt met een foutmelding en gooit de messenger er uit...

 

Als ik na het opstarten kijk via msconfig, dan zijn er maar een paar programma's die zijn opgestart.

 

Kan ik op een of andere manier het CPU gebruik per programma regelen, zodat ik er niet uitgegooid word?

 

Hitman Pro

CC cleaner

Nod 32

zijn al gedraaid.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nu ben ik er achter gekomen dat tijdens het inpluggen van de webcam er een conflict onstaat met mijn andere usb poort (Logitech muis). De muis verdwijnt en bevriest. Kan het daar niet aan liggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die doet het juist niet, daarom ben ik uitgeweken naar de usb poort. Hij is kapot denk ik... Is het software matig te controlleren of er een conflict is tussen die twee usb poorten. Kan het te maken hebben met IRQ of iets dergelijks? Ik heb maar 2 USB poorten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn gevoel zegt dat de webcam inderdaad de stroom weg trok. Want wanneer ik de webcam er uit haalde en de usb muis weer inplugde deed hij het weer.. Inmiddels heb ik tijdens reparatie werkzaamheden per ongeluk het een en ander vernield, waardoor mijn oude PII is overleden. Ik heb inmiddels een nieuwe kast besteld... Het probleem heeft zich door een nieuwe aanschaf dus ook opgelost.... Heren bedankt voor de tips en adviezen..... Dit mag van mijn gesloten worden... ik dank u.... en bedankt vuur die bloeme....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...