Ga naar inhoud


[all] Dreambox (beginners) dag in Apeldoorn


rinlin

Aanbevolen berichten


  • Reacties 116
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

De onderwerpen die ik tot nog toe heb zijn:

 

- Cardsharing binnenshuis

- De verschillende EMU's

- Opnemen vanaf een Dreambox 500 op een NSLU

- Het JTAG-en van een dreambox (loader opnieuw programmeren)

 

De laatste twee onderwerpen alleen als we de apparatuur en kennis in huis kunnen halen.

 

Ik heb nog geen aanmeldingen van leden die zelf een onderwerp kunnen/willen presenteren.

 

Rinus

2 * DM800 HD SE, 3 * AZbox (Elite, Premium+ en ME)

1 * 88CM met 4 LNB's en 1 * T90 met 10 LNB's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn JTAG interface teruggevonden.

Zo even kijken of ik kan vinden hoe een Dreambox-JTAG eruit dient te zien, en kijken of ik de benodigde software kan vinden.

 

Ik heb ook nog wel voorstellen voor onderwerpen waar wellicht belangstelling voor is:

- Het inrichten van een nieuwe box. Hoe zet je een nieuwe image er op (via DreamUp, of root.cramfs), wat voor instellingen moet je doen, hoe installeer je de benodigde emu / settingslijst / etc.

- Eventueel ook voor multiboot. Images op USB-stick.

- Hoe haal je een film van je Dreambox naar je PC, en zet je hem om naar iets wat een DVD-speler kan spelen. Hierbij ook rekening houden met eigenaardigheden van bepaalde images dat ze in ftp files groter dan 2 GB niet laten zien.

- waar komt dat groene waas vandaan op een Dreambox 7000 als je de scart-ingang gebruikt, en hoe kom je er weer af

- basisgebruik Linux: Telnet/vi/ps/directorystructuur etc.

 

In principe kan ik over bovengenoemde onderwerpen wel wat laten zien.

'Een presentatie houden' vind ik een groot woord, maar met z'n allen rond een box/computer, en dan stapsgewijs er doorheen lopen en dan kijken of je alle vragen beantwoord kunt krijgen lijkt me wel een aardig idee.

 

Tot morgen!

 

Lion

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even een aanvulling:

Ik heb mijn Nokia JTAG vergeleken met de beschrijving in de database hier op sat4all. Er zit dus wel verschil in.

Maar dat is geen probleem: ik heb gezien dat de jtag voor de Dreambox echt supersimpel is. Ik ga morgenochtend eerst wel even langs Van Essen Elektronica aan de Molenstraat in Apeldoorn, en haal daar de benodigde onderdelen.

Dan zet ik die jtag op de club wel in elkaar. Kwartiertje werk. Gewoon wat draadjes doorsolderen.

 

Tot straks!

 

Greetz, Lion.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben er vandaag geweest en vond het een leerzame midddag, het blijkt eens te meer dat Fora doorlezen alleen niet genoeg info geeft aan relatieve leken en/of beginners. Een één op één mondeling contact geeft veel snellere kennisoverdracht.

 

Kortom een zinvol evenement waar ik me zeer zeker een volgende keer weer voor zal aanmelden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was inderdaad een hele leuke dag! We hebben zitten stoeien met een Ethernet inderface voor de Humax (Seieel naar Ethernet) en nog een aantal andere ontvangers. We hebben ook weer de nodige dreamboxen geflashed en veel informatie met elkaar gedeeld. Voor de dreambox dag in September heeft ook Wifi zich inmiddels gemeld. Hij neemt een dreambox 500 mee, en zal 1 of meer onderwerpen presenteren.

 

Rinus

2 * DM800 HD SE, 3 * AZbox (Elite, Premium+ en ME)

1 * 88CM met 4 LNB's en 1 * T90 met 10 LNB's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
is het nog handig om mijn db7000 mee te nemen?

Hangt er van af of je er ter plekke wat mee wilt doen (image opzetten/probleempje oplossen).
Ik had mijn 7000 meegenomen om op de multiboot Gemini 3.10 en Flubber Sequel er bij te zetten, maar ik ben er niet aan toe gekomen.
Voor het merendeel aan het praten geweest, met anderen meegekeken wat die voor problemen/leuke dingen met hun box hadden, etc.
Was erg gezellig en erg nuttig, en die andere images er op zetten kan ik thuis ook wel.
Met andere woorden: als je dingen op je box hebt waar je thuis niet uitkomt of vragen over hebt dan is het nuttig om je box mee te nemen, maar er zijn in ieder geval voldoende anderen die er een bij zich hebben.
Verder hadden we afgelopen zaterdag twee tv's, dus dat kan op een gegeven moment ook de beperkende factor zijn.

Greetz, Lion.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kan een van de bezoekers een klein tv-tje, een scartkabel en een laptop me serieele kabel meenemen. We hebben pas 2 van de 4 koppen in gebruik, en ruimte genoeg.

 

Daarmee hebben we weer een flash plek extra. Door de geplande presentaties, hebben we minder tijd om boxen van nieuwe software te voorzien.

 

Ook wil ik graag iedereen die wil komen, dit even te melden (desnoods via PM), zodat we tevens rekening kunnen houden met de maximale capaciteit van de zaal. Het zou vervelend zijn als bezoekers er niet meer in passen....

 

Rinus

2 * DM800 HD SE, 3 * AZbox (Elite, Premium+ en ME)

1 * 88CM met 4 LNB's en 1 * T90 met 10 LNB's

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals ik reeds melde kun je mij zeker verwachten

en 13 tot 17 vind ik nog steeds een beetje kort

ook ik mister joske 1958 woon niet echt om de hoek hoor

maar ik heb de afstand er v/d hobby graag voor over

als je 1 of 2 maal voordoet hoe er geflashed word is dat toch voldoende v/d bezoekers om dat zelf in de praktijk te bremgen terug thuis

ik breng naast mezelf en een goed humeur niets mee

ik blijf het draadje volgen

tot 23/9

(als er soms nog iemand meewil uit alkmaar PM)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sinds kort een 7025 en wil er in september ook graag bij zijn, dus ik meld mij hierbij aan.

Ik kan eventueel mijn box meenemen als dat zinvol is. Ik kom uit gemeente Nijmegen, dus als er iemand mee wil rijden is dat geen probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sportster,

 

Ik overleg vandaag met het bestur van de BOV (de overkoepelende organisatie) of we wat meer tijd kunnen krijgen. De zaal wordt namelijk per dagdeel gehuurd van de gemeente. Het BOV bestuur moet dan meer gaan betalen, maar misschien krijg ik ze wel zover. Ik vraag me af wat een mooi tijdstip is om te beginnen. Wellicht 11 uur? Dan hebben de mensen die moeten reizen ook genoeg tijd om in Apeldoorn te komen.

 

Rinus

2 * DM800 HD SE, 3 * AZbox (Elite, Premium+ en ME)

1 * 88CM met 4 LNB's en 1 * T90 met 10 LNB's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...