Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Gast

[TF5000CI] geen signaal "kwaliteit"

Aanbevolen berichten

Gast

5000CI

 

Dag allemaal,

 

ik heb, na een jaar alles aan de kant te hebben gezet, weer geprobeerd beeld uit mijn set te krijgen. Lukt nog steeds niet. Ik heb dus met interesse wat berichten gelezen over het ontbreken van het kwaliteits signaal.

Dit fenomeen doet zich hier dus ook voor: ontvangst 76%, kwaliteit: 0.

Ik heb de LNB al vervangen, die is dus splinternieuw; de kabels onderling gewisseld en gecheckt of mijn motor spanning had - en werkte (Motecq 2100a): alles in orde..!

Wel zag ik een opmerking in het forum over "de satfinder die kapot was" (ergens in maart dit jaar).

Kan dit het euvel zijn? Ik heb alleen geen idee wat of waar ik dat ding kan vinden op de topfield. Heeft iemand een idee of heb ik het niet goed begrepen?

Ronald.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

goedemorgen,

 

ik zou beginnen om de schotel te checken, dat de schotel goed is uitgericht. Dat zou kunnen met een satfinder ( een klein apparaatje met een analoog wijzertje, die tussen de topfield en de lnb monteerd ).

Een draaibare installatie moet uitgericht worden op de sirius 5e, wanneer de motor in de nulpositie staat.

Daarna in de topfield de lnb settings goed zetten. Kies voor de disecq 1.3 motor ( USALS / GOTO ). de geografische gegevens invullen: longitude van ca 4 a 5 graden east en latitude van ca 52 graden noord. Check even deze waarden met bijv. een TomTom o.i.d.. Of je gebruikt het programma Gorbtrack ( te vinden via google ).

 

Zoek eens met de zoekfunctie naar "boerenmanier". Hierin staat zeer goed omschreven, hoe een draaibare installatie uit te richten is.

 

met vriendelijke groet, paardengek

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Met een satfinder constateer je alleen of je op een satelliet gericht staat. Niet op welke satelliet.

De schotel zal wel op een verkeerde satelliet gericht staan?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast

Hallo paardengek en alx,

 

bedankt voor jullie antwoord. Ik ga aan de slag om het minitieus aan te pakken.

Als het weer wil meewerken, tenminste...

 

Ik geloof direct dat de oorzaak mijn eigen ongeduld is. Ik meld mij als het lukt,

Ronald.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

  • Wie is er online   0 leden

    Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Lees alvorens je verder gaat onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.