Ga naar inhoud


wrt54g in combinatie met D-Link DWL-G 730AP


Aanbevolen berichten

Ik heb reeds geruime tijd een wrt54g.

 

Nu wil ik de dreambox (7020) draadloos in het netwerk opnemen middels een bridge. Mijn oog is gevallen op D-Link DWL-G 730AP.

 

De verkoper wist mij echter te vertellen dat een linksys wrt54g alleen maar kan worden 'uitgebreid' (gebridged) met een linksys product. Bijv WAP54G.

 

Deze is bijna 20 euro duurder en veel groter.

 

Wie kan het verhaal van de verkoper bevestigen cq ontkennen. Of heeft iemand een andere voorstel hoe ik de dreambox draadloos in het netwerk op kan nemen.

Technisat Multytenne Twin
DB500HD
DB800HD
Pli Nightly open PLI
CCcam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites


zolang de dlink ook het wifi certifief logo heeft dan werkt het prima met een wrt54g

 

maar die d-link is dat een bridge of een ap ? ik adviseer je een bridge te kopen, deze werken altijd maar een ap in client modus werkt niet altijd zoals het moet..

Diverse meuk... maar dat boeit niemand toch.. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onderstaande tekst heb ik van een website geplukt. Voor een kleine 50 euro is hij te koop. Type DWL-G730AP

 

 

Dubbele toegangspunten & routerfuncties

De draadloze router/AP in zakformaat mag dan wel klein zijn, maar de functionaliteit van het apparaat is enorm. De DWL-G730AP ondersteunt meerdere bedieningswijzen waaronder: AP-modus (toegangspunt) voor het maken van een draadloze verbinding; routermodus om een internetaansluiting te delen; en draadloze client-modus voor verbinding met een bestaand draadloos netwerk. U kunt gemakkelijk tussen de modi omschakelen met de 3-wegs-configuratieswitch onderaan het apparaat. In de AP-modus kan de DWL-G730AP gebruikt worden om een draadloos netwerk in een ruimte te creëren waar een enkele Ethernet-poort beschikbaar is. Op deze wijze kunnen meerdere draadloze klanten tegelijk op het netwerk aangesloten zijn om middelen en bestanden te delen. In de routermodus kan de DWL-G730AP gebruikt worden om één breedbandinternetaansluiting te delen, zoals bijvoorbeeld in een hotelkamer. De interne DHCP-server kent automatisch IP-adressen toe om ervoor te zorgen dat iedereen in de kamer het Internet op kan. Bovendien ondersteunt de DWL-G730AP VPN-doorgang en firewall-kenmerken waaronder netwerkadresomzetting (NAT) en MAC-filtering om uw draadloze netwerk tegen kwaadwillige aanvallen te beschermen.

Technisat Multytenne Twin
DB500HD
DB800HD
Pli Nightly open PLI
CCcam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...