Ga naar inhoud


Hoe een ander IP nummer geven aan Speedtouch 510i router?


fdm

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik werk met een Speedtouch 510i modem. Op een of andere manier heeft de router het IPnummer 10.0.0.138. Ik heb van alles geprobeerd, maar weet iemand hoe ik dit kan veranderen in een ander nummer? (192.168.xxxxxx).

Alvast bedankt

Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ook niet echt een goed voorbeeld..

 

Iemand die zijn modem een /8 (255x255x255 IP-adressen) uit de 200-reeks (voor Zuid-Amerika wil geven). En iemand die aanraad om 192.168.0.0/8 (oftewel heel de 192-reeks terwijl die 192.168.0.0 slechts een /16 is).

 

Een hoop klokken en klepels daar denk ik. Maar goed, je ziet hoe je het moet veranderen, denk er iig alsjeblieft aan om als je 192.168 wil gebruiken (kan daar geen specifieke reden voor bedenken) iig géén /8 te doen, delen van het internet worden dan onbereikbaar. Gebruik dus hooguit een /16.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Hallo,
Ik werk met een Speedtouch 510i modem. Op een of andere manier heeft de router het IPnummer 10.0.0.138. Ik heb van alles geprobeerd, maar weet iemand hoe ik dit kan veranderen in een ander nummer? (192.168.xxxxxx).
Alvast bedankt

Volgens mij is dit een modem die je met een lan kaart moet aanspreken, de lan kaart moet dan zijn 10.0.0.150 (met als gateway 10.0.0.138), hierna maak je een VPN inbel link aan op de PC die je routeert over deze lan verbinding naar je ISP (hierna krijgt die VPN lokaal een egt IP adres). Op je PC moet je dan 2 lan kaarten hebben waarbij je de 2de kaart deelt voor je lokale lan (192.168...). Als dit alles klopt hou er dan rekening mee dat dit modem geen firewall heeft, dit moet je PC regelen.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...