Ga naar inhoud


kan je via doorlussen alles doen als de ontvanger die doorlust uit staat ?


Gast Aston79

Aanbevolen berichten

Rechtstreeks heb ik nog niet gekeken of ze erin zitten, maar als ik bij KingOfSat kijk en er de gegevens manueel inzet kan hij ze ook niet vinden.

 

Zal eens wat opzoekwerk moeten doen i.v.m. die omschakelaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Citaat:
Natuurlijk is een twin LNB de mooiste oplossing, maar als er toch maar met één ontvanger gekeken wordt kun je ook nog aan een a/b of een 12V omschakelaar denken.
Voor het testwerk heb ik er al jaren een handbediende A/B omschakelaar tussen zitten, en ik heb ook wel met 12V omschakelaars gewerkt daarvoor. Ook kun je nog een splitter proberen. Die werkt automatisch als je maar nooit beide ontvangers gelijktijdig aanzet. Dit kan geen kwaad hoor maar dan krijg je beperkingen in de te ontvangen transponders. Wel geeft een splitter wat meer verlies dan een A/B of 12V omschakelaar, maar verlies geven ze allemaal vanwege de extra connectors in de verbinding.

Albert_H.


Ik ben eens aan het zoeken geweest maar kan hier niks over vinden.

de enige "switchen" die ik kan vinden zijn DiDEqC switchen (en die bedoel je waarschijnlijk niet) ook zo'n A/B of 12V omschakelaar krijg ik niet gevonden.

Zou het mogelijk zijn om bijv. zelf zoiets te maken (wisselschakelaar die schakelt tussen Aston/PC (want nu moet ik de kabel steeds omzetten, en er staan wel van die snelconnectoren op want die heb ik ook maar meteen gekocht, maar dat blijft omslachtig en ik ben bang dat het niet goed is voor ontvanger of DiSEqC want ik denk dat ik al eens een disecq kapot heb gemaakt door te schakelen terwijl de spanning erop stond en die PCI kaart blijft spanning geven op de uitgang naar de LNB die kan je niet uitzetten).
Link naar reactie
Delen op andere sites

zal ik eens doen.

 

ff een update op die DVB-S PCI kaart.

 

ik heb hem nu rechtstreeks aangesloten op de DiSEqC (dus zonder loop van de Aston) en hij kan Film4 nog steeds NIET vinden (met de nieuwe TerraTec Home Cinema software, zelfs bij manueel ingeven van de Feq. enzo).

 

heb nu na wat zoeken dat ProgDVB aan het werk gekregen (bleef maar zeuren over een SkyStar 1 die ik dus NIET heb). en ben daar eens mee aan het zoeken (blijkt al minder problemen te hebben met de DiSEqC dan die official software van TerraTec.

 

nu maar hopen dat deze Film4 enzo wel kan vinden en dan de software wat beter leren kennen (maar dat zal voor morgen of later zijn, ben al blij als hij straks Film4 op het scherm kan laten zien).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal je een email sturen met een paar linken naar sites voor 12V en manual AB switches.

Een 12V switch heb ik eventueel nog wel voor je liggen.

 

Albert_H.

 

Sorry het is PM geworden. Ik dacht dat er een email adres in je profiel stond maar het was je site. Een paar links worden gesensureerd dus als je die wilt moet je mij even mailen.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb nog eens gekeken met mijn Aston, en nu krijg ik op Film4 enzo een melding "NO SIGNAL" ??

 

voordat ik het geprobeerd heb met de PCI kaart werkte het nog ???

 

is nu de DiSEqC WEER KAPOT ? of is het de LNB ?

 

De PCI kaart is nu afgekoppeld en de xena hangt dus rechtstreeks op de DiSEqC die naar de LNB gaat.

 

bij signaalmeting krijg ik gewoon signaal op Astra2 maar de kanalen in Vertikaal willen niet meer werken (Film4, ActionMax enzo) maar de andere werken nog (BBC world, Zone Horror enzo).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, LNB was kapot !

heb hem vervangen door een "oude" die ik nog had liggen en er was weer beeld op Film4.

 

Hoe kan zo'n LNB nu ineens kapot gaan ? is dat door verkeerde instellingen in PorgDVB ovzo ? of heeft het te maken met de PCI kaart die altijd spanning blijft geven ?

 

ik denk dat ik voor de toekomst voor die PCI kaart toch een aparte LNB ofzo moet gaan installeren ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Skystar2 doorgelust vanaf een Strong 4125evo, en kan alle funkties bedienen, inclusief het draaien van de rotor. (De Strong moet dan op standby staan).

 

Alleen lijkt dat draaien niet goed te werken met bepaalde nieuwe drivers/software.

Ook krijg ik USALS of GOtoX niet werkend. Misschien (om)dat de Strong dat niet doorgeeft.

 

**

Ik heb vanaf de Strong 10 meter goedkope dunne TV-coax liggen naar de Skystar. Er zit zelfs een zelfgemaakte las (gesoldeerd, met aluminiumfolie afscherming) tussen. Sluit ik de 15 meter peperdure satellietkabel direkt aan op de Skystar, dan meet ik GEEN verschil in de signaalsterkte. Rara.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Hmm, LNB was kapot !
heb hem vervangen door een "oude" die ik nog had liggen en er was weer beeld op Film4.

Hoe kan zo'n LNB nu ineens kapot gaan ? is dat door verkeerde instellingen in PorgDVB ovzo ? of heeft het te maken met de PCI kaart die altijd spanning blijft geven ?

Altijd de spanning overal af als de F-connector eraf moet, dit is hoogstwaarschijnlijk de oorzaak geweest.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Altijd de spanning overal af als de F-connector eraf moet, dit is hoogstwaarschijnlijk de oorzaak geweest.


Probleem is dat die bij de PC kaart niet kan. die blijft spanning geven (tenzij de PC uit staat en dan misschien nog, ik weet niet of de voeding van de PC ook volledig moet uitstaan of dat PC uit gewoon genoeg is).

Maar in ieder geval kan dat toch niet de oorzaak zijn van alle problemen, want als de LNB kapot is maar wel bijv. BBC4 kan laten weergeven op de TV dan moet de PCI kaart toch ook BBC4 kunnen vinden ??

Ik ga het ff bekijken en ik denk dat er bij een volgende aankoop een Twin-LNB voor Astra2 komt dan kan ik hem rechtstreeks verbinden en zijn alle problemen met doorlussen ook opgelost.

Ik dacht dat BVN ook op Astra2 zat en dat is toch genoeg want TVV kan ik toch niet kijken op de PC.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou kunnen kijken naar een handmatige switch, dan kan je de spanning van de lnb halen.

 

Een lnb kan gedeeltelijk kapot zijn, de pc kaart moet dan wel 1 TP kunnen scannen (daar waar die dan nog werkt).

 

Bvn zit alleen op as1 en hotbird dacht ik zo.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, een handmatige switch had iemand hier ook al voorgesteld, dat is zoiets als een DiSEqC die je zelf met de hand bedient ?

 

Ik zat te denken om eventueel met een "gewone" wisselschakelaar (voor een stroominstallatie in huis) te gebruiken ?? ik zet dan de LNB op het vaste contact en de Xena en PC respectievelijk op de 2 wissel contacten.

 

zou dat eventueel een oplossing kunnen zijn ?? of is dat te riskant (ik weet niet hoever zo'n schakelaar schakeld en of eventuele vonken problemen kunnen geven).

Het zou wel de simpelste oplossing zijn want zo'n schakelaar heb ik hier nog wel ergens liggen denk ik, en met wat coax en een paar F connectoren moet het toch simpel te maken zijn.

 

In de winkels op internet kan ik zo'n manuele schakelaar niet vinden en mijn voorkeurd gaat hier toch naar uit dan een automatische (bij een manuele weet ik tenminste hoe hij ingesteld staat).

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb om te proberen toch nog eens de loop van de Xena gebruikt en hij kan nu in ieder geval wel dingen vinden op Astra2 bij een scan (krijg wel geen beeld bij bijv. BBC1 level is daar maar zoiets van 20% en kwaliteit schommelt ook tussen de 60 en 70% op een andere zender (duits) krijg ik dan wel beel maar level is daar ook tegen de 70% en Kwaliteit is 100%).

 

Op Astra1 kan hij wel alles gevonden krijgen (ik zie toch alle TVV kanalen en één zit bijv. Vertikaal en Discovery zit Horizontaal).

 

Als ik op de Xena kijk krijg ik gewoon beeld op Film4, maar als ik op de PC naar een zender op Astra2 wil zappen valt alles bij de Xena weg (normaal denk ik) maar dan moet ik nadat ik de ProgDVB heb uitgezet de Xena volledig uitzetten en opnieuw starten om beeld te krijgen op Astra2 (Film Four).

 

Ik ga het momenteel zo laten (kan voorlopig toch al naar BVN kijken terwijl ik achter de computer zit) en in de toekomst toch een Twin LNB kopen voor Astra2 en dan maar hopen dat de problemen opgelost zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...