Ga naar inhoud


component Av receiver naar Plasma TV


Gast

Aanbevolen berichten

Hoi, ik heb hier een probleem...Mijn Av receiver(Denon 1705) is voorzien van "monitor uit"component. Mijn Lg plasma Tv heeft "component in"aansluiting.

Wanneer ik die twee verbind krijg ik geen beeld op de apparaten die aangesloten zijn op mijn Av receiver....dat zijn dreambox 700 S en receiver voor de digitale TV.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?!

 

Bij voorbaat dank,

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hi,

 

Ikzelf heb een AVR-2802 en die kan alleen signalen schakelen die hetzelfde zijn.

D.w.z. gebruik je composite tussen monitor uitgang en TV, kan je alleen de via composite aangesloten apparaten zien.

Gebruik je s-video dan zie je alleen de via s-video aangesloten apparaten.

Gebruik je component dan zie je alleen de via component aangesloten apparaten.

 

Dat zal bij jouw niet anders zijn, denk ik zo.

 

Was ikzelf ontstemd over, maar het staat ergens in de gebruiksaanwijzing.

 

Gegroet,

 

ejdv

Dreambox 7020HD [ 2x DVB-S2 (BCM4505) - SAMSUNG HD204UI - Enigma Version : Release 4.0.0 - OE2.0 - Image: Image - Experimental 2013-09-03 - Enigma2 : 2013-10-01-tarball ]
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt vooe je verduidelijking.

Dit betekent dat ik dus dat ik mijn dreambox via com ponent moet aansliten op Av receiver....

Zal dit lukken met aan de ene kant scart en aan de andere component?

 

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik heb handleiding goed doorgelezen maar omschrijving kan ik niet vinden, ( handleiding gedownload van internet).

Kan jij mij misschien de bewuste regel doorsturen?

 

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet welk type Dreambox je hebt, maar in het manual van de 7000 b.v. vindt je het onder de paragraaf "Color Format" in het hoofdstuk "A/V settings". Bij mijn weten zijn alle Dreambox manuals redelijk gelijk van opzet, dus het zal waarschijnlijk op dezelfde plaats staan in jouw manual.

 

Afhankelijk van je receiver kun je misschien de Toslink audio output van de Dreambox gebruiken in plaats van de standaard stereo output van de Scart. Dan heb je ook Dolby 5.1 als de zender dat gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
desbetreffende paragraaf heb ik wel gevonden maar geen informatie over hoe en wat....

 

Ik begrijp niet wat er niet duidelijk is, maar wellicht helpt dit:

  • Koop een scart > component kabel. Dat is een kabel met aan de ene kant een scart plug, en aan de ander kant 5 tulp plugjes.
  • Zet de Color setting van de Dreambox op YPbPr (het beeld valt nu waarschijnlijk weg).
  • Sluit de nieuwe kabel aan tussen de Dreambox TV Scart uitgang en een component ingang van de receiver.
  • Sluit een component kabel aan tussen de monitor uitgang van de receiver en de component ingang van je TV.
Nu behoort alles te werken zoals je wilt. Je kunt nog met de audio settings en aansluitingen spelen als je receiver ook een TOS ingang heeft zoals eerder beschreven.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik hier een scart die naar 3 tulp omzet rood groen blauw , het geluid doe ik apart optisch naar de Denon Avr 2105.

Op die manier staan de Dm500s en de TF5510 hier aangesloten.

Vanuit de Avr2105 component "monitor" uitgang gaat er een rood groen blauw component kabel en een tulp kabel naar de tv hier.

De avr geeft alleen component door op die uitgang..zodra ik de DM500s of de Tf5510 op iets anders zet is het beeld gelijk weg.

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Misschien heeft hij er eentje waar ook nog rood en wit voor het geluid bij zit

 

Daar doelde ik inderdaad op. Dit is de simpelste oplossing, maar in mijn antwoord wees ik er al op dat geluidsweergave via TOS ook een mogelijkheid kan zijn.

 

Ik heb de indruk dat de vraagsteller wat onwennig is met deze materie, dus daarom lijkt mij de simpelste oplossing om te beginnen de beste methode om tot succes te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...