Ga naar inhoud


NFS share op de NSLU2 installeren


Liberty1

Aanbevolen berichten

Ik heb een NSLU2 en heb een alternatieve (Unslung-5_5-beta) firmware geinstalleerd en wil nu een NFS share met mijn Dreambox 500S hebben.

Het lukt me om een telnet sessie te maken met de NSLU2 en zonder HDD te hebben gekoppeld kan ik met login: root

passwd:uNSLUng inloggen. Ik begrijp dat ik mijn wachtwoord moet wijzigen maar na een reboot staat het oude wachtwoord weer erin.

 

 

Ik heb ingelogd op telnet en wachtwoord gewijzigd. Telnet sessie beeindigd en met succes ingelogd met het nieuwe wachtwoord maar na reboot zit er weer het oude wachtwoord erin. Dit 2 keer geprobeerd.

Dus ik blijf hangen op deze plaats.

 

 

Imand enig idee waar ik moet zoeken?

 

Trouwens bij /etc/inetd.conf krijg ik de melding te zien: permission denied

Dreambox 800 HD SE met openPli 2.0,

Dreambox 500S (Gemini 4.40), Inverto Single LNB van 0,2 dB, Triax TD88cm schotel, Moteck SG-2100-A, ontvangst van Amos, Sirius, Digiturk, Hotbird, Astra1,2 en 3 etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites


idd hier ook aan de hand gehad heb dit gevolgd maar telkens problemen dat ik niet meer in men web interface kwam of dat de ww niet werd herkent warom

 

1 - als je de hdd verwijderd en je reboot dan is de unslung niet aan de praat want de unslung gedeelte word idd op u hdd gezet ( gedeeltelijk ) neem ik aan

duss als je zonder hdd boot dan herkent die de oude ww en als je boot met hdd dan de ww wat je bij het unslungen hebt gegeven

ik neem aan dat je deze stappen hebt ondernomen

 

 

# /sbin/unsling disk1

 

 

en dan

 

# passwd

Changing password for root

Enter the new password (minimum of 5, maximum of 8 characters)

Please use a combination of upper and lower case letters and numbers.

Enter new password:<nieuw password>

Re-enter new password:<nieuw password><

Password changed.

#

 

 

en nu shrijf je de passw op de hdd zoals je hier ziet kijk maar

 

# cp /etc/passwd /share/hdd/conf/passwd

 

in de file

 

/share/hdd/conf/passwd

 

/share/hdd = uw hardescijf !!

 

daar mee dat de ww niet word herkent als je zonder hdd opstart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een gegeven moment is het mij gelukt een nieuw wachtwoord erin te zetten na de aanwijzingen van jou.

Maar na een reboot kan via de webbrowser de NSLU2 niet meer bereiken en na het aansluiten van de HDD brand ook Ready/status niet wel zonder HDD.

Ethetnet ledje brandt wel.

Telnet kan ik niet activeren omdat ik via internet explorer de NSLU2 niet kan bereiken.

 

Ik wil nu in feite terug naar de originele image maar als ik de Upgrade Utility gebruik dan laat hij niets zien in de device list.

Met de originele installatie kan ik met setup de NSLU2 ook niet meer terug vinden.

 

Hoe krijg ik hem weer werkend? Al van alles geprobeerd ook door de reset langer indrukken terwijl ik de NSLU2 aan zet.

Dreambox 800 HD SE met openPli 2.0,

Dreambox 500S (Gemini 4.40), Inverto Single LNB van 0,2 dB, Triax TD88cm schotel, Moteck SG-2100-A, ontvangst van Amos, Sirius, Digiturk, Hotbird, Astra1,2 en 3 etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

formateer u hdd

en dan dounloud je de originele soft en ga je instaleren met de tool

sercoms.......

en dan geef je die maar weer eens een erase en dan kan je weer door

maar hier unslug en geen problemen

 

voor sercoms... zie bijlage

 

ik wil je wel eens paar links geven maar weet niet als ik dat mag plaatsen hier

want wat ik nu weet heb ik ook maar van anderen gelerd

onze ruko heeft er een forum over gemaakt en daar vind je heel veel info over

hoop dat ik je hier bij heb kunnen helpen

groetjes djin

1225365-Upgrade_207_XP.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maak al gebruik van de Upgrade Utility die je als bijlage erbij had gedaan.

 

Maar er verschijnt geen device in de list. Dus het tooltje ziet de NSLU2 niet meer.Via de webinterface kan ik de NSLU2 niet meer terugvinden.

 

Zou de NSLU2 defekt zijn gegaan?

Dreambox 800 HD SE met openPli 2.0,

Dreambox 500S (Gemini 4.40), Inverto Single LNB van 0,2 dB, Triax TD88cm schotel, Moteck SG-2100-A, ontvangst van Amos, Sirius, Digiturk, Hotbird, Astra1,2 en 3 etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas is het mij niet gelukt om een NFS server op de slak te draaien vanwege andere problemen, zie vorige berichten van mij.

 

Gelukkig is het mij nu wel gelukt om met een tandenstoker en de upgrade utility de originele firmware weer terug te plaatsen zodat ik in ieder geval weer films kan bekijken en opnemen via de Dreambox 500S.

 

Voorlopige stop ik er even mee om een alternatieve firmware op de NSLU2 te plaatsen.

Dreambox 800 HD SE met openPli 2.0,

Dreambox 500S (Gemini 4.40), Inverto Single LNB van 0,2 dB, Triax TD88cm schotel, Moteck SG-2100-A, ontvangst van Amos, Sirius, Digiturk, Hotbird, Astra1,2 en 3 etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
dan doe je toch iets verkeerds


Ja dat denk ik ook maar ik zal binnenkort een nieuwe poging wagen.

Trouwens is het noodzakelijk als ik een nieuwe alternatieve firmware installeer om de harde schijf met de NSLU2 te formatteren?

Dreambox 800 HD SE met openPli 2.0,

Dreambox 500S (Gemini 4.40), Inverto Single LNB van 0,2 dB, Triax TD88cm schotel, Moteck SG-2100-A, ontvangst van Amos, Sirius, Digiturk, Hotbird, Astra1,2 en 3 etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
dan doe je toch iets verkeerds


Ja dat denk ik ook maar ik zal binnenkort een nieuwe poging wagen.

Trouwens is het noodzakelijk als ik een nieuwe alternatieve firmware installeer om de harde schijf met de NSLU2 te formatteren?


hoef niet een hdd te zijn je kan ook een usb stick gebruiken voor de disk 1 en op de disk 2 gebruik je dan de externe hdd
ik heb het op de externe hdd gedaan gewoon

LET WEL ik heb ook problemen gehad om men nslu te bevijligen duss i.p.v http dat ik https moes gebruiken om in mijn web interface te komen en ging niet goed wat ik daar fout deed weet ik ook niet

want wil er op de gbox gaan draain als serevr maar daar heb ik qemu voor nodig en dat wil ook niet lekker loopen krijg permanent foutmeldingen rond men ooren


maar tja het is hobby he :-)

ik hoop dat ik je heb kunnen helpen
groetjes djin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Na een nieuwe poging is het me toch gelukt en met ipkg install nfs-utils heb ik dit pakket erop staan. Moet deze nu alleen nog configureren maar dat is mij nog niet helemaal duidelijk.

Dreambox 800 HD SE met openPli 2.0,

Dreambox 500S (Gemini 4.40), Inverto Single LNB van 0,2 dB, Triax TD88cm schotel, Moteck SG-2100-A, ontvangst van Amos, Sirius, Digiturk, Hotbird, Astra1,2 en 3 etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de informatie, ik zal het na de vakantie eens doornemen en kijken of het dan lukt en laat het dan weten in dit forum.

 

Groeten

 

Ron

Dreambox 800 HD SE met openPli 2.0,

Dreambox 500S (Gemini 4.40), Inverto Single LNB van 0,2 dB, Triax TD88cm schotel, Moteck SG-2100-A, ontvangst van Amos, Sirius, Digiturk, Hotbird, Astra1,2 en 3 etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...