Ga naar inhoud


[TF4000PVR] geen opname's na stroomuitval


TangoBravo

Aanbevolen berichten

Na terugkomst van vakantie blijkt dat geen enkele van de geprogrammeerde opname's is uitgevoerd.

 

Even verderop in de straat wordt gebouwd, en uiteraard zijn ze de dag na ons vertrek daarbij door de stroomleidingen heen gegaan... Gevolg was stroomuitval voor de hele straat, wat ruim een half uur geduurd heeft.

 

Na een stroomuitval staat de klok van de satelietontvanger echter op de startdatum, en komt hij helemaal niet meer aan een geprogrammeerde opname toe. Dus de satelietontvanger wordt niet meer aangezet. En de programma's worden niet opgenomen.

 

De enige oplossing lijkt te zijn de ontvanger niet op stand-by te zetten, maar continue aan, waar ik in verband met het stroomverbruik en de warmteontwikkeling echter geen voorstander van ben. Na een stroomuitval komt hij dan echter wel weer 'aan' te staan, en zet zijn klok weer op de juiste tijd.

 

Zijn er nog andere, betere oplossingen?

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb hetzelfde gehad in de vakantie. Op maandag de stroom uit, en dus geen opnames (vlees in de vriezer werd er ook niet beter op).

 

Je zou een opname kunnen schedulen, elke dag om 0:01 of zo, gedurende 5 minuten (kleiner kannie). Weet alleen niet of dat ook in het verleden gaat werken (want de tuner zal de datum ook wel op genesis hebben staan).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik voor mijn ISDN en alarmcentrale een UPS of APC, hoe heet zo'n ding ook alweer...

 

Bij stroomuitval wordt daardoor beide centrales voorzien van spanning. En omdat het geen grote stroomvreters zijn, kan de onderbreking wat langer duren voordat de unit de geest geeft.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik heb hetzelfde gehad in de vakantie. Op maandag de stroom uit, en dus geen opnames (vlees in de vriezer werd er ook niet beter op).

Je zou een opname kunnen schedulen, elke dag om 0:01 of zo, gedurende 5 minuten (kleiner kannie). Weet alleen niet of dat ook in het verleden gaat werken (want de tuner zal de datum ook wel op genesis hebben staan).


Dat met dat vlees hebben onze buren jaren geleden ook eens gehad... Ik weet nog hoe het ruikt, en leef met je mee...

Die truc met elke dag een opname van 5 minuten heb ik in het verleden al eens toegepast, kwam na drie weken thuis en moest dus een heleboel kleine stukjes wissen... Maar toen zag ik dat de Topfield in zijn reserveringen daarvoor automatisch wel een dag en datum invult. Dus als de opname van donderdag 14 september om 0:01 gemaakt is, maakt hij automatisch een nieuwe reservering voor vrijdag 15 september 0:01 uur. En je hebt helemaal gelijk, omdat na een stroomuitval de tuner gewoon op zijn allervroegste datum komt te staan, wacht hij daarna dus gewoon een paar jaar totdat het volgens hem eindelijk 15 september 2006 is... en meestal ben ik weer eerder thuis van vakantie...

Vervolgens heb ik het volgende geprobeerd: De tuner afkoppelen van de LNB. Stroom een paar minuten uitschakelen. Stroom weer inschakelen. Tuner staat op vroegste datum, en kan de tijd niet op de juiste tijd setten (heeft simpelweg geen contact met de sateliet). Dan een opname programmeren, immers, die kun je nu op die vroege datum invoeren. Daarna LNB weer aangesloten, vervolgens komt de tijd weer op de juiste tijd te staan, en floep, de getructe reservering is verdwenen want de Topfield heeft ontdekt dat deze datum reeds gepasseerd is en de reservering dus wat hem betreft ook weggegooid kan worden...

Frappant is dat mijn DVD recorder, en mijn oude videorecorder wel de juiste tijd en datum hebben gehouden, die hebben kennelijk wel een oplossing gevonden om de stroomonderbreking probleemloos te 'overleven'.


@ Beobuddy,

Ik denk dat je gelijk hebt, en dat zo'n UPS de enige oplossing is, ik heb er een bij mijn computer en die wordt tijdens mijn vakantie toch niet gebruikt, goed idee.

T B
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Hoe zit het eigenlijk bij de 5010?
Hier is knoeien met de datum onmogelijk.

Groetjes


Bij de 4000 kun je dus ook niet 'knoeien' met de datum. Hoe het gaat bij stroomuitval kun je gewoon even uittesten, ontvanger uit zetten, stekker er 5 minuten uit halen, en weer instoppen, en dan zien wat voor tijd er op de display komt te staan. Als dat niet de juiste tijd is dan heb je grote kans dat ook de datum van slag is, en dus de gereserveerde opname's niet gemaakt worden. Zet je de ontvanger even aan dan moet binnen een minuut de tijd weer goed worden gezet.

T B
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Je kan ophalen EPG misbruiken om'm effe aan te krijgen.


Dat lukt hier niet hoor.
Een timerinstelling maken is niet mogelijk naar de begindatum van 1/1/04.
En als ge eerst handmatig de datum naar 1/1/04 zet, dan is de timerinstelling na veranderen naar de huidige datum verzet naar de dag nadien, dus weer niks.

Er is een Tap (PowerRestoreTap) met aangepaste Firmware, maar die is niet voor ons 5010 model, werkt wel volgens de auteur voor de 5000.
Toch geprobeerd deze FW erop te zetten en ging dus niet, wel spijtig.
Want dat lost het datum probleem bij stroomuitval op.

Groetjes
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
Je kan ophalen EPG misbruiken om'm effe aan te krijgen.


Dat lukt hier niet hoor.

Het was maar een idee, volgens mij is die setting alleen op een tijd/dag te zetten en zit er geen datum bij, dus springt de TF altijd aan.

Heb net effe gekeken en er zit alleen een wakeup tijd in dus dit moet werken.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was maar een idee, volgens mij is die setting alleen op een tijd/dag te zetten en zit er geen datum bij, dus springt de TF altijd aan.

 

Heb net effe gekeken en er zit alleen een wakeup tijd in dus dit moet werken.

 

Met welke Tap?

Of doe je het anders?

Leg het even uit aub?

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ergens onder system settings, time, kan het effe niet precies zien nu. Maar je geeft er een wakeup/sleep tijd op met een satelliet.


En dat lukt dus ook niet... tenminste niet bij mijn TF4000PVR

Het is vrij simpel te testen. Eerst heb ik in timerinstellingen EPG aangezet, toen de 4000 van stroom gehaald, en de volgende ochtend gekeken wat er gebeurt was. Niets. Maar in hetzelfde menu als de EPG instellingen stond de Wekinstelling. Die op 0:10 gezet, en een uitschakeltijd om 0:30, TF uitgezet, van stroom gehaald, weer aangezet, en gewacht... en gewacht... niets...

Kennelijk wordt (verborgen voor de gebruiker) niet alleen de tijd, maar toch ook weer de datum gebruikt het volgende schakelmoment in de Topfield vast te zetten.

Dus zowel EPG en de wekker lukken helaas niet (maar ik moet toegeven dat ik zelf niet zo slim was geweest om op dat idee te komen).

T B
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...