Ga naar inhoud


+5vsb lijn stuk ?


jakob2002

Aanbevolen berichten

Ik heb een zalman 400 watt voeding in m'n pc zitten , altijd goed gedraait en geen problemen verder.

Ik haal m'n spanning vaak van de computer af en als ik hem nodig heb zet ik hem onder spanning.

 

Dus vanmiddag hetzelfde als anders maar hij sprong niet aan, dus ik de zijpaneel eraf halen en zag het groene ledje flauw branden , ik dacht shit mobo stuk. (gisteren sloot de computer gewoon af)

 

maar na een beetje meten kwam ik erachter dat de paarse draad onbelast 4.85 volt was en zakte naar beneden als hij op het mobo was.

 

ik dacht ff de powergood aan de massa en ja hoor hij deed het , maar niet toen hij in het mobo zat.

dus ik een lichte voeding pakken zonder de 12volt cpu connector en de zalman op een coolermaster power kabeltje en allebeide starten , en ja hoor post.

 

Dus ikke vanmidag naar de winkel en heb een coolermaster realpower 450 erin gezet en hij doet het weer perfect, maar hoe kan die 5volt standby lijn nou stukgaan ???

 

 

 

config staat hieronder

vu+duo2-vti6.0|vu+ultimo-openpli3.0
dvb nexus-s(2.1)+skystar2+hdr4000 pckaart progdvb S2emu

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je zou de boel eens los kunnen halen en eens even kijken.

 

Khad hier ook eens zo'n voeding, en de elco's waren bol gaan staan. Na vervangen was het probleem weer opgelost.

 

Probleem bij deze voeding was dat de spanning te laag was, wat door de BIOS werd gedetecteerd.

 

Eens kijken wat er nog meer voor tips komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet zoéén die ik nodig ben is zo goedkoop.

 

Ik heb er nu een coolermaster inzitten van 450 watt ong 100 , nou ja hier tenminste, ik moest toch weer 1 hebben.

 

elco's zijn geen probleem , ik zit toch op een electronica afdeling.

vu+duo2-vti6.0|vu+ultimo-openpli3.0
dvb nexus-s(2.1)+skystar2+hdr4000 pckaart progdvb S2emu

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...