Ga naar inhoud


@Home problemen / Windows messenger doet het, Live messenger niet.


Gast maze

Aanbevolen berichten

Ik hebben hier problemen met @Home.

Bepaalde programma's/websites werken namelijk niet meer goed.

Ik vermoed dat het probleem bij beveiligde verbindingen optreed.

Https werkt namelijk vaak niet goed, smtp met ssl werkt niet goed, en live messenger werkt niet.

Windows messenger daarentegen wel.

Weet iemand daarom wat precies het verschil is met live messenger en windows messenger wat poorten betreft? Inloggen lukt al niet.

 

@Home blijft namelijk ontkennen dat het probleem bij hen ligt, en ik kan niet precies traceren waar het fout gaat.

 

We hebben hier meerdere pc's waarvan we er meerdere al direct op de modem hebben aangesloten zonder resultaat. Ik heb al een laptop geprobeerd via een andere internetverbinding en daar werkt het allemaal wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


laat het modem eens een uurtje of 2 van de stroom. met een beetje "mazzel" krijg je een nieuw IP-adres en vaak dan ook weer gewijzigde gateway, nameservers e.d

wellicht dat het dan wel werkt.

 

oja, het ligt nooit aan @Home, het is zinloos daarover in discussie te gaan met een "help"deskmedewerker.

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Firewall kan het niet zijn.

Het werkt namelijk wel via een andere isp, en de laptop is direct op de @home modem aangesloten geweest(hostname aangepast en verder wel gewoon internet)

Ik vermoed dat er iets fout gaat op poort 443 (ssl).

Windows Messenger schijnt namelijk het SIMPLE protocol te gebruiken en live messenger het MSNP protocol.

MSNP probeert via https verbinding te maken geloof ik als er geen poorten geforward zijn.

Stroom is al een hele tijd van de modem geweest, maar zal het morgen nog een keer proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm, ligt niet aan ssl en ook niet aan poort 443.

Modem van het stroom heeft ook niet geholpen.

 

Even een beetje packets gesnift, en ben tot de conclusie gekomen dat er als het fout gaat erg veel dub acks over de lijn gaan.

Zit dus denk ik toch niets anders dan voor de zoveelste keer bij @home aan te kloppen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok vandaag weer gebeld.

Ze hebben schijnbaar deze week iets veranderd in hun netwerk waardoor bepaalde types motorola modems problemen hebben met de upload, en het is inmiddels een erkent probleem.

Ze zijn er schijnbaar nog "mee bezig", dus dat wordt wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ok vandaag weer gebeld.
Ze hebben schijnbaar deze week iets veranderd in hun netwerk waardoor bepaalde types motorola modems problemen hebben met de upload, en het is inmiddels een erkent probleem.
Ze zijn er schijnbaar nog "mee bezig", dus dat wordt wachten.


Tijdelijke oplossing:

Code:
http://www.speedguide.net/downloads.phpSG TCP Optimizer downen.1) Programma starten2) Onderaan ding op custom zetten3) MTU discovery no4) rechtsmidden MTU op 1460 (of lager, als het nog niet werkt)5) Apply Changes


Zie ook: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1162722
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moest vrijdag tijdens een helpdesk gesprek van de medewerkster naar speedtest.nl gaan en mijn upload snelheid testen.

Hij kon de test niet eens afronden, want de upload kwam helemaal niet over.

Dat de upload misschien wat minder is kan ik wel mee leven. Ik ben toch bang dat ik daar toch zelf niets aan kan veranderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...