Ga naar inhoud

[DM7000 ea] Webstream2db Plugin voor Uitzending gemist e.a. internetstreams

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Citaat:
Er is gebleken dat de versienummering van VLC problemen kan geven bij sommige versies van Windows. Om een andere versie te proberen:
- verwijder de map c:/phpdev/vlc
- plaats de bestanden uit deze link in de map c:/phpdev/vlc

Probeer vervolgens eens:
http://localhost/startvlc.php?url=http:/...2&port=6789

Als VLC start is de pc goed geconfigureerd en zal het vanaf de dreambox ook werken.

Bedankt aux99. De VLC 090 en de afspeellijst starten goed op. Ook komt er data binnen van de gekozen stream. Echter de stream komt niet in de dream aan. Via het menu "toon/berichten" zag ik allerlei fout meldingen "packet lost". Ik heb toen stop play gedaan, en toen rolde er nog meer info uit. Misschien kun je er iets mee? (zie bijlage)

1233485-VLCfoutmeldingen.txt

DM 8000 + Dm7000s Funke 99 Cm met 13.0,19.2,23.5,28.2 LNB twins vast en draaibaar met stab HH120

• Reacties 234
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:
Citaat:
Citaat:
Er is gebleken dat de versienummering van VLC problemen kan geven bij sommige versies van Windows. Om een andere versie te proberen:
- verwijder de map c:/phpdev/vlc
- plaats de bestanden uit deze link in de map c:/phpdev/vlc

Probeer vervolgens eens:
http://localhost/startvlc.php?url=http:/...2&port=6789

Als VLC start is de pc goed geconfigureerd en zal het vanaf de dreambox ook werken.

Bedankt aux99. De VLC 090 en de afspeellijst starten goed op. Ook komt er data binnen van de gekozen stream. Echter de stream komt niet in de dream aan. Via het menu "toon/berichten" zag ik allerlei fout meldingen "packet lost". Ik heb toen stop play gedaan, en toen rolde er nog meer info uit. Misschien kun je er iets mee? (zie bijlage)

Het klopt dat in de messages dit soort meldingen komen:
access_mms warning: detected packet lost (121500555 != 121500554)

Als VLC via de genoemde http://localhost.... start, lijkt dit niet het probleem te zijn. gebruik voor de zekerheid een stream van uitzending gemist, ik heb gemerkt dat die het meest stabiel zijn.

Als je een stream selecteert, wordt dan VLC ook gestart? als dat niet het geval is, is je movieplayer.xml nog niet juist geconfigureerd.
Wordt VLC keurig gestart zodra je een stream hebt gekozen, dan accepteert je dreambox de gegevens (nog) niet.. het kan overigens tot 1 minuut duren voordat er daadwerkelijk beeld komt. dus heb ook een beetje geduld.

Tenslotte als VLC wordt gestart nadat je de stream hebt gestart, kan ik me voorstellen dat Wget nog niet op je pc staat. (zoek naar wget.exe)
Geplaatst:

Inmiddels heb ik op andere linken af en toe wel een stream. Het geluid is soms niet synchroon. Hetgeen misschien duid op een trage verbinding met de dream. Ik ga binnenkort over op de experiabox met nieuwe kabels. Misschien gaat het dan beter. Ik wacht wel even af.

Dank voor de hulp, en de prachtige plugin.

Henniek......

DM 8000 + Dm7000s Funke 99 Cm met 13.0,19.2,23.5,28.2 LNB twins vast en draaibaar met stab HH120

Geplaatst:

Werkt op gemini (DM7020) ook met wat aanpassingen in startvlc.php. Voor Gemini moet voor webpagina's standaard altijd gebruikersnaam/wachtwoord meegestuurd worden die moeten aan WGET meegegeven worden.

"wget.exe --user=root --password=dreambox -O - http:....."

Ook de VLC parameters heb ik aangepast... Ik had de indruk dat de port niet door kwam met de parameters zodat ik de port. Hardcoded er in heb gezet "url=:9090/dboxstream". Weet niet zeker of dit nodig is.

Hiermee heeft het gewerkt, maar het is niet erg stabiel.

Verder voor een betere audio/beeld synchronisatie geef ik altijd een "audio-sync" parameter mee aan VLC.

Het geheel werkt voor een aantal webstreams. Dezelfde streams die ik al een paar maanden vanuit een Firefox richting de Dreambox stuur. Het mechanisme daarvan is het zelfde, alleen start vanaf de PC. Wel handig als je iets specifieker zoekt dan uit de standaard lijst. (zie Gelukt om uitzendinggemist.nl via DB af te spelen )

Echter zelfde problemen zie ik bij beide. Talpa en BigBrother werken niet omdat VLC dit bij mij niet goed wil transcoden.

Verder neemt VLC zoveel resources in beslag dat mijn hele windowspc ongeveer vastloopt.

Geplaatst:

Heb je nog andere versies van VLC geprobeerd? Ik heb gehoord dat recente Nightly (nightlies.videolan.org/build/win32) soms betere resultaten geven. Zelf heb ik gemerkt dat sommige versies niet eens werken, dus het is dan even zoeken naar een geschikte versie...

Citaat:
Werkt op gemini (DM7020) ook met wat aanpassingen in startvlc.php. Voor Gemini moet voor webpagina's standaard altijd gebruikersnaam/wachtwoord meegestuurd worden die moeten aan WGET meegegeven worden.

"wget.exe --user=root --password=dreambox -O - http:....."

Ook de VLC parameters heb ik aangepast... Ik had de indruk dat de port niet door kwam met de parameters zodat ik de port. Hardcoded er in heb gezet "url=:9090/dboxstream". Weet niet zeker of dit nodig is.

Hiermee heeft het gewerkt, maar het is niet erg stabiel.

Verder voor een betere audio/beeld synchronisatie geef ik altijd een "audio-sync" parameter mee aan VLC.

Het geheel werkt voor een aantal webstreams. Dezelfde streams die ik al een paar maanden vanuit een Firefox richting de Dreambox stuur. Het mechanisme daarvan is het zelfde, alleen start vanaf de PC. Wel handig als je iets specifieker zoekt dan uit de standaard lijst. (zie Gelukt om uitzendinggemist.nl via DB af te spelen )

Echter zelfde problemen zie ik bij beide. Talpa en BigBrother werken niet omdat VLC dit bij mij niet goed wil transcoden.

Verder neemt VLC zoveel resources in beslag dat mijn hele windowspc ongeveer vastloopt.

Geplaatst:

Ook bij mij loopt hij inmiddels

Ik had hier ook het probleem dat vlc op de pc starte maar verder gebeurde er niks.

Het probleem zat hem in mijn geval in de vlc op de pc.

Die heb ik er af gegooit en vlc 0.9.0 er opnieuw neergezet.

Net hebben we ff een half uurtje naar kinderen geen bezwaar gekeken van vorige week.

geluid bleef prima gelijk lopen alleen bij snelle beelden kregen we blokken in beeld.

verder prima om te doen.

edje

p.s. ik draai met pli flubber

p.s.2 Is er iemand die de cams van big brother draaiend heeft hiermee ?

Vu+ Solo2
Dreambox 800s

Geplaatst:

ik ben bezig om voor mezelf dus een aangepast lijstje te maken.

nu wil ik verschillende mapjes maken.

Dus dat je eerst een keuze kan maken uit bijvoorbeeld :

medische

nogwat

en iets anders.

ik probeerde dat met

<feeds name="medisch">

<feed>

dan de feed

</feed>

</feeds>

<feeds name="anders">

.......

maar dan krijg ik parse error

iemand een idee om dat goed te doen?

Uiteraard wil ik mijn lijstje als het gaat werken ook hierbij posten

edje

Vu+ Solo2
Dreambox 800s

Geplaatst:

Dat gaat helaas niet lukken.. het staat al wel op de verbeterlijst, want uiteindelijk wil je een hierarchisch systeem, waarbij je mappen en feeds door elkaar kunt gebruiken... dus dat je eerst voor Nederlands kiest, vervolgens Uitzending gemist, vervolgens voor Nova en dan de lijst van de afgelopen 365 afleveringen...

Maar ik wacht nog op een entousiasteling die een uitzending-gemist-script kan maken die een juiste XML file genereert voor al die programma's/uitzendingen...

Citaat:
ik ben bezig om voor mezelf dus een aangepast lijstje te maken.

nu wil ik verschillende mapjes maken.

Dus dat je eerst een keuze kan maken uit bijvoorbeeld :

medische

nogwat

en iets anders.

ik probeerde dat met

<feeds name="medisch">

<feed>

dan de feed

</feed>

</feeds>

<feeds name="anders">

.......

maar dan krijg ik parse error

iemand een idee om dat goed te doen?

Uiteraard wil ik mijn lijstje als het gaat werken ook hierbij posten

edje

Geplaatst:

Complimenten voor de maker(s). Met veel aandacht lees ik dit onderwerp en probeer het te begrijpen. Je streamt dus via een pc (vlc) de uitzending naar je dreambox. Wat ik me afvroeg is kun je ook rechtstreeks vanaf je Dreambox de uitzendingen binnenhalen? Dus zonder tussenkomst van een PC. Mijn Dreambox heeft een rechtstreekse verbinding met internet.

DM7000/Gemini 3.10

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen