Ga naar inhoud


Speedtouch 546, heeft iemand oude firmware versies?


jedeje

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb onlangs gebruik gemaakt van een aanbod van m'n provider om kostenloos te upgraden van adsl2 naar adsl2+. Hiervoor moest wel m'n modem van de nieuwste software worden voorzien (v.6.1.0.5).

 

Helaas was de upgrade een flop, geen snelheidswinst, wel een bijzonder onstabiele verbinding. Na veel gebel en gemail met provider en kpn helpdesk besloten te downgraden terug naar adsl2.

 

En nu komt het, m'n lijntje is bijna 2mb downstream trager dan voorheen en de lijn is ook niet zo stabiel als voorheen (wel veel stabieler als met adsl2+).

 

Volgens kpn is m'n lijntje weer zoals hij was. M'n provider suggereert de firmware van het modem weer te downgraden, helaas zijn oudere versies niet beschikbaar voor download (tenzij je een dealer bent).

 

Heeft iemand nog een oudere firmware versie voor de 546 die hij/zij aan mij kan mailen?

 

Grtz

JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben nog moed aan het verzamelen, als het mislukt en we daardoor zonder internet/email zitten totdat ik een ander modem heb, dan is men hier niet blij (met mij).

 

Grtz

JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas is de lijn nog net zo instabiel als met de 6.x firmware.

 

Waarschijnlijk heb ik een 4.x firmware nodig, omdat daarin de adsl2+ support ontbreekt (mijn initieele upgrade was van 4.x naar 6.x).

 

Grtz

JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer dit eens..

 

Je kunt namelijk zelf instellen voor welke ADSL Type je je modem wilt gebruiken..

 

 

Open telnet sessie met het modem 10.0.0.138

 

login als Administrator, password is niks..

 

typ achter elkaar..

 

adsl config opermode multimode enter..

 

saveall enter..

 

Sluit telnet sessie..

 

 

 

 

dsl2+ ..

adsl config opermode multi_adsl2plus

 

dsl2..

adsl config opermode multi_adsl2

 

dsl1..

adsl config opermode multi_mode

 

Huidige instellingen opvragen..

adsl info

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi rickring,

 

Dat heb ik allemaal direct na de (mislukte) upgrade al met de KPN techneut doorlopen.

 

Het stabielst is de verbinding in mode multimode, maar dan lever ik wel bijna 2mb downstream in t.o.v. de situatie voor de upgrade.

 

Grtz

JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, ik zal eerst een factory reset doen.

 

Ik had voor de upgrade stabiel 9543/1011 en na de mislukte upgrade en weer downgrade onstabiel 7707/1017.

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...