Ga naar inhoud


TVHome met DBox1 met DVB2000 & Amon 5.4


Gast

Aanbevolen berichten

Hoi!

 

ik heb vandaag heel wat uurtjes verbracht om tvhome op mijn DBox1 Kabel te krijgen.

Ik heb een abbo op TVHome, en heb prima beeld via de standaard Samsung TVHome ontvanger. Nu heb ik de DBox1 met DVB2000 en Amon 5.4 over kunnen nemen van een vriend van mij. Ik wou deze dan vervolgens aan mijn zus geven als hij werkt met TVHome. Dan hoeft zij niet zo'n duure Samsung te kopen.

 

Maar goed. Ik krijg dus steeds geen beeld. Ik voeg steeds de frequentie in en de QAM, en symbolrate, maar als ik dan vervolgens op search klik krijg ik "no signal". Ik zou eigenlijk ook de Network ID ergens in moeten voegen alleen kan ik nergens vinden waar ik dat kan doen.

 

Of moet ik het helemaal anders aanpakken?

 

Ik hoop dat iemand een beetje kan helpen.

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat zal lastige worden. Network ID hoef je sowieso nergen in te vullen, is niet erg nodig. Er moet op de dbox wel een goede card reader emulator zitten. Zoek eens wat rond voor images voor op de dbox1, maar als ik het zo hoor, kun je wellicht beter naar een 2e hands samsung (of nokia) zoeken, wat het word waarschijnlijk ook nog lastig om het draaiende te houden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bespaar je de moeite en tijd die je in die decoder stopt, gaat niet werken.

de dbox1 heeft een probleem met het coderen van het mpeg signaal. probeer maar een een vrije zender,dan zie je dat het beeld niet vloeiend loopt, net of je te weining signaal hebt, al is dit niet zo. zenders zoek je handmatig b.v. 3690 ferq. en 6875 modulatie of 68750 weet dit niet helemaal zeker meer.

ik zal ook eens opscheppen:

humax5400, humax5400Z,philips 6072, 2x nokia dbox2 kabel, 1x nokia 9500 sat,

sagem dbox2 kabel, samsung 9401r kabel en een lege bankrekening

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...