Gast Geplaatst: 26 september 2006 Geplaatst: 26 september 2006 Heb van de week een abo genomen op Viasat Nordic. (Woon in Zweden+NL) Hoe krijg ik deze kaart werkend in mijn Dreambox? Welke cams etc. Viasat heeft tevens - "gratis" - een ontvanger (Thomson DSI 4200) meegestuurd, maar heb niet voor niets een dreambox, wil tevens o.a. CD-NL kunnen zien.. Ter activering schrijven ze - in de ALV - dat de kaart geactiveerd moet worden met de ontvanger aan een telefoonlijn ter verificatie van de locatie. (via tel.nr.) Das allemaal prima, maar als die eenmaal geactiveerd is in de viasat ontvanger, is de kaart dan nog wel bruikbaar in de dreambox?!? Alle info is welkom.. /SJ
Gast Geplaatst: 26 september 2006 Geplaatst: 26 september 2006 Dat klinkt een beetje als de manier waarop SKY UK (ook NDS) te werk gaat. Eerste stap: die ALV nog een keer lezen. SKY heeft er ook standaard een handje van om je zo'n gratis box aan te smeren, waarna vervolgens in de kleine lettertjes staat dat die box minimaal 12 maanden aan de telefoon lijn moet hangen. Om de paar weken (of sneller) komt er een signaal mee waarmee de box een seintje krijgt om ET te gaan spelen: hij belt zelf naar SKY. Mislukt dat 2 keer, dan wordt de kaart geblokkeerd. Een NDS kaart doet het (na activatie) overigens prima in een dreambox. Ik heb zowel met NewCS als met CCcam geen problemen. CU, WanWizard
Gast Geplaatst: 26 september 2006 Geplaatst: 26 september 2006 De kaart te activeren in de dreambox of in de originele ontvanger? Ik ken eigenlijk alleen mensen hier die er geen telefoonlijn in hebben.. dus constant hoeft het iig niet.. Of het met de activatie wel moet weet ik niet. Viasat komt overal "gratis" thuis de box installen.. Weet dus niet of de monteurs standaard een telefoonverlengkabel in de koffert hebben...
Littlesat Geplaatst: 26 september 2006 Geplaatst: 26 september 2006 Met g#b#o#x 224 of 225 moet dat geen enkel probleem zijn ;-) Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Gast Geplaatst: 26 september 2006 Geplaatst: 26 september 2006 G^B%O&X..... Heb een beetje zitten spelen met die k*e*y%s die overal op het net staan, daar werkt - bij mij - 80% niet van, en als het werkt is het maar voor even. En ook nog voor kanalen die ik niet interessant vindt.. G^B%O*X heb ik niet aan de praat kunnen krijgen, dus daar kan ik niet over meepraten... (Gemini 1.8) Heb gewoon geen tijd (en zin) om avond aan avond het net af te struinen voor "k*e*y%s" en ze te proberen.. En dan wordt een kanaal geblocked zeker als mijn vriendin net een bepaalde grote happening wil zien,.. Daar heb ik al helemaal geen zin in.. ;-) (>>Afgezien van het feit dat het allemaal illegaal is natuurlijk!!! ;-)
Gast Geplaatst: 26 september 2006 Geplaatst: 26 september 2006 @WanWizard: Met CD-NL abo hetzelfde recept? /SJ
Gast Geplaatst: 26 september 2006 Geplaatst: 26 september 2006 Dit gaat over een 7025 zie ik nu. Daar heb ik geen ervaring mee, maar er zijn er zat die daar een CD-NL kaartje in hebben, dus het lijkt me dat dat wel werkt. ff zoeken hier, er zijn recent een aantal discussies hier over dit onderwerp geweest. CU, WanWizard
Jean-Claude Geplaatst: 27 september 2006 Geplaatst: 27 september 2006 als het aktiverings-systeem hetzelfde is als SKY UK dan zal aktivering niet lukken in de dreambox, dit moet wel degelijk via de meegeleverde digibox, en in de UK lukt dit enkel indien die verbonden is met het telefoonnet. Op basis van het "bellende" nummer wordt de regio-codering van de smartcard gezet, en bij de aktivering wordt een update-code berekend op basis van het nummer van de smartcard en het nummer van de digibox : vanaf nu is die kaart "gekoppeld" aan die digibox. eenmaal geaktiveerd kan de kaart in de dreambox gebruikt worden, dit werkt goed met newcamd 6/betad of natuurlijk CCcam/géén cardreader. Je zult eens moeten nakijken welke emu's beschikbaar zijn op de 7025. dat van die terugbelpraktijken wordt (dacht ik) enkel gebruikt indien je meerdere kaarten op hetzelfde adres hebt, SKY laat die digoboxen dan regelmatig terugbellen om zeker te zijn dat die kaarten wel degelijk allemaal op hetzelfde telefoonnummer staan. Zolang je maar één kaart hebt, en je betaalt netjes je abonnement, is er voor SKY geen reden om je kaart af te sluiten, en kan je gewoon je kaart via de dreambox gebruiken. Ik neem aan dat Viasat dezelfde redenering zal toepassen. DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
Gast Geplaatst: 27 september 2006 Geplaatst: 27 september 2006 Citaat: Zolang je maar één kaart hebt, en je betaalt netjes je abonnement, is er voor SKY geen reden om je kaart af te sluiten, en kan je gewoon je kaart via de dreambox gebruiken. Ik neem aan dat Viasat dezelfde redenering zal toepassen. Bijna goed. Als je een abo afsluit inclusief gratis digibox dan moet de box de eerste twaalf maanden aan de telefoon hangen. Ook bij één kaart. Als je een kaart-only abo hebt, of de box tegen de volle mep hebt gekocht, dan is dat niet van toepassing. Ook bij een gesubsidieerde box mag deze na die twaalf maanden van de telefoonlijn af. Citaat: Op basis van het "bellende" nummer wordt de regio-codering van de smartcard gezet, en bij de aktivering wordt een update-code berekend op basis van het nummer van de smartcard en het nummer van de digibox : vanaf nu is die kaart "gekoppeld" aan die digibox. Klopt in principe. Ik heb mijn kaart echter gewoon hier (dus niet in de UK) geactiveerd. Daar zijn drie dingen voor nodig: een analoge lijn waarop je caller-id kunt uitzetten, een alternatieve telefoon provider waarmee je naar engelse 0845 nummers kun bellen, en die jou telefoontje bij gebrek aan caller-id met een lokaal id het net op gooit (bij mijn provider een 0208 nummer, dus Londen). Die regio koppeling is overigens iets softwarematigs in die digibox. Met een dreambox kun je zonder meer al die regio's ontvangen. CU, WanWizard
Gast Geplaatst: 27 september 2006 Geplaatst: 27 september 2006 Nu zal het "constant-aan-de-telefoon-lijn" verhaal niet opgaan voor Viasat Nordic schat ik zo in, want een paar bekenden van mij hebben hier een duo-kaart thuis en hebben er naar eigen zeggen nooit een telefoonlijn in gehad. Ik vermoed dat evt. dat misschien alleen de monteur in het begin gedaan zou kunnen hebben,.. Voor Sky users misschien een idee om eens met Sky(pe) aan de slag te gaan, kun je zo een engels nummer aanvragen ;-) Daar zal dan wel eerst het nodige gepruts aan vooraf gaan.... Maar goed activeren in de Thomson box vindt ik prima, zolang de kaart maar niet verstoort wordt voor gebruik in de Dreambox later..?!?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen