Ga naar inhoud


Vaag probleem met stab HH120 + dreambox


T_I

Aanbevolen berichten

Ok, vanuit het dreambox deel werd ik hierheen doorverwezen, dus wie weet.

 

Op dit moment ben ik weer alle zenders aan het zoeken, nadat de dreambox bedacht had dat ie de stab niet wilde aansturen, maar laat ik bij het begin beginnen.

 

Setup:

Dreambox 7000S

stab HH120 rotor

pli flubber (2e) image

 

Motor instelling:

gotoxx aan

power consumption gebruiken, 10 mA (bij een hogere waarde is ie meteen klaar met draaien, zelfs al bij 11)

 

Met deze setup heb ik dat ik een tijdje goed kan kijken, totdat ie bij de startup ineens vind dat ie naar 19.2 moet draaien (terwijl ik 'm er op heb uit gezet). Dat doet ie een tijdje, waarna de rotor op een gegeven moment, na sirius et hebben gekeken, niet meer terug wil naar de astra. Elke andere sat geen probleem, maar de astra staat nu op 5E volgens de rotor. Dit wordt redelijk kort hierop gevolgd door ook niet meer op handmatig bedienen reageert.

 

Om dit op te lossen moet ik dan de factory reset uitvoeren, beginnen met zoeken op een sat anders dan astra 1/2 of sirius. Daarna heb ik ineens weer controle over de rotor en doet ie het weer prima.

 

Helaas gaat het daarna (na een weekje of 2) weer fout en kan het hele circus opnieuw beginnen.

 

Doe ik teveel en is de rotor op een andere manier weer onder controle te krijgen of is dit het begin van het einde. (of is het op te lossen, dat zou helemaal perfect zijn)

Jan Huijsmans

VU+ Solo2 + 2 TB netwerk storage, Palm SG-2100A (73E - 58W), Triax 78cm schotel + MTI AP82-XT2N

Link naar reactie
Delen op andere sites


Roep niet te snel dat de motor stuk is, heb ik ook gedaan en uiteindelijk bleek het de LNB en de kabel te zijn, dus kijk echt alles na, doe de LNB eens los en kijk of hij nog draait zoals het hoort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi

 

Die power consumption gebruikt hij enkel om te controleren wanneer de rotor stopt met draaien. Dit heeft geen enkele invloed op het draaien van de rotor.

 

Vaak geeft hij al de melding "motor draaid...." om dan meteen de melding te geven "zender niet gevonden"

De motor is dan nog gewoon aan het draaien.

 

Als je problemen hebt zoals jij ze aangeeft,zou ik gewoon eens opnieuw flashen, desnoods eerst eens een erease image plaatsen.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik ben het met Phantom eens, check echt je kabels goed.

Mijn Moteck had ik ook al bijna retour leverancier gestuurd, maar hij smeekte me bijna om nog eenmaal de connectors opnieuw na te lopen.

En dat was bij mij inderdaad de fout.

 

Ik heb dan een Moteck, maar mijn power consumption zet ik altijd op 70.

Weet eigenlijk niet meer waarom, heb ik hier eens gelezen vroeger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...