Ga naar inhoud


USB Stick onleesbaar


mapi

Aanbevolen berichten

Ik heb een USB stick gekocht van 1 Gig. thuis aangekomen wil ik hem gaan gebruiken. XP ziet de nieuwe stick en herkent hem , prima dus.

Echter formateren is niet mogelijk Bij verder bekijken geeft XP aan dat deze onleesbaar is met een capaciteit van 0 MB.

Gebruik ik Fdisk bij de opstartschijf dan ziet hij wel dat de schijf er is maar nu weet hij zelfs dat deze 1 gig groot is.

Echter kan ik niet kiezen voor deze schijf om er evt een partitie op aan te maken.

 

Ik heb op een oude PC Linux geinstalleerd en daar zegt hij dat de schijf not mounted is...

Bestaat er een progje om hier iets aan te repareren of zoiets. Of is het over en sluiten voor dit stickie crazy.gif

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zit er niet toevallig een heel klein knopje op de zijkant waarmee je de schrijfbeveiliging aan en uit kan zetten. (ik heb toevallig ook lopen emmeren met zo'n stickie, en ter verdediging van mijzelf het was ook maar een heel klein knopje).

 

Dat verklaard natuurlijk nog niet waarom hij niet juist herkend wordt. Helaas heb je voor sommige sticks wel aparte drivers nodig die niet standaard in Windows zit.

 

 

Regards

 

'Life Is A Joke'

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd... heb dit 1 keer gezien en dat kwam omdat de stick toch niet helemaal goed (diep genoeg) in de usb poort zat. Probeer es met een kabeltje ertussen.

Iemand anders in de family die effe de stick kan proberen?

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens : in de Windows word niet herkent dat de grootte 1 gig is ook niet bij Linux, Maar met fdisk zie ik wel dat hij 1 gig is, kan hem echter niet benaderen via fdisk. Als ik een partitie kan aanmaken ben ik ver genoeg

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...